Misschien een hele stomme vraag maar het valt me echt op in sommige topics. Sommige dames zeggen zinnen zoals 'Gister was Klaas ziek' en anderen zeggen 'Gister was K.laas ziek'. Vanwaar die punt na de eerste letter van de naam? Is er een reden waarom sommigen dit doen? Krijg elke keer de neiging om ook in mijn hoofd K punt laas te zeggen ipv Klaas.
Inderdaad vanwege zoekmachines alleen weet ik dat zowel de spatie als de punt er door Google gewoon uit wordt gevist, dus zij lezen K laas en K.laas gewoon als Klaas.
Ik snap het ook niet zo, want al zou het werken met googlen, iemand kan toch ook zoeken mét punt ertussen? De punt zit immers altijd tussen de eerste en tweede letter... Ik heb tenminste nog nooit gezien dat er bijvoorbeeld Ev.a werd geschreven i.p.v E.va.
Je bent minder snel te vinden met zoekmachines. Als je hier K.laas typt en iemand zoekt op Klaas op google dan vind je K.laas pas ergens op pagina 3549 ofzo. Zonder puntje zou je Klaas al op pagina 1 kunnen vinden.
Maar ook dan snap ik het niet want wie gaat nou de namen van je kinderen zitten googlen? Ik ben nog nooit op het idee gekomen om de namen van de kinderen van de buurvrouw te gaan googlen..
Met puntje kom ik de namen van mijn kinderen niet of pas heel laat tegen. Geeft mij toch net even een fijner gevoel ten opzichte van op pagina 1 van de zoekresultaten staan
Tja, ik snap het ook niet helemaal. Als je kind nu een heel uniek naam heeft, oké. Maar ik zie soms ook een naam zoals Emma met een punt. Als mensen op zulke namen zoeken zien ze zoveel Emma's... En als je echt niet gevonden wilt worden via een zoekmachine, moet je de namen gewoon helemaal niet gebruiken.
Heb je wel gelijk in natuurlijk. Hier echter wel vrij unieke namen en in combinatie met elkaar helemaal dus net even fijner gevoel
Na een test op Google ga ik maar even de punt uit mijn onderschrift halen In mijn onderschrift staat een puntje in de naam van mijn petekindje. Als ik haar naam gewoon google zonder punt kom ik mijn onderschrift niet tegen, die naam komt zo vaak voor. Als ik de naam typ met puntje staat mijn onderschrift op de eerste pagina. Dus misschien inderdaad zoals hierboven gezegd word niet handig om Emma met een puntje te typen. Zonder puntje kom je jou Emma niet tegen op Google. Als iemand van de puntjes weet en met puntje zou Googlen vind je jou Emma op pagina 1. Dus met puntje ben je in sommige gevallen júist makkelijk te vinden.
Met puntje vind je de naam waarschijnlijk nog eerder dan zonder puntje haha. En als je niet gevonden wil worden op het internet, dan vermeld je de naam toch niet. Dat met puntje tussen de naam werkt echt niet altijd hoor.
Dames, Dank voor het antwoorden. Voor het overzicht doen we dit topic dicht. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl