Nou ja dit dus Hier geen online les, de jongste zit in groep 3 en die proberen ze elke week 1 keer te bellen om te kijken hoe het gaat. De oudste zit in groep 6 en heeft tot dusver nog helemaal geen contact met zijn leraar gehad. Het is wat het is, ik maak me er niet druk over want ik kan het toch niet veranderen. Als de school online niet wil/kan lesgeven, dan houdt het op..
Hier tevreden al zou ik wel iets meer online uitleg willen zien of bijvoorbeeld een gezamenlijke opstart of afsluiting, puur voor het sociale stuk. Hoe ik de leerkrachten online vind ga ik geen uitspraak over doen. Ik vind het nogal wat om iemand te beoordelen daarop. Ga er maar aan staan, behalve 25 kinderen kunnen er ook nog eens even 25 ouders op je neus meekijken terwijl je aan het werk bent. Hoezo privacy?
Ik ben wel blij dat er hier niet dagvullend online les is van 8.30-14.30 Zolang achter een scherm les volgen heeft echt niet mijn voorkeur. Hier is dus een gezamelijk begin en tussendoor gezamelijke dingen. En bv vanochtend doen ze gezamelijk lezen. De stagiaire is op ma en di op de noodopvang, dus mijn zoon en andere kinderen neemt hij live mee en de rest logt tegelijk in vanuit thuis.
Je zou natuurlijk wel de leerkracht kunnen mailen en aangeven dat er behoefte is aan structureel contact. En eventueel nog meer aangeven wat je graag zou zien. Nu er in de media gesproken wordt over verlengen heb ik dat vanochtend ook gedaan. Hier geen instructie (niet op papier, niet live online, niet via filmpjes). En daar heb ik nu wel om gevraagd. Onze jongste is dyslectisch en als die alles moet lezen dan werkt dat niet goed. Daarbij staat er nauwelijks uitleg bij het schoolwerk wat hij moet maken. Dus tsja... In elk geval weten ze nu wat zijn en mij behoefte is. Als ze niks horen dan denken ze wrs dat alles goed gaat.
Dat denk ik ook, op een fatsoenlijke manier aangeven. Dan zullen er nog scholen zijn die er niks mee doen, maar dan zou ik verdere stappen ondernemen. Hier in het voorjaar een dagplanning waar je zelf aan moest werken en 1x per week contact met de leerkracht. Van veel ouders hebben ze nu begrepen dat er meer behoefte is. En nu is binnen school de afspraak dat elke leerkracht elke dag een online moment heeft met de klas. Hoe precies vult ieder zelf in omdat niet elke klas hetzelfde is.
Daar heb je gelijk in, goed dat je het aangegeven hebt! Wij hebben het ook aangegeven op school bij de leerkrachten net als een hoop andere ouders. Onze school heeft leerkrachten rondlopen die nieuwe dingen, of dingen die anders zijn dan anders, eng of moeilijk vinden en dat willen/kunnen ze dan niet op hun manier. Dat is helaas met wel meer dingen zo. We hebben net een nieuwe directeur die daar wel verandering in probeert te brengen maar ja, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd Maar eerlijk is eerlijk, de oudste redt zichzelf prima en de jongste met onze begeleiding ook dus ik wil me er ook gewoon niet druk om maken. Is de situatie ideaal? Nee, maar dat is het hoe dan ook toch niet. Mochten we vragen hebben, dan kunnen we de leerkrachten 's ochtends telefonisch bereiken en anders mailen als het nodig is.
Ah zo. Dan snap ik het beter. Goed dat jullie het hebben aangegeven. En heel fijn dat je kinderen hier zich voldoende mee kunnen ontwikkelen. Hier helaas op mijn mail antwoord terug dat het kind en ik er altijd om kan vragen als hij iets niet snapt. En dat er online filmpjes zijn. Dat had ik zelf juist geopperd . Dus tsja... ik heb nu teruggehaald dat het vragen juist een drempel is en gerichte instructie erg fijn zou zijn. Omdat het voor mij ook enorm zoeken is wat bij welke methode hoort. Voor hen is dat gesneden koek. Nou ja... of het ergens toe leidt, ik denk het niet. Maar het is aangekaart en ik heb mijn zorgen geuit. We zullen het verder wel gaan zien.
Hier wordt gecommuniceerd via Parro. Zoontje wordt nu 'gestalkt' door zijn juf met extra uitdagende opdrachten naast de werkboekjes. Sorry juf, hebben we echt geen tijd voor, hij is de hele dag druk bezig met onze eigen materialen, knutselen en zijn 2 huidige obsessies: vulkanen en het zonnestelsel. Vind ik voor een kleuter meer dan genoeg, daar hoeft geen sudoku bij Heb maar wat foto's gestuurd dat hij zich echt wel vermaakt. Morgen een kwartiertje online met de juf en zijn groepje van 6 in Google meet. Verder lekker vrijheid blijheid. Over de docenten van de oudste (vo) zullen we het masr niet hebben, 1 heeft er al een rondleiding door zijn huis gegeven
Hier zijn de jongste 2 online tussen 09 en 12 uur. Vind het ideaal moet ik zeggen. Ben zo blij dat ze het nu op deze manier hebben opgepakt. Echt goed geregeld (helemaal tov maart). De oudste heeft volgens zijn gewone lesrooster (middelbare school) les. Vandaag tot 14 10 uur. Zelfs een toets om 12.30 uur. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Maar goed, contact is hier dus geen probleem.
Nee daar hoort die niet thuis. He jammer, zou wel een mooie zijn als creatieve oefening ruimtelijk inzicht. Weer eens wat anders dan een uitklapmodel van een kubus.
Hier geen online les. Gewoon een weekplanning en huiswerk maken. Wel wat instructiefilmpjes. Leerkrachten zijn bereikbaar via Parro en zouden deze week een keer bellen. Geen meets met juf of leerlingen. In de morgen zijn ze bezig met school, na de lunch zijn ze vrijaf en spelen ze buiten
We hebben een super leuke juf. Groep 4 elke dag 15/ 30 min online om te race lezen en race rekenen. Als je hulp nodig hebt gaat juf online verder met uitleg. Heb je dat niet nodig dan werk je zelfstandig. Heb je toch een vraag ga je weer online ( tot 12 volgens mij)of stelt de vraag via mail of stuur je een bericht. Extra werk is ook beschikbaar. Ze hebben het goed voor elkaar
Vond ik ook. Daarom heb ik terug gemaild. Ze heeft hierop extra een gesprekje met zoon gehad dat die vragen moet stellen. En ze hebben ook afgesproken dat hij elke dag de uitkomsten nakijkt meteen nadat hij de opdracht heeft gemaakt. En dan navraag doet als er iets niet klopt of als hij iets niet snapt. Gelukkig dus wel het signaal opgepakt. Maar ik blijf dat van die instructie wel jammer vinden. Maar goed.... zal er mijn zoon zelf ook nog eens extra op wijzen hoe daarop te googlen.
Ik heb niet het hele topic gelezen, geen zin in. Maar ik vind dat de leerkrachten van mijn zoons (2 meneren en een juf) echt hun best doen en alles proberen om de dagen oké te laten verlopen. Alle lof voor de voorbereiding, communicatie en duidelijkheid/planning. Het is duidelijk dat daar veel werk in zit en ze doen het met passie, proberen het ook echt leuk te maken en houden. En ze vragen om input van ouders als er dingen niet zo goed gaan, heel fijn. Heel contrast met de sluiting vorig jaar. Mijn middelste in groep 6 heeft wel behoorlijk wat sturing nodig van mij, maar dat ligt aan mijn bijzondere kind en niet aan de leerkracht
Hier 1 kindje online les (groep 1) 2 x in de week een half uur. 2 verschillende juffen. 1 juf doet het super leuken heeft echt de tijd voor de kids en oprechte interesse. De andere juf waar ik in de praktijk ook al mn twijfels had is nu stiekem toch echt stuk minder fijn! komt niet oprecht over... geen/weinig geduld, kinderen veel sneller afgeleid... Voor ons is school sowieso nieuwe en vielen al met onze neus in de coronaboter, konden niet eveb meekijken de eerste dagen hoe klas er uit ziet en of hoe lessen zijn... nu heb ik weken beeld gekregen vd leswijze. Super leuk! baal beetje vd minder leuke juf, maar gelukkig heeft ie die maar 1 dag in de week
Hahaha dat zou wel fantastisch zijn geweest Over plattegronden gesproken: bij de kleuters hier overigens wel deze week als verrijkingsopdracht gekregen dat ze een plattegrond van de woonkamer kunnen tekenen en dan meubels en materialen op hun vaste plek in moeten proberen te tekenen. Ik probeer je zo direct even een link te sturen via PB.