Tip voor de volgende keer als je weer eens 2 (of meer) vragen/punten tegelijk hebt: probeer de minst dringende nog eventjes te parkeren. Stel eerst de belangrijkste vraag. Pas als daar reactie op is gekomen stel je de 2e. Mijn ervaring is dat als je 2 of meer vragen in 1 bericht stelt, veel mensen geneigd zijn er wat over het hoofd te zien.
Sommige anderen zullen ongetwijfeld vinden dat ik te hoge eisen stel, maar ook voor de kleuter hier (en qua instructie ook voor mezelf) zou ik het dikgedrukte wel fijn vinden ja.
Ook vwb. de gezamenlijke start en/of afsluiting zou ik dat een verbetering vinden voor onze zoon. Vwb. het dikgedrukte: nou echt he Ene juf van de week te zien in de slaapkamer van haar zoontje n.b. En zoontje kwam ook nog even ''gezellig'' binnen lopen. Van werk en prive gescheiden kunnen houden is geloof ik niet echt sprake meer (al had ze de achtergrond aan kunnen passen volgens mij, maar dat terzijde..).
Bewust ook gedaan. 1 ding gevraagd, namelijk instructie, omdat dat het belangrijkste was/is. Nakijken niet eens gevraagd. Dacht idd dat komt dan later wel. Maar juist daar is iets voor bedacht. Maar goed. We zijn weer een stapje verder.
Hier loopt het voor geen meter. 2x per week online instructie van 30 min, maar vaak doet het beeld of geluid van de juf het niet, en soms haar hele laptop niet.
Haha ja dat is iets wat deels losgelaten wordt Wat betreft die achtergrond: als ik die verander wordt de verbinding heeeeeeeel traag en hangen 27 kinderen stil dat doe ik dus niet meer.. Dan zien ze maar een stukje privé. Ik zie van hen ook stukjes privé dus ik zie het probleem niet zo. Gelukkig gaat het om maar een heel klein stukje.
Ik ben zeer tevreden. De juffen gaan vijf keer per dag een half uur online. Mijn dochter zit in een combiklas. De juf is twee keer met groep 4 online, twee keer met groep 5 en een keer gezamenlijk. De overige tijd is ze tot 14 uur online voor vragen. Daar heeft m’n dochter een keer gebruik van gemaakt en dat werkte goed. Online krijgt ze uitleg van rekenen, spelling, taal en nieuwsbegrip.
En aan de andere kant, mijn ouders zien continue onze privesituatie. Ze komen echt niet in onze slaapkamer, maar staan (normaal gesproken) midden in mijn woonkamer en soms keuken.
Wij hebben echt toppers wbt thuisonderwijs 3 online lessen per dag. Tot 12 uur online. Verder bereikbaar via parro ook 's avonds. Ze zitten op Dalton onderwijs. Ze werken dus met hun reguliere taakbrief en zijn daar dus helemaal aan gewend. Verder zitten mijn oudste 2 in de plusklas en ook daaruit krijgen ze extra werk. Mijn zoon volgt sommige vakken een klas hoger en dat is nu digitaal ook geregeld en afgestemd met eigen leerkracht. Hij was zaterdag 2 jan jarig. Toen hebben de juffen die dag een online verjaardagsmoment geregeld. Al zijn klasgenoten en beide juffen waren er. Op zaterdag in de vakantie. Als de kids weer naar school mogen krijgen de juffen ook echt een bedankje. Diep respect voor hoe ze dit allemaal doen!!
Ik ben nu echt enorm tevreden over de kwaliteit van het online onderwijs ... in april was het totaal prut maar de juffen die we nu hebben zijn fantastisch. Oudste heeft 3 klassikale online lesmomenten op een dag, daarnaast geeft de juf nog extra instructie aan kinderen die dat nodig hebben. Iedere dag een dagtaak die wordt nagekeken en waar we feedback op krijgen. Iedere week een weektaak die ingepland moet en op tijd af moet. Als een kind teveel fouten maakt belt de juf naar de ouders. Ik heb niet het idee dat bij deze tijger-juf kinderen snel buiten de boot gaan vallen. Juf van groep 3 gaat deze week beginnen met online les. Maar we moeten iedere maandag even naar school, dan krijgen we een map met werkbladen en lees-dingen en een schema. Het is met veel liefde en zorg inelkaar gezet en mijn zoontje kan er behoorlijk zelfstandig doorheen werken. Als er nog online les bij komt ben ik helemaal gelukkig.
Precies. Ik denk dan... het is ‘maar’ een woonkamer. Voor leerkrachten is dat wel anders omdat wij dit totaal niet gewend zijn. Maar ik vind het niet zo’n probleem. Ik vind het wel mooi om te zien hoe anders je band wordt nu je allemaal een stukje privé deelt. Ik krijg juist een betere band met de meeste kids en ouders.
Dat is ook precies mijn ervaring tussen het kdv en nu. En als je het niet gewend bent voelt het vast gek, ik weet niet beter meer
Ze hebben bij ons geen online les. Wel 1 á 2 keer per week een meeting en de juf i bereikbaar via de teams chat en bij de oudste een vragenuurtje, maar daar maakt zij geen gebruik van. Elke dag is er een dagplanning.
Bij mijn dochter (groep 5)ben ik wel tevreden. Elke dag een halfuur online met de klas. Daarna nog 2 keer voor extra uitleg als je wilt. Je kan vragen stellen via de chat. Bij mijn zoon (groep 2) is het slecht. Geen online klas. Krijgt filmpjes van alle kleuter juffen. Hij kan dus niet praten met zijn juf ook geen alleen online moment. We moeten elke dag een foto sturen in zo'n app maar je merkt dat steeds meer ouders dat niet meer doen maar ja de juf reageert daar ook bijna niet dus tja wat verwacht je
Ik zag erg op tegen de invulling van school over deze lockdown. Ze hebben beide een behoorlijk dagvullend schema en veel online. De oudste is echt van 8:30-14:00 bezig en daar zie ik weinig van omdat hij vooral op zijn kamer zit. De jongste is van 8:30 -13:00 bezig, soms eerder klaar en die zit aan de keukentafel. Bij de ene juf beetje chaotisch met kinderen die door elkaar 'juf, juf, juf' roepen, bij de andere veel gestructureerde. (Iedereen doet zijn microfoon nu uit. Pietje, je microfoon uit, Jantje jij ook). Ik vind dat de leerkrachten het goed doen. Zij moeten ook schakelen. In ieder geval gaat het veel beter,vanuit school gezien dan, dan de eerste lockdown en daar ben ik blij om.
Leuk om te lezen hoe ouders het ervaren. Ik hoor de juf van onze oudste eigenlijk niet online. Hij werkt in de serre. Maar ze hebben meerdere keren per dag contact Ze geeft veel les in kleine groepjes. Ik weet dat onze zoon sowieso een goede band met haar heeft. Dus dat zit echt wel goed. De jongste heeft 2 juffen. Die hoor ik soms wel bezig, omdat hij wat vaker naast mij zit. Je merkt wel dat de ene juf gewoon wat meer thuis is in het digitale gebeuren. Daardoor lopen haar lessen wat soepeler en komt ze wat 'vrijer' over. Doorat ze wat minder energie nodig heeft voor het besturen van de computer, heeft ze wat meer oog voor de kinderen. Voor de andere juf is het allemaal duidelijk lastiger. Ze is nog erg zoekende in al die knopjes en mogelijkheden. De lessen zijn daardoor wat minder interactief. Maar ik heb er ook veel respect voor hoe deze juf het aanpakt. Ze doet het wel maar gewoon. En zeker als het je nog zo veel moeite kost en je weet dan ook nog dat een deel van de ouders mee zit te luisteren... pfff, daar krijg je toch ook de zenuwen van. Ik neem mijn petje ervoor af.