Hier geen online les. En dat mis ik ontzettend. Ene kind krijgt ppt met opgenomen instructie werkt prima! De andere alleen een planning, snap er niets van ze kunnen toch niet alleen maar zelfstandig werken. Ik ben zelf instructie filmpjes aan het zoeken. Maar dat kan toch de bedoeling niet zijn? Ik ben ieder weekend totaal uitgeput.
Dat was hier de eerst keer ook. Nu de tweede keer was het iets beter. En na mijn mailwisselingen met de leerkrachten is het een stuk beter. Dus ik zou er zeker een mail aan wagen. Waarin je dan zet wat je constateert bij je kind en waar behoefte aan is.
Te leuk! Ze gaan nu helemaal los met instructie en instructiefilmpjes. Wie had dat gedacht na die eerste ‘afwijzing”. Ik ben zo blij met deze juffen. Ik heb ze dat trouwens ook laten weten vandaag. Dat ik blij met ze ben, dat het fijn is dat ze toch meer instructie en filmpjes geven en dat ik enorm hun inzet waardeer. Vonden ze heel fijn om te horen Iedereen blij dus.
Dochter groep 5 heeft elke ochtend 1,5 uur online klassikaal les, ook heel interactief, en in de middag is er nog een sessie open voor wie vragen heeft. Ze heeft 2 juffen: de een is een geboren presentator, de ander heeft wat meer moeite met online orde houden. De jongste groep 3 heeft geen online les. Hij gaat naar de noodopvang en ziet daar deels zijn eigen juffen, voor de kinderen die niet naar noodopvang gaan zijn er wekelijkse contactmomenten. De juffen hebben veel online content, deels vanuit de methode en deels zelf opgenomen. Al gaat zoon net zo lief zelf aan de slag als toch met name de werkboekjes worden doorgenomen zoals bij rekenen en schrijven meestal het geval is. Vorig jaar zaten ze nog op een andere school, maar dat stelde echt niks voor qua begeleiding. Schema en succes, stuur een foto van je knutsel.
Argh, daar kan ik heeel slecht tegen! Hier werd ‘pont’ verbeterd tot ‘pond’, terwijl het toch echt over een veerpont ging en geen halve kilo...
Hier eigenlijk wel tevreden! Ik vind het eigenlijk heel fijn om weer zo te kunnen mee kijken! In de vorige lockdown moest ik constant naast mijn zoon zitten om te helpen en kregen ze alleen online instructiefilmpjes. Ik kan merken dat ze dit keer goed voorbereid zijn. Zoon krijgt elke dag met een klein groepje online instructies en dictee gaat via een filmpje. Hij werkt eigenlijk heel zelfstandig nu. Ze hebben echt wel heel veel werk en hij is van ongeveer half 9 tot half 1 zoet. Hij neemt dan eigenlijk geen pauze, zodat hij de middag vrij heeft. Wat ook fijn is, wij hebben een discussie met de juf over concentratieproblemen op school. Dat wordt compleet op mijn zoon zijn desinteresse gegooid, waar wij al die tijd al roepen dat het ook aan de hele drukke klas ligt. Het is geen grote groep meer, maar er zijn er een hoop die veel aandacht vragen. Onze zoon is zo een middenmoter, bij rust is hij rustig, bij drukte, doet hij daaraan mee of gaat zitten dromen. Wij zien dus nu wederom, dat hij zich wel kan concentreren en dat voornamelijk de berichtjes via Teams heel erg afleiden. We laten het hem niet uit zetten, we hopen hem daarmee te leren dat hij zichzelf ervoor moet afsluiten. Dat als je je werk afmaakt, niet snel, maar goed, dat je dan meer tijd hebt voor leuke dingen. Als je gaat lopen zuchten en steunen, het niet beter wordt en je het toch moet doen. En uiteraard, er zijn momenten dat er echt een heel hoop desinteresse en onwil zit. Gisteren was zo een dag, maar ik heb het deze 2 weken ook echt heel druk op het werk en dan is het allemaal even heel erg vervelend. Maar ik heb ook iets geleerd tijdens beide sluitingen. Klagen en stress heeft geen zin. Je kunt je er beter bij neerleggen dat het is zoals het is. Op een bepaald moment komt het heus weer in orde.
De jongste zit in groep 4 en ik vind het heel goed geregeld. Echt een verademing tov de vorige lockdown. Toen waren er weinig online instructies en moest ik er continue bij zitten maar nu gaat het heel goed. Meerdere keren per dag met de klas en Juf online, dan de instructies en zelfstandig werken. Ze heeft er zelf ook veel schik in en neemt het erg serieus. Nu boft ze ook wel dat ze in een ijverige klas zit. De kinderen zijn erg gemotiveerd en ik vind dat wel mooi om te zien zo klein als ze zijn.