Hoi dames, (Ik benoem de naam niet, omdat er meerdere vrouwen op ZP zit die ik persoonlijk ken, je weet maar nooit.....) Wij hebben al maanden een naam voor onze dochter die binnenkort geboren word. M’n man heeft deze naam bedacht en ik vind hem erg mooi. Nu zag ik vorige week een naam voorbij komen, en deze blijft toch in m’n hoofd. Nog niet met man gedeeld. Zouden jullie hier nog een overweging in maken? Of zou je zoiets hebben van: de eerste naam die jullie al hadden hebben jullie nu al zo’n poos voor ogen, of toch eventueel met man over praten....
Sowieso bespreken maar bedenk ook dat hormonen voor zoveel twijfels zorgen Ik heb in de zwangerschap zoooo getwijfeld over de naam en nu had ik geen andere naam gewild.
Bespreken is niet meteen veranderen, zou het dus sowieso bespreken. Misschien is zijn mening zo duidelijk dat je er verder ook niet meer over hoeft te twijfelen en is je probleem meteen opgelost.
Zou hem ook bespreken. Bij onze zoon hadden we eerst ook een andere naam en zijn ook gaan wisselen maar dit was niet op het end.
Sowieso bespreken. Wij hebben het bij de 2e en 3e gehad. Bij de tweede kwam mijn man 2 dagen voor de uitgerekende datum met een andere meisjesnaam, die ook wel leuk was. Na de geboorte gekozen voor de 'oude' naam. Bij de derde kwam ik met 37 weken een leuke jongensnaam tegen. Na de geboorte gekozen voor de nieuwe naam. De oude jongensnaam hadden we al toen ik zwanger was van de oudste, dus al 4,5 jaar hadden we een jongensnaam en die is het dus op het laatst niet geworden.
Ik zou het bespreken. Wij hadden eerst een andere naam voor onze tweede. Totdat mijn man met een andere naam kwam en we allebei het gevoel hadden dat dat de juiste naam was.