Dank je. Je hebt ook gelijk denk ik. Ben ook een chaoot soms vliegen mijn gedachten van links naar rechts. Een ding wil ik in dit topic duidelijk maken ik wil wel dol graag wat gaan doen. En ik zal er vast en zeker komen. Daar ga ik van uit. Links of rechts om.
Goed van je dat je probeert zo er weer in te komen! Als ik je twee tips mag geven voor eventuele volgende brieven: - probeer je eerste zin positief te houden, daarna kun je altijd nog zeggen dat weliswaar geen werkervaring hebt in deze functie maar wel over geschikte kwaliteiten beschikt. Probeer de dingen lekker positief in te kleden. - dit geldt overigens ook voor wat je zegt over de functie (wat de functie inhoudt weet ik niet) daar zou je ook kunnen zeggen dat je uit de functie omschrijving opmaakt dat het werk dit en dat inhoudt, maar dat je hier graag nog meer over hoort. Om wat meer in het solliciteren te komen, zou je ook kunnen kijken op sites als intermediair.nl oid. Of voorbeeldjes zoeken op internet. Dat geeft je ook ideeen hoe je dingen kunt opschrijven. Ik hoop dat je die functie krijgt
Ik vind het knap dat je open en eerlijk bent. Je brief is inderdaad niet netjes, dus volgende keer inderdaad iemand laten lezen en samen verbeteren. Je zegt dat je je beperkingen in de brief moet vertellen, maar ook dat kan je op een verkopende manier vertellen. Alhoewel ik vraag me echt af moet een werkgever weten dat je depressief gevoelig bent ? Gaat hun toch geen bal aan als het goed onder controle is ?
Ik vind hem veel te negatief en had je hier op afgewezen. Ik zal het persoonlijk zo formuleren. Wel even de spelfouten er uit halen want daar ben ik een ramp in Geachte mevrouw Annemarie (achternaam), Hartelijk dank voor uw e-mail terug. Hieronder een wat uitgebreide beschrijving van mijn dagelijks leven, ervaring en motivatie om aan de slag te gaan als gastvrouw. Ik ben moeder van 2 kinderen. Ik heb een zoon van 14 jaar en een dochter van 4.5 jaar. Door dat ik in het dagelijks leven moeder ben kan ik goed omgaan met kinderen en weet wat de verzorgende taken inhouden. Ook kan ik goed met andere ouders overweg en door mijn levenservaring kan ik mij goed plaatsen in anderen en ze mogelijk advies mee geven. Het lijkt mij erg leuk om in contact te komen met anderen en ze te voorzien van een kop koffie en een leuk gesprek. Een moeilijk of emotioneel gesprek ga ik ook niet uit de weg. Mochten er meer taken of andere taken bij komen dan sta ik hier ook voor open. Ik wil graag wat betekenen voor de mede mens en ook wil ik mijzelf verder ontwikkelen. Ik ben beschikbaar op de woensdag van 8.45 tot 12.00 uur en op zaterdag de gehele ochtend. Graag licht ik in een persoonlijk gesprek verder toe waarom ik geschikt ben voor deze functie. Met vriendelijke groeten Pnirmal. Adres Postcode Woonplaats Telefoonnummer e-mail adres CV toevoegen indien je dit hebt!
Daar heb ik iets aan. Dat van die depressie had ik idd denk niet zo moeten neer zetten. Die tip ga ik te harte nemen. In elk geval anders aankleden. In mijn andere sollicitatie deed ik het volgens mij wel beter. Door daar niet over te beginnen. Alleen schreef ik licht beperkt en dat was voldoende informatie voor dat moment? Toch? Ben lekker op dreef vandaag ik ga zo de pc afsluiten en even een uurtje liggen. Vannacht geen oog dicht gedaan. Verandering kind weer naar school op tijd op en een ander dag ritme brengt me even uit balans Ben in elk geval vandaag meteen weer aan de slag gegaan met vrijwilligerswerk zoeken als dat geen motivatie is
Je hoeft niet alles in 1 keer goed te doen om slim te zijn! Je moet weten hoe en waar je hulp kunt krijgen. Niemand weet alles, niemand heeft alles meteen goed. Ik zoek ook nog wel eens woorden op. Google is je grootste vriend! Je moet gewoon weten waar je het correcte antwoord op moet zoeken Online, of bij andere mensen. En gaandeweg leer je daar ook veel van. Zo leer je jezelf nieuwe dingen aan. Dat is persoonlijke groei. Eigenlijk moet je kritiek niet zien als een moment van 'aanspreken op fouten' of domheid. Zie het als een leermoment voor jezelf, persoonlijke groei mogelijkheden. Niemand is te oud om iets te leren. En niemand is te slim of te dom om van een ander te leren. Je hebt hier een netwerk van duizenden mensen om je heen. Maak daar gebruik van!
Ik heb echt wel eens slechtere brieven gezien hoor. Volgende keer inderdaad misschien iemand vragen om je te helpen? En als er niemand in je directe omgeving is die er tijd voor heeft mag je zo een brief best zelfs naar mij sturen zodat ik er een lopend verhaaltje van maak of je wat tips kan geven. Het lijkt als ik zo de reacties lees alsof het ontzettend raar is dat jij wat moeite heb met een sollicitatiebrief schrijven. Misschien moet ik even iedereen hier met negatieve reacties (de reacties zonder tips voor ts) erop wijzen dat niet iedereen een torenhoog iq heeft en een vwo en hbo opleiding heeft gedaan. Sommige mensen hebben nou eenmaal meer moeite met taal en spelling. Laat je vooral niet ontmoedigen! Hoe vaker je oefent hoe beter je brief eruit zal gaan zien. Op internet kun je ook een hoop voorbeeldbrieven vinden waar je misschien iets aan hebt. Heel veel succes!
Ik moet hier even op reageren. Mijn adres postcode stonden wel in de mails alleen heb ik dit hier niet neer gezet. Begrijpelijk toch? Voor de rest een goed voorbeeld gegeven om een sollicitatie te schrijven daar heb ik wat aan.
Natuurlijk! Ik wou gewoon even een compleet beeld geven hoe ik een brie f zal schrijven voor een baan. Helemaal compleet dat mocht je het wat vinden je hier het een en ander uit kan halen! Ik ga voor je duimen dat je binnenkort een iets leuks gaat vinden!
Dank je wel, De andere ook. Wel genoeg energie gehad vandaag in dit topic. En na veel reactie.s positief en negatief. Ga ik het topic toch laten sluiten want anders bijt ik mij zelf er te veel in vast en dat is voor mij geen goede keuze. Wel heb ik veel gehad aan de positieve reactie.s en ook de negatieve in het begin van het topic had ik echt zo iets van o je moet ik mij nu echt gaan verdedigen. Was nergens voor nodig. En ook al vroeg ik de tips. De meeste reactie.s waren gemeend en op recht maar bij sommige kreeg ik wel een nare bij smaak. En vooral het punt waarom ik een Wia uitkering heb en waarom ik geen echt werk heb. Ik wil niet rot doen en ook vooral niet sneu of zielig zo zie ik mij zelf totaal niet!!. Maar eigenlijk wil ik dan zeggen. Je mag mijn rugzak hebben met alles er op en eraan kijken of je dan nog zo goed overeind staat.( en dit bedoel ik positief) Ook al is het met een negatieve noot ik kan misschien niet zo goed schrijven en van alles en nog wat een ding heb ik wel en dat is compassie met mensen en hun gevoelens. Sommige zouden daar aan kunnen werken. In plaats mij het gevoel geven als of ik een of ander profiteur ben die het wel best vind een Wia uitkering te hebben.
Joh soms kijken ze niet eens naar je brieven maar naar je cv. Ik ben 2x uitgenodigd op basis van cv en niet om mijn brief. Want eerlijk als ik al denk dat t niks wordt stuur ik stomme brieven haha. Maar van 1 heb ik dus 1.5 jaar gewerkt en bij de ander was ik 2e keus. Dus dan ga je soms ook weer denken pfff. In ieder geval heel knap dat je vrijwilligers werk gaat doen. Misschien als dit niks wordt kijken op scholen ? In de bieb, overblijf juf ik, succes!!!!
Er is al genoeg kritiek/tips gegeven, het enige wat ik je wil meegeven is doe wat aan je motivatie en kijk wellicht even op het Internet naar voorbeelden van sollicitatie brieven, daar kun je vaak al veel uithalen. Succes!
Voor dat deze dicht gaat ik sta ook al in geschreven op school als overblijf juf ze zaten helaas vol. En ook bied ik mij aan met helpen op school. Heb het klaslokaal al gepoetst en met de koningsspelen was ik ik de boterhammen mama.