Nee, en daar gaat het ook niet om. Iedereen besteedt geld op de manier die ze zelf willen. Zelf wil ik niet tien keer te veel betalen voor gebuiksvoorwerpen, of voor een 'merk'. Ook al hebik het geld. Niet alleen bij kleding, maar even goed voor andere zaken. Ik heb geen beter gevoel bij een duurder artikel, dus heb ik ook niet de behoefte er geld aan uit te geven. Ik voel me niet lekker in een jas die een half maandsalaris kost, en het voelt voor mij ook niet goed om mijn kind er in te steken. Wil een ander dat wel, prima, maar 't is gewoon mijn ding niet. Meestal tenminste...vorige maand heb ik wel met Dirk in restaurant salade met foie gras besteld. Werd tijd dat ie dat eens proefde
IEKS dierenbeul! Kijk; zelfde principe. Van jou mag je kennelijk de ander veroordelen op zijn gedrag. Nou, ik weet wel dat ik mijn kind 100x liever in een te dure jas hijs dan dat ik hem iets te eten geef waarvoor honderden dieren op een gruwelijke manier zijn mishandeld en ondraaglijk leed hebben ondergaan!:x En denk je nou echt dat een kind het verschil proeft tussen foie gras en gewone pate. Zonde! Kate Winslet Exposes Foie Gras Cruelty - YouTube Force-Fed to Death - YouTube
Nee joh, 't was bij een ecorestaurant en het was verantwoord gekweekt. Ik stop geen bewust dierenleed in mijn mond hoor! En ik veroordeel iemand met een dure jas toch niet? Ik zeg alleen dat IK me niet lekker voel in zoiets prijzigs. Ik zeg niet dat een ander zich er niet lekker in mag voelen hoor! En gut als ik zo'n dure jas tegenkom bij de kringloop en hij zieter een beetje uit, misschien dat ik'm dan nog aanschaf. Al zal ik de jaswaarschijnlijk niet eens als duur herkennen.
Mmm, zal opeens wel ... 't Is trouwens gefokt, een plant kweek je. Vraag me trouwens af hoe ze verantwoord foie gras maken. Volgens mij is het dan gewoon eendenleverpate van scharreleend en wat daar bijzonderder aan is dan de gangbare pate is mij een raadsel. Dus daar had je je zoon niet voor mee hoeven nemen naar een duur restaurant. Maar dit is off-topic. Ik wou even laten zien hoe lullig het is als je iemand afrekent op zijn persoonlijke keuzes. Edit: verantwoord foie gras bestaat niet: 'Duurzaam gemaakte foie gras bestaat niet' - DePers.nl Wakker Dier persberichten | Wakker Dier Ze hebben je dus geld uit je zak geklopt dat je beter had kunnen besteden aan ... arme kindertjes ofzo.
Denk het ook! Ik zeg eerlijk toen mijn zoontje kleiner was, was ik panisch voor vlekken op die kleertjes. Hij had de godganse dag een slab om want vond het gewoon zonde. En ik hou gewoon niet zo van vieze gezichtjes en handjes. En ook al is de wasmachine geduldig ik kreeg echt niet alle vlekken eruit. Ben er wel makkelijker in geworden maar heb nog weleens dat ik denk "ooh shit daar ben ik niet blij mee" Als hij een Tommy Hilfiger blouse aan heeft gehad en we gaan 's avonds eten komt het nog weleens voor dat die blouse uitgaat omdat ik het zonde vind als er vlekken op komen aangezien ik niet zo'n goede vlekkenverwijderaar ben. Voorkomen is beter als genezen Maar ben gewoon een muts wat dat betreft want vind snel dingen vies.
Zogelukkig! Je hebt precies mijn punt gemaakt... Zoveel mensen, zoveel keuzes! Ik denk er dan idd sowieso weer niet aan om mijn kind mee te nemen naar een duur restaurant, zonde
@lovelydk: dat zou ik niet alleen niet doen in het kader van "zonde" want ze is echt een genieter wat betreft eten en eet eigenlijk nooit "frikandel met patat" als we uiteten gaan. Maar ik zou het de rest van het restaurant niet aan willen doen (en dan hebben wij een brave rustige kleuter die gewoon aan tafel blijft zonder te mopperen of te gillen)
Adi, ik heb wel al bergen maillots gestopt en weggegooid vanwege gaten (na 1x dragen vaak al). Dat gaat hier met onze vloer dus echt heel hard. En witte/lichte (onder)shirtjes, die hebben ook vaak na 1x dragen een vieze rand. Witte maillots met bruine knieen. Misschien dat ik daar nog wel het meeste geld aan uit heb gegeven, haha !! Verder valt het idd mee, af en toe een shirt met (vet)vlekken die er echt niet meer uitgaan, verder nooit iets kapot nee. Maar ik gebruik met (avond)eten dus wel altijd slabbers. Maar dat doet er niet zo toe. Het zit denk ik gewoon in me, dat als ik zie dat ze bv met tomatensaus of verf gaat zitten knoeien, dat ik wel even roep 'pas op je.....knoeit'. Ik vind het toch zonde. @Saskia, nee hoor, ze krijgt er van mij ook echt niet voor op dr kop. Maar zoals Athina zegt, ben ik ook nog wel geneigd om er op te reageren als ik het nog kan voorkomen. Verder vind ik ook dat iedereen lekker zelf moet weten hoeveel geld ze aan kleding (en andere zaken) uitgeven. Ik ben zelf volkomen tevreden met hoeveel ik kan&wil uitgeven en wat ze in dr kast heeft hangen Maar waarom zou je je mening er niet over mogen geven? Ik vind ook wel iets van de kleertjes die mijn s-zusje voor dr zoontje koopt (burberry, armani e.d.). Ik snap dat niet zo, want vind t niet mooi(er) dan andere goedkopere merken, maar ze moet t verder zelf weten. Het is toch een forum om te discussieren, ben altijd wel benieuwd wat mensen (nu echt) vinden. @LoverlyDK, het ging mij meer om de toon van je post, niet om het geld dat je uitgeeft aan een jas. De openingspost had ik persoonlijk geen problemen mee, maar wel de stelling in het vorige topic. Nl dat meisjes met mooie/dure kleertjes 'bang' zijn om ze vies te maken. Daar heb ik ook op gereageerd.
En arevinol je szus zal het ongetwijfeld wel mooier vinden anders kocht ze het niet ik vind het ook zóveel mooier dan andere merken...
Over smaak valt niet te twisten Maar denk dat t bij s-zus toch echt wel grotendeels om t merk gaat, want die staat er meestal heel groot en duidelijk op. Maar dan nog, zelf weten. Het ging mij om de zin dat je moeders kent die panisch worden als een jas van 50 euro vies wordt, met een uitroepteken erachter. En dan vervolgens dat je zelf 500 euro uitgeeft voor een jas. Alsof het overdreven is om te zeuren over een bedrag van 50 euro. Ik geef alleen aan hoe het op mij over kwam. Maar misschien heb je het niet eens zo bedoeld. Als ik het teruglees zeg je het misschien alleen vanwege het contrast tussen 200 en 50 euro. Zo ja, dan sorry.
ik trek dr gewoon wat oudere kleertjes aan en laat maar gaan hoor :d vind ik juist prachtig om te zien hoe vies ze word en dan lekker naar huis beetje schoonpoetsen s'avonds lekker douchen en kleertjes in de was heerl ijk
Hoe viezer, hoe meer pret hij heeft gehad Hier kleertjes van Zeeman, Hema en C&A.. Maar sommige broekjes van Zeeman zijn mooier dan die van de Hema en die trek ik hem aan op de dagen dat het slecht weer word.. Blijven we toch meer binnen.. Verder maakt het me helemaal niks uit.. Lekker vies laten worden.. Wel laarsjes aan als hij in de plassen gaat stampen, maar dat is meer omdat zijn schoenen er lang over doen om te drogen Verder 'helpt' hij een enkele keer mn vader met koeien voeren en eieren rapen, dan krijgt hij een overall en laarzen aan..
Ik ben wel gemakkelijk, maar er zijn grenzen. Buiten spelen mag gewoon met je kleren, maakt me niet uit. Maar door een modderplas kruipen hoeft dan ook weer niet. Ik doe ook niet steeds schone kleren aan ofzo. Tussen de middag, bij haar slaapje, is een moment waarop ze dan toch haar pyjama (deels) aankrijgt, dus dan wil ik nog wel eens een schone maillot pakken als het vies is geworden, maar verder gaat het gewoon lekker 's avonds in de was. Waar ik soms wel op let is dat ze niet op een "buiten" dag (als we bv. naar de kinderboerderij gaan) haar nieuwste kleren aan heeft. Maar goed, daar is gemakkelijk rekening mee te houden. Vroeger mocht ik ook niet in een nette jurk buiten in de boom klimmen, daar had je andere kleren voor. Maar dagelijkse kleren mogen gerust wat vies worden, en als er soms wat stuk gaat is ook nog niet zo erg. Ik koop echt niet zulke dure kleren dat het me erg zou storen (jammer is het wel, maar niet per sé om het geld).
Maar als haar rok vies is, doe je die dan wel weer gewoon aan? Als ze bv haar boterham erop heeft laten vallen of wat modder aan haar rok heeft gekregen.
Ik wordt echt niet boos wanneer mijn zoontje vies thuis komt of lekker in een plas stampt zonder laarzen o.i.d. Wel probeer ik hem zijn minst goede kleding aan te doen wanneer hij buiten speelt. Wordt het vies, dan wordt het vies. Daar zijn ze kinderen voor toch?! Gisteren tijdens het douchen zagen we dat hij onder de krassen zat. Hij was in de bosjes geweest zei hij. Hij is nu eenmaal een buitenspeelkind, haha. Mijn zoontje draagt geen hele goedkope kleding, wel vaak merk of van de WE.
Arevinol het ging me inderdaad om die nuance. Plus dat TS in de openingspost begon over 'moeders die hun kinderen jassen van 200 euro aandoen en ze DAAROM niet vies mogen worden' Dat vind ik wel zo'n onzin! Vandaar dat ook ík bedragen noemde!
Ik heb de openingspost niet zo stellend gelezen als jij hem opvat. Meer dat áls je dure kleding koopt én je kind niet/nooit vies mag worden.. Niet perse andersom. Ging volgens mij ook niet eens perse om de prijs, maar meer om het niet vies mogen worden, omdat mama dat niet leuk vindt. Het was een verwijzing naar een ander topic. Dus vandaar de verwarring(en)?!
Ties mag zo vies worden als hij zelf wil, en dat doet hij dan ook Ik hou er rekening mee in zijn kleren en zorg dat als we naar buiten gaan hij merkkleding aanheeft. Heeft hij dat eens wel en gaan ze kapot, dan is het pech gehad, maar dat gebeurt eigenlijk nooit.