ok kind is dus ongepland.... maar goed... hij moest ook al weg na de tweede. ik heb verder trouwens ook gewoon oplossingen mee bedacht.
Zo bah bah, ik hoop dat de mensen met hun vooroordelen en nare berichten zich lekker lullig zullen voelen nu. Een excusses zou wel op zn plaats zijn nu. Mijn advies: ik zou gewoon even in de buurt aan de wat oudere eenzame mensen vragen of ze hem zouden willen verzorgen? Die oudjes zorgen vaak hoed en overdreven goed voor hun dieren haha misschien een optie?
nee hoor voel me totaal niet lullig. ik snap ts best maar ik vind het ook lullig voor het hondje. nu zal dit geval best waar zijn allemaal maar je hoort het zoooo vaak deze dingen. vind dat gewoon erg in zijn totaliteit.
Ik vind juist dat TS veel liefde uitstraalt naar dit hondje. Ze kon hem ook direct naar het asiel brengen. 3 jaar geleden was er de perfecte oplossing en helaas is die nu weg gevallen. Ze heeft juist voor het 3e kind gekozen ondanks haar lichamelijke problemen. Petje af. Omdat het ongepland was had ze ook een andere keus kunnen maken. TS is lastig om een wat ouder hondje te herplaatsen. Misschien eens ergens informeren met oudere mensen? Sommige oudere willen niet meer aan een jong hondje beginnen. Ik denk dat een kruising hondje van 7 jaar niet heel veel risico loopt op marktplaats. Niet voor broodfok in ieder geval. En je moet gewoon heel selectief blijven, al denk ik eerlijk gezegd toch niet dat je overspoelt word met reacties! Je zou kunnen kijken of je op hondenpage een herplaats bericht mag schrijven. (wel even toestemming vragen aan beheer van die site)
Ben jij nou echt Zo bekrompen of gewoon dom? Er staat ook last van hernia en reuma! Weet je wel niet hoe zwaar, pijnlijk en onmogelijk dat is?! Hondje uitlaten 4 keer per dag, kinderen jengelen, hormonen van je zwangerschap en de klachten die erger zojn dan normaal door je zwangerschap. Jesus! Mensen wat een nare berichten weer hoor! Denk even na!
Het is idd erg zielig voor dit hondje maar ts probeerd tenminste nog een huisje te zoeken en dumpt hem niet in het asiel. Het hondje is eigenlijk niet eens meer van haar maat van haar moeder PFFFFFFFF jeez Kop op ts! Kijk ook even op mp en vraag uitdrukkelijk naar een ouder persoon!
Misschien kun je een oproep doen via facebook en vragen of mensen die willen delen? Dan weet je in ieder geval zeker dat het bij een (relatief) bekende terecht komt.
Zoals ik al zei...kan gewoon anders overkomen via internet. Ga niet eerst helemaal iemand eerdere posts uitpluizen. Lastige situatie..dat zeker. De aangedragen mogelijke oplossingen blijven echter hetzelfde. Reactie was ook zeker niet om te veroordelen of wat dan ook.
Jeetje wat een walgelijke reacties van sommige! Ik zou ook zowiezo op fb een oproep plaatsen en vragen of mensen hem willen delen. Goed erbij zetten dat wegens opname van de eigenaar dit hondje met spoed een plekje zoekt. Zo voorkom je verdere vragen over waarom hij weg moet want een verslaving gaat natuurlijk niemand iets aan. Er zijn ook diverse groepen op fb over het herplaatsen van dieren enzo. Lid worden en oproep plaatsen. Dan bereik je al een groot publiek.
Inmiddels is het wel duidelijk dat je hier op het forum beter niets over honden kunt plaatsen, ongeacht je situatie of gezondheid. Dus ts mijn tip is: bespaar jezelf de kritiek en vooroordelen. Maak gebruik van je persoonlijke kringen en anders internet (marktplaats etc.). Volg je eigen gevoel met het zoeken van een ander baasje. Het is duidelijk dat jullie hondje ergens anders beter op zijn plaats is, ondanks jullie liefde.
Hey meid, wat vervelend deze situatie. Goed van je moeder dat ze haar leven weer oppakt, complimenten! Ik snap dat na alles wat er is gebeurd je dit nu goed wil afhandelen. Je bent nu al goed bezig door een goed baasje te zoeken. Zoals al eerder is gezegd, ik denk dat je moeder veel baat kan hebben bij het hondje. Het ging eerder ook goed toch? Kan je echt niet overleggen bij begeleid wonen of ze de hond mee kan nemen? Ze zullen vast zoeken naar opties als het probleem mede de eenzaamheid is. Straks mist ze de hond en ben je terug bij af. Misschien dat je anders flyers op kan hangen in de buurt. Kijken mensen altijd op. Maar dan met baasje gezocht. Nummer erbij voor het maken van afspraken etc. Misschien kennen ze via via iemand die een hond zoekt en zo kan je via buren altijd blijven informeren naar je hond of zie hem zelfs lopen in de wijk. Veel succes enne, laat iedereen maar l*llen. Deze situatie kan je niet met een derde kindje vergelijken en een ieder die dat zegt heeft of zelf misschien nog geen (meerdere) kinderen of heeft nooit in deze situatie gezeten. Een hond doe je echt niet voor je lol weg.
Hou jij es even je grote mond. toevallig weet IK wat reuma is ja:x jij oordeeld dus zelf ook over dingen waar je geen weet van hebt! over dom gesproken
Nou iemand met reuma en hermia of allern 1 van deze ziektes weet hoe dat zit. Ikzelf heb het niet maar ken genoeg mensen met deze pojnlijke lichaamsklachten dus over dom gesproken!
Ik zeg toch dat ik dat weet. heb dat namelijk zelf. maar goed laat maar. mensen zoals jij denken toch de wijsheid in pacht te hebben
Ik zeg niks over jou lichamelijke toestand, alleen over jou reactie! Het ging niet alleen om nog een kind erbij maar ook over een lichamelijke ziekte dat lis staat van jou lichamelijke ziekte. Toevallig ben ik ren echte dierenvriend en vind het altijd verschrikkelijk als een dier herplaatst moet worden, maar ik oordeel nooit over de mensen die die keuze moeten maken. Tenzij er bewijs is dat ze te lui, kindje erbij, mishandeling etc. Eerder doe ik zeker niet mensen veroordelen! Heb er een zware hekel aan!
Ik heb niet alles gelezen en gezien de reacties op de laatste pagina is dat maar goed ook Om op je openingspost in te gaan: heb je al een hondenforum geprobeerd? Hondenplaza bijvoorbeeld? En inderdaad wat gezegd is: delen op Facebook, toch marktplaats en dan je gevoel volgen, etc Ik denk niet dat je veel andere opties hebt namelijk als het via je familie en vriendenkring niet gaat lukken om het hondje te herplaatsen. Veel succes in ieder geval!