Onze dochter is in februari 2 geworden. Sinds een paar dagen slaapt ze niet meer met een trappelzak om, dit wilde ze zelf niet. Nu is het voor de nacht geen probleem en valt ze als een blok in slaap, doet ook geen poging om uit bed te klimmen maar nu het middagslaapje. Het duurt zo'n 30 min voordat ze gaat slapen, eerst is ze zo'n beetje haar hele bed aan het verbouwen, aan het springen en zingen en alle knuffels worden er uit gegooid. Nu vind ik dit niet zo'n probleem maar vandaag was het na 3 kwartier huilen. Ik naar haar toe om haar dan toch maar uit bed te halen, ik dacht misschien wil ze wel niet meer slapen, toen ik eenmaal boven kwam dook ze in bed en zei ze, mama slapen. Ik zeg ok slaap lekker en liep weg. Vervolgens weer huilen waarop ik terug liep en haar uit bed haalde om haar dan toch maar aan te kleden. Eenmaal op de commode lag ze ook te huilen omdat ze wilde slapen. Toen ik haar toch weer terug gelegd in bed en het was krijsen. Heb haar laten huilen want ik weet dat ze het eigenlijk ook nog wel nodig heeft haar middagslaapje en binnen 5 minuten sliep ze ook. Hebben jullie een idee hoe ik dit anders aan zou kunnen pakken? Of tips/adviezen hoe ik hier mee om kan gaan? Bedankt!
Dit was eenmalig (dat ze ging huilen)? Ik zou zeggen prima. Je hebt de juiste keuze gemaakt door haar ff te laten huilen, want ze was idd moe. En mbt het half uur in bed spelen, je zou kunnen proberen of t uitmaakt als je dr evt een half uurtje later naar bed brengt.
Misschien idd proberen wat later op bed te leggen? Mijn zoontje had het ook wel eens en als hij bleef huilen dan was het pech, dan nam ik hem eruit en had hij pech, dan maar niet slapen. wat ook nog wel eens hielp was hem te vragen wat hij mee naar bed wilde (een speeltje ofzo) dan was hij helemaal blij dat die mee naar bed mocht en ging dat lekker slapen.