Ik heb een echte kliederdochter. Eten, modder en allerlei viezigheid wordt vakkundig overal op haar kleren en haren gesmeerd. We hebben een wasmachine en een bad. Ik maak me er niet druk over en als kleren niet meer schoon worden: 'jammer dan'!
In de zin van spelen, lekker d'r gang laten gaan. Do douche en wasmachine doen het beiden goed! Moet ik d'r maar geen witte leggings etc aan trekken haha.. Als we een feestje hebben en ze heeft nette/schone kleding aan dan zeg ik wel altijd dat ze voorzichtig moet zijn. Helpen doet het alleen niet. En ze gaat elke ochtend met schone kleding naar school..
Met spelen mogen de jongens gerust vies worden. Maar kliederen met eten vind ik dus niet nodig. Kan ook het nut niet inzien van zo;n meptaartje bijvoorbeeld. Natuurlijk knoeien ze wel eens wat maar geen gesmeer met handen in het eten Verder ook altijd snoetenpoetsers bij de hand. Beide jongens zijn echt zo vaak verkouden en heb een hekel aan vieze snotneuzen enzo..
Spelen met eten vind ik ook echt niet nodig vind ik zelf vies gewoon. Op verjaardagen doe ik gewoon wel iets netjes aan maar neem dan kleren mee voor als ze buiten wilt gaan spelen in de tuin. Of als er een speeltuin is om daar met begeleiding daar te gaan spelen. Ik heb een hekel aan kinderen die niets mogen op een verjaardag omdat ze nette kleren aan hebben tja doe dan wat anders mee nemen. Liever een vies en gelukkig kind dan een kind wat niks mag omdat het netjes moet blijven .
Ow onze dochter mag gewoon vies worden hoor. Ik heb best veel merkkleding voor haar maar daar doe ik ook niet moeilijk over. Maar inderdaad met eten kliederen vindt ik ook niet nodig.
Kliederen met eten (tot op zekere hoogte ) heeft volgens mij wel een functie mbt de zindelijkheid, dacht ik.. Wij hebben haar vanaf baby veel op de Rapley methode laten eten. Ze heeft lang vnl met haar handjes gegeten. Maar nu vind ik het toch wel tijd dat ze echt netjes leert eten. Een beetje knoeien - per ongeluk - vind ik geen probleem, maar expres met haar vingers dingen gaan uitsmeren oid vind ik nu echt niet meer nodig. Ik merk dat ik nu het buitenspeelweer weer begonnen is (én ze net wat nieuwe kleren gekregen heeft) ik haar met echt smerig spelen wel oplet wat ze aan heeft. In de tuin speelt ze nu bijvoorbeeld graag met water ('plantjes water geven', plassen maken). Dus dan wordt t al snel erg smerig, zeker als de zandbak ook open gaat . Dus in de tuin doe ik haar nu standaard oude kleren aan. Laat ze evt drogen, kan ze ze de volgende dag nog een keer aan. In de speeltuin wordt ze niet zo smerig en op de psz is het ook vnl droog zand, dus dan mag ze alles aan (behalve haar 2 nieuwe mooie jurkjes ). Natuurlijk wast de wasmachine wel, maar vaak wassen betekent ook sneller lelijk/vaal worden. Momenteel kan ze met veel kleertjes best lang doen (veel van vorig jaar past nog), dus vind het niet zonde als ze mooie kleertjes (nu nog) niet enorm vaak draagt.
zand en water is modder is toch wateroplosbaar? maar wat nou als je alleen maar mooie nieuwe zomerjurkjes hebt en sneller vaal worden en lelijk jeetje ik heb liever dat mijn kind het lekker draagt dan dat ik het over 4 maanden nog splinternieuw in de kast heb hangen. hier dus gewoon in een jottum jurk in de speeltuin geweest en ja hij is vies....kan dr echt niet wakker van liggen hadden het maar geen kleren moeten worden
Ik geloof dat jij 27 jurkjes hebt voor je dochter, dus dan snap ik best dat het je niet zoveel uitmaakt Maar idd ik ben wel zuinig op (nieuwe) mooie kleertjes. Jurkje+legging van 100 euro met een lichte kleur ga ik niet meteen laten verpesten. Hou ze graag nog even mooi voor een paar leuke gelegenheden binnenkort. En als ze gaat kliederen gaat het uit of een schort voor. Nu kan ze ze bv 3 dag(del)en aan. En over een tijdje mogen ze best aan naar de psz. Maar naast dat t vaal wordt, ben ik ook gewoon lui wat dat betreft. Geen zin om steeds zo veel te moeten wassen Bovendien vind ik het niet nodig om enorm veel kleren voor haar te hebben, dus dan los ik het zo op.
Mijn kind heeft gewoon een overall aan in de tuin. Omkleden hebben wij een bloedje dood aan, dus liever niet. Ik vraag me trouwens af in wat voor speeltuinen jullie komen? Hier hooguit een vieze kont van een vieze glijbaan. Boejuh!
Speeltuinen is niet zo'n probleem. Das alleen droog zand. Ging mij over in de tuin met water&(zwart)zand kliederen. Overigens worden lichte kleren overal smerig (én lastig schoon te krijgen). Zogelukkig, ik denk niet dat jouw zoontje vaak een witte maillot of legging aanheeft ? Helaas staat dat in de lente/zomer toch vaak het leukst onder een jurk/rokje, vind ik.. Maargoed, daar slaan we dan maar weer een vrachtje van in.
Wit is wit of het nou een meisjeslegging is of jongensbroek. Vandaag nog heerlijk naar het strand geweest mét een witte broek en 't kind heeft heerlijk in het halfnatte zand gespeeld. Vieze kont en knieen dus. Maar dat vind ik nou zo lekker aan wit; dat gooi ik gewoon in de 60 graden was.
Apart. Heb toch een goede wasmachine dacht ik. Maar wit heeft ie moeite mee, op alle temperaturen. Na 1x dragen blijven de knieen bruin of grijs, shirtjes een smoezelige rand.
Mijn oplossing: alle vlekken voorsprayen met een vlekkenspray; een schep vanish wit in de voorwas en voldoende wasmiddel. Ik was alles op 40graden met voorwas en werkelijk alle vlekken gaan eruit . Als het de eerste keer niet lukt gooi ik het gewoon nog een keer in de was. Ook met wit geen problemen.
Je meent het. Ik heb een Miele en stop alles zo in de wasmachine zonder voorbehandelen. Zwarte knieen in spijkerbroeken ook geen probleem.
vanish is prima spul ja en we hebben ook nog zo'n ander spulletje dat vloeibaar is (en ook geschikt is voor gekleurde kleding zegmaar) maar ik doe met beiden al eeuwen.. gebruikte het vooral vaak toen het weleens mis ging met luiers en toen ze net zindelijk begon te worden.
Ik vind vanish persoonlijk nooit veel uitmaken. Gebruik het wel op hoop van zegen bij ernstige vlekken (tomatensaus oid). Gekleurde en spijkerwas gaan de vlekken ook altijd wel uit. Das niet zo'n punt. Maar witte maillots/leggings zijn het grootste 'probleem', witte shirtjes ook wel. Die blijf ik maar weggooien Misschien is het de stof/kwaliteit (hema)?
hihi, daniel ging gister eerst kopvoor de glijbaan af, zo het zand en en ff later vieltie voorover in een fontein (stond maar weinig water in en kwam gelijk weer omhoog hoor) oke, was niet de bedoeling maar zag er wel grappig uit Hier thuis wordtie ook altijd vies buiten, afgelopen week zat hij onder de cacaobonenstof zorg er gewoon voor dat hij dan niet met lichte kleren naar buiten gaat. Lydia gaat zo ook lekker kruipen in het zonnetje en ja, dr ligt nog steeds bruin stof. Heb dr nu alleen geen witte legging aangedaan, maar een rode
@arivenol: ik heb vaak die basic shirtjes van hema en dat gaat hier prima... merk alleen wel dat het nogal scheelt per wasmiddel hoe schoon het wordt.