Hier gaan ze na het dragen in een kleine wetbag, en dan met wetbag in de wasmachine. Na het drogen strijk ik ze nog op de heetste stand, moet goed genoeg zijn lijkt me. Ik draag ze nooit 2x, als ik bv meerdere winkels bezoek, hou ik ‘m tussendoor gewoon op.
Ik deed het eerst ook met boterhamzakjes, maar ik vond dat ook zonde. Dus twee kleine toilettasjes bij de Hema aangeschaft. 1 voor schone mondkapjes (zitten er standaard iets van 4 in) en 1 voor de ‘vieze’. Ik draag ze steeds zoals het hoort 1x, dus daar gaan ze dan gelijk in. Ik was ze trouwens op 60 graden maar 30 is ook prima dus?
Hier wordt echt 60 graden aangeraden, maar ik denk dat het ook te maken heeft met hoelang het in de wasmachine zit e.d. Net las ik trouwens dat je herbruikbare kapjes ook maar 30 keer zou mogen gebruiken, omdat ze door het wassen slijten en na een tijdje niet meer veilig zijn.
Ik doe ze in een wetbag. Wassen op 40 graden. Steriel wordt t toch niet. Als ze aan de waslijn worden gehangen adem je er ook overheen
Je kan ook een waszakje in je tas stoppen en ze daarin doen; hoef je ze daarna niet meer aan te raken
Bij mij ligt er eentje los in mn tas. Ik haal hem eruit als die op moet en stop hem weer los in mn tas als die af mag. Aan het eind van de dag gaat die mee met de gewone was.
Ik was ze soms op 60, soms op 40, wel altijd volledig programma. En strijken moet ik toch, anders zitten die plooitjes heel raar. Met aan beide kanten op hoge stand strijken met stoomstrijkijzer kan denk ik weinig mis gaan. Ik heb echt wel een voorraadje (15 stuks, plus nog 3 die vreselijk zitten ), zodat ik nooit misgrijp, als ze na 30x wassen weg moeten, ben ik zo (ruim) 30 weken verder - dat vind ik wel te overzien.
Op die social media-instructie-plaatjes van de overheid staat wel echt dat je ze op 60c moet wassen. Ik had wel een mondkapje waar na 10x wassen of zo de naden gingen loslaten...en ik heb er ook eentje die is gekrompen
Ik ook. Ik laat hem een paar dagen liggen voor ik hem was (mag max 30 graden). Ik hang hem uit en strijk erna.
Nee joh, je had gewoon een hybride model gekocht, eerst heb je er als volwassene wat aan en dan een kind
Toch snap ik dat niet echt. Mijn truien, waar ik keihard in heb lopen niezen in de elleboog, was ik op 30 graden en dat is dan wel ok. En waarom zou een stukje stof, wat je een paar uurtjes voor je gezicht hebt gehouden, ineens veranderen in een soort chemisch afval, wat je beslist niet meer aan mag raken en grondig en heet genoeg moet wassen? Mijn mening: buitenkant is niet viezer dan welk kledingstuk dan ook. Binnenkant moet je nooit door iemand anders laten aanraken. En als je het zelf aanraakt, eerst handen wassen. Maar goed. Ik zal me maar weer aan de instructies gaan houden. Als ik al ooit nog ergens kom. *slaakt diepe puberale zucht*
Ik denk dat het is omdat je niet door je trui ademt, dus geen besmette deeltjes in de "atmosfeer" verspreidt met je trui. Als je praat, zingt, ademt, gaan de deeltjes met je adem mee de omgeving in, hoe viezer het mondkapje, hoe meer problemen. Ook voor jezelf want door een vies mondkapje ademen betekend ook dat je meer dingen inadement die je liever niet in je longen wilt hebben. Om het simpel te zeggen: De trui is alleen jouw probleem, maar het mondkapje is een probleem voor iedereen. Oh ja, en extra spoelen is geen overbodige luxe, want sopresten zijn ook niet zo gezond om in te ademen.
Ik draag soms ook een sjaal voor mijn mond, niet vanwege corona, maar gewoon lekker warm ‘s ochtends. Die sjaal was ik zeer zelden, terwijl ik er wel doorheen adem en hij qua structuur ook niet super los is ofzo... Mondkapje was ik braaf en ik zet ‘m geen tweede keer op, maar dat ga ik met die sjaal niet doen.
Dat kan ik wel begrijpen. Het is ook niet mogelijk om alles om corona te laten draaien. Iedereen moet voor zich bepalen wat de "nieuwe werkelijkheid" is, welke risicos hij wil lopen en hoe hij daar mee omgaat. Ik zou ook een das oid niet op 60 graden wassen, maar die draag je toch meestal alleen buiten over je gezicht? Op de fiets of zo? In principe was ik alles na een keer dragen of gebruiken, maar weet dat het een tic van mij is. Gelukkig hoef ik me daar niet druk over te maken, want hier hebben we zeer zelden een das of sjaal nodig, alleen als ik 's winters de bergen in ga en daar kom ik alleen geiten tegen.
Mijn oudste zoon heeft sinds vandaag een wasbare mee naar school. Ik denk dat hij die tussendoor gewoon in zijn broekzak stopt. Hij hoeft hem alleen in de gangen op, niet als hij op zijn plek in de klas zit, geloof ik. Ik heb hem gezegd dat als hij thuiskomt, hij het ding gelijk in een heet sopje moet gooien en daarna met heet water moet uitspoelen en ophangen om te drogen, zodat hij hem morgen weer mee kan nemen.
Ik doe hem in zo'n vershoudzakje die afsluitbaar is met zo'n ritsding. Sorry weet even niet zo snel het anders te beschrijven Eenmaal daarin gaat ie in mijn tas.
Hier gaan ze mee in de was op 60 graden, daarna meestal mee in de droger. Als laatste strijk ik ze op de linnenstand. Ik ga ze niet op voorhand nog in kokend water gooien. De kinderen hebben de schone kapjes in een plastic zakje (Ziplock) en degene die ze gebruiken op school gaat na gebruik in de jaszak en bij thuiskomst direct in de wasmand. Evt kan je de mondkapjes ook in de oven desinfecteren, volgens mij moeten ze dan een bepaalde periode op minstens 100 graden daarin liggen.
Denk je dat hij dat netjes doet? Ik zou dat vergeten als puber denk ik... kan je er niet een paar bijkopen?
Ik prop in mijn tas. En heel eerlijk ik heb het mondkapje nu al 3 dagen opnieuw gebruikt als ik een winkel inging, steeds kwartiertje. Niet goed dus.. Ik ga hem meteen maar even wassen haha. Maar ik snap echt niet waarom het in een zakje moet of bakje. Je kleren draag je toch ook, maak je toch ook niet steriel of steeds wassen?