Ik heb even een vraagje....... Ik werk opschool en nu heb ik 11 mei mijn laatste werkdag voor ik met Zw.verlof ga. Maar nu zijn er nog 8 vrije dagen die verplicht vrij zijn ( daar ik op school werk) tijdens mijn verlof. Nu is het zo dat ik 40 wkn per jaar werk en dat salaris word uitgesmeert over 52 wkn zodat ik ook in de schoolvakanties/studedagen bv doorbetaald krijg. Nu vraag ik me af of ik recht heb op die vrije dagen naast mijn verlof of dat die nu gewoon vervallen. Het lijkt mij dat ik dar gewoon recht op heb, daar deze dagen al zijn vastgesteld en daar mijn salaris is op berekend toch? Iemand een idee?
Hoi hoi, Tijdens je zwangerschapsverlof ontvang je een WAZO-uitkering en ben je ten overstaan van je werkgever arbeidsongeschikt/ziek. Tijdens ziekte breek je je vakantiedagen niet aan en kan je niets opnemen, maar blijf je wel dagen opbouwen. Je houdt dus gewoon recht op je vakantiedagen. Groetjes, Josien
Josien..... bedankt voor je antwoord. Ik dacht ook dat het zo zat, maar kan ze snel niks vinden online om dat te onderbouwen voor dat ik weer in conclaaf ga met de baas. Weet jij misschien een goed link?
vraagje.. ben je docent? of heb je een andere functie? want die 40 uur weken werken en uitgesmeerd over 52 weken betaald krijgen snap ik niet zo
Natasja... Ik werk voor de tussenschoolseopvang, extern bedrijf. maar wij zijn natuurlijk vrij als de school dicht is/vrij heeft. Zo heeft school dus ook maar 40 wkn , maar word het salaris over 52 weken uitgesmeert waardoor ze/we toch iedere maand het zelfde bedrag mogen ontvangen.
vieuwww. gelukkig begreep je hem, was al aan het twijfelen of ik het duidelijk had beschreven. ik lees zo dat jij in het onderwijs werkt?!
Ja ik ben docente. daaromdacht ik al, ik krijg toch wel gewoon 52 weken? hihihi jij had het goed gezegt hoor!
hahah ja idd jij krijgt het ook zo. Het is alleen minder dat wij dus verplichte vakantie dagen hebben, als je daar buiten vrij neemt krijg ik geen geld en omdat ik maar 12 u pw werk bouw ik geen dagen op. Dus daarom dat ik nu zo "hard" vecht voor deze vrije dagen in mijn verlof ga zo gelijk weer bellen met het hoofdkantoor
Ik denk dat je er geen recht op hebt, bij mij vallen pasen, koninginnedag, en zelfs oud en nieuw en kerst viel in mijn verlof zelfs.... Dat zijn ook verplichte vrije dagen......maar die krijg ik ook niet achteraf nog extra. Maar het is een gokje hoor, ik denk dat je er geen recht op hebt! Ben benieuwd hoe het nu echt zit.
Volgens mij gaat het er om wat voor soort dagen het zijn: echte vakantiedagen of zeg maar: opgebouwde atv. Als ik jouw verhaal lees, zal een deel van je vakantie over het hele jaar bestaan uit atv.. Op zich hoor je werkgever vast te leggen wat de verplichte vakantiedagen zijn en wat evt de verplichte atv. Als het vakantiedagen zijn blijf je er volgens mij recht op houden. of het moet anders vastgelegd zijn in een cao..
Feestdagen zijn dagen dat je van je werkgever buitengewoon verlof krijgt. Dat krijg je al doordat je zwangerschapsverlof krijgt, dus het recht daarop vervalt gewoon. Je hebt dan immers al vrij. Lijkt mij dat het anders is met dagen die je normaal gesproken als "verlof" schrijft zoals verplichte vrije dagen. Deze zou je gewoon moeten behouden; je hebt ze immers niet opgenomen, maar buitengewoon verlof toegekend gekregen.
hmm ok... nou de gene die er overgaat was er vandaag niet dus moet ff wachten nog op uisluitsel ik heb namelijk geen eens een CAO onder ogen gehad dus kan het ook niet nagaan Het zit zo: Een aantal zijn feestdagen idd , maar ook een aantal zijn bv studiedagen van school en extra vrije dagen om de week at te ronden zeg maar dus bv... pinksteren is op donderdag dan zijn we vrijdag ook vrij zodat de kinderen gewoon een lang weekend hebben. Dus als ik het goed begrijp zijn dat opgelegte atv dagen en zou ik deze dus moeten behouden?
Onder welke CAO val je?!? Je kan op http://www.staatscourant.nl altijd je CAO nalezen... misschien een bruikbare tip?!? De feestdagen zul je geen recht meer op hebben en ook studiedagen lijken mij niet onder deze regeling te vallen. Feestdagen en studiedagen zijn namelijk gekoppeld aan een specifieke datum en dus niet over te hevelen naar een andere dag. Maar de overige dagen zijn bij mijn weten wel 'gewone' vakantiedagen. Daar zou je mijns inziens recht op houden.
Je kunt het idd het beste even navragen, ik kreeg een brief dat ALLE vakantiedagen ná mijn verlof opgenomen konden worden. Ik heb 3 feestdagen en 7 vakantiedagen in mijn velof zitten, dus 2 weken extra verlof na mijn 16 weken, laat dat nou naadloos op de zomervakantie aansluiten, dus ik ga pas eind augustus weer aan het werk. Want dagen als Goede vrijdag en ook de dag na Hemelvaart zijn gewoon vakantiedagen en geen feestdagen.