Hoe vies mogen jullie kindjes worden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oleander1986, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    mij maakt het echt niets uit hoe vies hij wordt.

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    En ik vond dit zinnetje dan weer nogal neerbuigend naar moeders voor wie 50 euro een groot bedrag is. Over toon gesproken ;)

Idd

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik snap niet wat daar neerbuigend aan is? Sommige moeders worden gewoon snel panisch als iets vies wordt! Erg sneu als je het mij vraagt...

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

Amy-lynn moest met haar voetjes in de verf en dan over een vel papaier heenlopen
    dit wou ze niet op het kdv
    en het hpoefde dan ook niet
    tja niet ieder kind is hetzelfde

ze heeft vandaag van 10 tot 1 in het bos kinderboerderij en speeltuin geweest
    en van half 3 tot half 7 buiten op de glijbaan grasveld schommel enz gespeelt
    het enigste wat vies was waren haar handjes van de chocolade:)

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    is inderdaad helemaal niet belangrijk

ik kan ook niet in iemand anders zijn gezinssituatie kijken

de een heeft een groter bestedingspatroon dan een ander
    als je maar 200 leefgeld hebt maandelijks
    is 50 euro veel voor een jas.

6. LovelyDK

Oh moderators, moderators! Haal aub mijn berichten uit dit topic weg want ik voel nu al dat dit een spuit 11 topic gaat worden!

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Spuit 11? 132 zitten we al hoor :)

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Lekker belangrijk was een jas kost seg!!;) Waarom moet er toch bij alles een prijs genoemt worden??

Mijn kinderen mogen zo vies worden als ze zelf willen. Ik heb een wasmachine en mochten de vlekken er niet uit willen, pech!!
    De oudste twee weten dondersgoed nu dat als ze nieuwe kleren hebben die favoriet zijn da ze beter andere kleren aan kunnen gaan doen. Niet omdat het moet, maar omdat ze van mij niet zomaar weer nieuwe kleren krijgen.

9. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    En volgens mij vind jij dat helemaaaaal niet erg... ;)

10. 078mama

078mama Niet meer actief

En dit vind iedereen zeker normaal?

Lovelydk, ik vind het geen shock hoor! Als het een mooie jas is, waarom niet?

En ik weet ook wel dat sommige daar een maand van moet eten maar dat kan toch geen reden zijn waarom zij (en ik) niet zo'n jas zou kunnen kopen?

Ik vind het altijd jammer dat mensen worden aangevallen omdat ze meer uit kan geven aan zoiets dan anderen. Zij roept toch ook niet dat het raar is om een jas van 20 euro te kopen?

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Gebaseerd op?

12. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Afhankelijk waar we heen gaan en of het belangrijk is, is het vies worden dan ook op die manier.

Ik vind bv zand echt mega smerig. Elke vorm ervan. Het kriebelt mij al op de rug als ik ze in de zandbak zie spelen. Maar goed ze mogen er rustig spelen. Beneden kleding uittrekken en dan gelijk douchen en haren wassen.

Maar als iemand idd panisch word omdat het niet iets te dure stelletje vies word... jammer dan koop dan geen dure kleding... maar goed dat is mijn mening.

Lekker laten spelen... en in de plassen stampen... als het vlak voor we naar binnen gaan gebeurd... geen probleem :) Zolang ze maar genieten :)

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0

maak je eens even niet zo druk meid!!
    al wil jij een jas van 1500 euro kopen
    dat zijn dingen die jij uitmaakt
    en niemand anders

wat ik al eerder zei niemand kan in jouw situatie kijken
    jij zal er erg goed voorstaan dat je dat kan kopen
    ik neem aan dat je het niet steelt:D
    en voorderest zal het toch aan je reet roesten wat een ander daar van vind

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nou inderdaad zeg. Dit kun je verwachten als je zo'n reactie plaatst en zo'n toon zet. Maar misschien was het juist de bedoeling, dus dan kunnen we dr maar beter niet meer op reageren.

Ik heb er persoonlijk ook wel mijn bedenkingen bij als je zó makkelijk bent over geld/kleding. (dit is algemeen bedoeld)
    Ik kan niet zeggen dat het me helemaal niets doet als redelijk nieuwe of kleding die haar erg leuk staat (ongeacht de prijs) onherstelbaar bevlekt of beschadigd is. Ondanks dat ze in de speeltuin gewoon mag spelen en ze vrijwel al haar kleding naar de psz aan krijgt.
    Zo panisch is dat toch ook niet?

15. 078mama

078mama Niet meer actief

Maar hoe bedoel je zo makkelijk?

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Dan heb ik het over dat sommigen zeggen dat het ze helemaal niets uitmaakt.
    Bij smerige kleren denk ik toch wel, getver! En als een maillot (ook al is die maar 3 euro) na een uur al een gat heeft, dan denk ik wel grrrr!
    Niet dat ik dan boos word op haar ofzo, maar ik vind het wel zonde.
    En ik ben ook maar een mens, dat laat ik ook wel eens merken;).

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @Arevinol: ik heb dat ook wel, hoor, als Sil een net-nieuw shirt aan heeft gehad naar KDV en hij komt thuis met verf-vlekken en andere ondefinieerbare klodders, dan baal ik altijd wel even dat ik 't 's morgens heb uitgezocht. Gelukkig tot nu toe nog niets echt onherstelbaars gehad, maar dat komt ongetwijfeld nog, maar desondanks mag hij gewoon alles aan op elke dag. We kopen expres geen dure kleding voor 'm, want dan zou ik wel lichtelijk panisch kunnen worden, hahaha!

18. LovelyDK

En dat is idd gebaseerd op? Want jij laathet overkomen dat ík degene ben die 'rellen' of 'discussies' uitlokt op dit forum maar volgens mij kan je dan beter hand in eigen boezem steken!

19. LovelyDK

En arevinol ik kan met hand op mijn hart zeggen dat me dat dus écht niks doet!

20. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

Hier mogen ze lekker lekker vies worden. De wat nettere kleren doe ik niet aan als we buiten gaan spelen. Ik zeg al tijd de wasmachine doet wonderen.. Hoopa in de douche en weer schoon.

Ik zelf geef geen geld uit aan dure kleren. Ieder moet het voor zich zelf weten of diegene duur kleding koopt.
    De een heeft de het breed de andere niet. Mensen moeten zelf weten wat ze met hun geld doen.

Deel Deze Pagina