Hoe vind ik zsm een nieuw liefdevol baasje?

Discussie in 'De lounge' gestart door moesje1, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumija

mumija Niet meer actief

Mijn inziens is het drastische het hondje wegdoen.

Ik probeer vaak niet te reageren, maar dat is hier bijna onmogelijk aangezien er ongeveer 1 keer in de week een topic is over huisdieren wegdoen!
    Een hondje dat al zoveel jaar in de familie is..Ik hoor het maar al te vaak. De beste oplossing is het hondje houden.

Het is nogmaals een kwestie van willen en keuzes maken, en vooral dat "willen"ontbreekt er te vaak bij mensen.
    Buiten dat erger ik me ook elke keer aan de vraag: wat nu te doen?
    Dat kan je zelf ook wel bedenken, denk ik zo, als je van de hond af wilt. En anders staan er nog wel tig topics hier in de lounge, vol met "tips".:(

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    TS, ik hoop dat die persoon een goede match is met het hondje. En anders misschien de dierenarts vragen of hij nog iemand weet die een hondje zoekt? Asiel vragen of ze iemand weten en afspreken dat hij zo lang bij jouw blijft?

3. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nogmaals bedankt voor alle reacties.
    En even voor de duidelijkheid, ik respecteer ieders mening, al doen sommige meningen wel heel veel pijn ik snap de beweegredenen van die meningen, maar ik durf mezelf (al zullen velen vinden dat ik dat niet zou moeten kunnen) recht in de spiegel aan te kijken (al moet ik momenteel wel door mijn tranen heen kijken)

Ik ben dankbaar voor de tips, want die hebben mij wel degelijk op een goed spoor gezet!
    Als de persoonlijke aanvallen achterwege blijven (en zeker niet over mijn moeder, ik heb het met die situatie al moeilijk genoeg) wil ik dit topic graag open laten, zodat ik morgen de meiden die geïnteresseerd zijn kan informeren over het bezoekje.

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Mooi Moesje! Fijn dat je wat aan de tips hebt en ik hoor inderdaad graag hoe het gegaan is! Succes!

5. solara

solara Actief lid

21 sep 2012
    213
    0
    0
    Ik werk in de houtsector
    Paramaribo/Suriname
    Yep hahaha is een beetje uit de handgelopen hobby. Ik woon in suriname en vind regelmatig straathonden en ik neem ze dan mee, lap ze op en zork een leuk baasje. Soms hecht ik me te verl aan de hond en kan hem niet meer weg doen tot ergenis van mn man.

Maar we hebben wel lekker 4 hectare grond dus genoeg speelplaats alleen duur qua verzorging en gelukkig helpen de dierenartsen hier enorm met de honden die ik vind, niet de straathonden

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Zo dat zou een mooie oplossing zijn !

Ik had het al eerder aangehaald...maar de fokker zelf is geen optie? die willen graag de hond wel terug als je hem zelf niet meer kunt houden. Al hoop ik natuurlijk dt het bezoekje goed uitpakt.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik zal mijn mening voor me houden..
    Ik heb wel een goede tip: Stichting hulp en herplaatsing huisdieren

Ben zo ook zelf min of meer aan mijn kat gekomen overigens.
    Overigens.. De kat die ik daar vond klikte niet met de mijne.
    De eigenaar was een fokker met een poes die eigenlijk niet goed kon met dominante katten bleek.
    In goed overleg dus besloten een ander poesje uit te zoeken bij diezelfde fokker en de herplaatser een beter plekje te gunnen.
    Ergens zonder dominante katers :)

8. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Sjongejonge wat een reacties weer allemaal! ongelooflijk hoe zo'n topic altijd weer uitloopt op een discussie wat uiteindelijk weer los komt te staan van het onderwerp. Hier kan ik me nou over ergeren. Maar goed.

TS veel succes met het vinden van een goed baasje voor jullie hondje!

9. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    On-topic: @ts, Even chaupeau over hoe jij hier op terug reageert en zo ontzettend netjes blijft ondanks de nare dingen die zijn gezegd.
    Ik denk dat je dankzij de tips, nu een een juiste baas kan vinden. Hoop morgen te lezen dat het bezoekje geslaagd is en dat je een goed gevoel erbij hebt.Als iemand al aangedragen wordt door de trimster moet een goed voorteken zijn.

Daarbij vindt ik het ook fijn dat onze nieuwe mod nu al 2 fikse waarschuwingen heeft gegeven ( ondanks dat sommige personen hier lak aan schijnen te hebben en lekker verder rellen want oooo wat is dit toch leuk ) en het topic is gewoon nog open !? Normaal gesproken was hier namelijk al een heel groot en dik hangslot opgehangen zonder enige melding. Goed om te zien dat de herhaaldelijke verzoeken van vele leden gehonoreerd lijken te worden.

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Wat een vervelende en ook pijnlijke situatie. Misschien kun je eens informeren bij een hondenclub of kan ie van zijn oude dag genieten bij een boerderijtje ofzo. Succes in ieder geval. De beslissing is al vervelend genoeg.

11. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Hee hallo moraalridders!

Ts de tip die ik wilde geven is al gegeven zag ik, hoop dat je snel een fijn huisje vind voor het hondje.

En ik vind het super dat je zo reageert na alle reacties hier!

12. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Wat een gemene reacties hier zeg. Ik vind het juist NIET egoïstisch dat ts een nieuw baasje zoekt. Ik kende eerst iemand die nooit ging wandelen met z'n hond (deed z'n behoefte in de tuin) liet m weleens een weekend alleen, maar weigerde een ander baasje te zoeken voor de hond omdat hij anders eenzaam was. Dat noem ik egoïstisch!

En de beste oplossing een hondje houden is niet altijd zo. TS kan de hond nou eenmaal niet meer bieden wat hij nodig heeft. En overigens, wilde -of zwerfhonden, wisselen ook weleens van roedel dus de hond raakt hier echt niet getraumatiseerd van hoor.

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik ben erg benieuwd naar hoe het bezoekje afloopt desnoods via pb mocht het topic gesloten worden.

14. solara

solara Actief lid

21 sep 2012
    213
    0
    0
    Ik werk in de houtsector
    Paramaribo/Suriname
    Ja ik ook via een pbtje graag!

15. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Wat hebben sommige mensen een gigantisch GROTE BEK zeg. Het verbaast me echt. Er worden dingen bij gehaalt waar m'n BEK van open valt. Al was ze geheel gewenst zwanger geworden, dat zijn geen dingen die je er bij gaat halen. Het hondje was 3 jaar LIEFDEVOL bij haar moeder, die zocht een kamaraadje.

Wat goed van je dat je z'n bericht durft te plaatsen hier. Op marktplaats zitten ook hele goede mensen, ik heb ook mijn poes via markplaats, en in 't verleden een hondje. Je kan ook zeggen dat je de mensen eerst wilt ontmoeten, omdat je graag wilt dat het hondje een goed thuis krijgt. Dan zie je vaak snel genoeg wat voor vlees je in de kuip hebt. Je kan ook een oproep doen op Facebook, wie weet via via. Ik wens je in iedergeval heel veel succes, ik heb zelf nu een puppy, en een poes, en nu merk ik ook dat honden gewoon echt veel meer werk zijn dan katten. En gelukkig ben jij eerlijk in het feit dat je de zorg nu niet kan dragen, maar je haat de hond niet zeg .. ik hoop voor het hondje dat het een goed en liefdevol huisje vind!

16. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik wens je heel veel succes met het bezoek...
    Hopelijk gaat het volgens wens.

Wil je wel 1 tip geven... geef het hondje niet direct mee laat het eerst even bezinken en spreek af over 2 dagen even te bellen en dan nog een keer een afspraak maken.
    Zodat het niet impulsief is om het hondje mee te geven en je een 2de kans hebt om de situatie te beoordelen.

Ik heb zelf 2 herplaatsers in huis en helaas de oudste die ik al van pups af aan heb moeten "herplaatsen"
    De situatie was met twee kleine kinderen in huis niet veilig genoeg meer.
    Hij is helaas 100% blind en ziet dus niet meer wanneer er een kindje op de grond ligt of aan het spelen is. Schrikt als de oudste hem wil aaien en dat moeten we niet hebben hij staat namelijk wel bekend dat hij uit onzekerheid wel eens wil bijten...
    Hij struikeldr telkens over speelgoed wat niet goed is voor zijn artrose. Ik heb dus besloten hem ook bij mijn ouders te brengen.
    Soms moet je uit het belang van de hond kiezen.
    Mijn lieve reu is nu veel rustiger heeft een heel voorspelbaar leventje gekregen en hoeft op zijn oude dag niet meer de drukte van een jong gezin om zich heen te hebben.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wat een asociale idiote reacties hier. Egoistisch? Weet je wat pas egoistisch is? Een hond houden terwijl je niet aan zijn behoeften kunt voldoen.

Volgens mij heeft ts medische en lichamelijke problemen waardoor ze niet meer kan zorgen voor haar hond omdat ze al twee kinderen heeft en is ze onverwacht zwanger van de derde.

Ik vind het juist knap dat ts in deze situatie met waaronder haar moeder haar best doet om een goed huisje te vinden voor de hond, het is al moeilijk genoeg om een dier weg te doen, hoe ts dit probeert op te lossen vind ik erg knap.

18. Jon

Jon Actief lid

15 aug 2007
    192
    0
    0
    Wat goed dat je dit zorgzaam wilt oplossen! Je kunt niet voorspellen hoe het leven soms loopt. Dat je dit liefdevol (en eerlijk) wilt oplossen vind ik goed van je! Heel veel wijsheid en succes gewenst! Het gaat je vast lukken!

19. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik vind het echt heel sneu om te lezen dat men er meteen vanuit gaat dat TS geen zin meer heeft in een hondje. - Ze vraagt om tips om de hond een nieuw plekje te geven.
    Waarom moeten wij dan moedertje spelen en bepalen wat TS moet denken, voelen of doen?

Als ze een nieuw plekje wil zoeken, dan zoekt ze een nieuw plekje. De reden gaat ons toch geen hol aan?

20. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63

Deel Deze Pagina