Hoe vind ik nu werk?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door semmie91, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. semmie91

semmie91 Actief lid

3 apr 2011
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Ik heb wat vraagjes..
    Ik ben nu 9 weken zwanger en volg een deeltijdopleiding, 1 dag in de week. Ik ben nu op zoek naar een baan, maar weet bijgod niet waar ik moet zoeken. Heb al bij de thuiszorg gesolliciteerd maar daar hebben ze niemand nodig. Heb ook al in een paar winkels gesolliciteerd maar ook geen baat bij, misschien ook niet slim om een baan aan te nemen waar ik 9 uur per dag moet staan..

En dan nog een andere vraag, stel ik vind geen baan, heb ik dan recht op een zwangerschapsuitkering o.i.d? Heb hier echt geen ervaring mee..

Alvast bedankt allemaal!

2. Kiki26

Kiki26 Lid

26 feb 2007
    65
    0
    0
    Wat voor een opleiding doe je? Kan je wellicht iets in die richting zoeken?

Sta je al ingeschreven bij uitzendbureaus, al is het maar voor tijdelijke klussen. Verder alle vacaturesites afstruinen, krant, regionale dagbladen, via via.

Een zwangerschapsuitkering krijg je alleen indien je voorafgaand heb gewerkt, ik geloof ten minste 10 weken maar dat weet ik niet zeker, daarvoor zou je zelf eens bij het UWV kunnen informeren.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.265
    6.160
    113
    Waarin doe je een deeltijd opleiding? Kan je daar niet al wat mee?
    Verder uitzendbureau's inschrijven, en een heleboel brieven de deur uitdoen.

Als je niet werkt, heb je geen recht op een zwangerschapsuitkering.
    Het beste kan je de komende weken alles op alles zetten, want met een dikke buik is het toch wat moeilijker (niet onmogelijk natuurlijk) aan een baan komen, zoals ik zelf ooit ervaren heb.

Succes!

4. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina