Hoe vaak naar de gynaecoloog?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Bluemoon, Apr 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

Jan 30, 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben van mijn eerste zwanger en ik loop vanwege hoge bloeddruk en risico op depressie bij de gynaecoloog. Ze hebben me verteld dat ik niet meer terug ga naar de verloskundige en hebben iig voor de komende tijd mijn afspraken gepland. Ik vind de afspraken zelf ver uit elkaar liggen, de verloskundige had mij verteld dat ik bij haar tot 20 weken iedere 4 weken zou moeten en vanaf week 24 tot week 32 iedere 3 weken.

Nu was mijn laatste afspraak 10-3 (14 weken)
    Mijn 20 weken echo eerst 26-4 nu 28-4 (21 weken)
    De afspraak daarna 23-5 (24 weken)
    30 weken echo 30-6 (30 weken en 6 dagen)

Ze hebben aangegeven dat ze de echo´s als gewone afspraken zien. Misschien ben ik nu gek, maar voor mijn gevoel liggen de afspraken erg ver uit elkaar. Of is dit heel normaal??

2. Tamara87

Tamara87 Lid

Apr 12, 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    vind ze ook wat ver uit elkaar liggen.
    echter had ik zelf ook iets meer dan 6 weken tussen een reguliere afspraak en de 20 weken echo inzitten. mij werd daarbij wel gelijk gezegd dat als ik me zorgen maakte of voor de zekerheid gewoon nog een afspraak tussendoor wou ik altijd even mocht bellen om een extra afspraak te maken.
    Als je zelf het gevoel hebt dat je nog een extra controle wil (om welke reden dan ook) zou ik gewoon even bellen om te kijken wat zij daarvan zeggen.

3. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

Jan 30, 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel, ik dacht dat het aan mijn onzekerheid lag. Nu is er niets aan de hand, maar toen ze de 20 weken echo verschoven en ik eens goed mijn afspraken kaart bekeek begon ik te twijfelen.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb de volgende controles gehad:

6.3 normale controle
    7.5 spoedcontrole
    7.6 spoedcontrole
    8.0 spoedcontrole

8.3 normale controle
    10.6 normale controle
    15.6 normale controle
    19.5 20weken echo
    20.5 normale controle, tevens bespreken 20weken echo
    23.4 spoedcontrole
    23.5 normale controle
    24.6 spoedcontrole
    25.5 normale controle
    27.5 normale controle (dus over 2 weekjes weer)

Maar ik ben ook wel extra medisch geloof ik ;)

5. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

Jan 30, 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof ook niet dat ik er medisch gezien zoveel nodig heb. Het is dat ik vooral vreemd vind dat ik als ik bij de verloskundige was gebleven veel vaker een controle had gehad. Ik heb besloten morgen de gynaecoloog op te bellen en het te vragen hoeveel weken ze er normaal tussen hebben zitten.

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,308
    2,591
    113
    vind er ook veel tijd tussen zitten. Je loopt niet voor niets bij de gyn. Hoge bloeddruk moet toch regelmatig gecontroleerd worden en als het slechter met je stemming gaat dan is iets vaker contact ook wel prettig ivm actie ondernemen wanneer nodig.
    Kortom inderdaad bellen hoor.

7. Melanne

Melanne Actief lid

Apr 16, 2007
    371
    0
    0
    Ik vind die van jou ook erg ver uit elkaar liggen.
    Ik had met:
    9 weken verloskundige
    12 weken verloskundige (doorgestuurd naar gyn. ivm hoge bloeddruk)
    13 weken gyn
    17 weken gyn
    20 weken GEO echo
    Verdere afspraken die ik nu heb staan:
    22 weken gyn
    25 weken gyn
    28 weken gyn
    (afspraken hierna moet ik nog maken)

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Ik loop nu voor mijn tweede ook bij de gyn. Met 8 wkn ben ik voor het eerst geweest. Toen ik daarna vervolgafspraken ging inplannen, stelde ze een datum voor waarop ik dan 16 weken zou zijn. Toen reageerde ik heel verbaasd, omdat ik dat wel erg lang ertussen vond. Toen heeft ze nog een extra afspraak gemaakt met 12 weken. Ik moet nu dus om de 4 weken, wat ik ook graag wil en normaal vind.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    Ik weet het niet meer precies, maar bij mijn eerste liep ik bij de gyn en kreeg ik met 7wk een echo, met 8 wk een intake op de high risk, met 11 wk een spoed echo, met 13 wk een echo, en daarna elke 4 wk een afspraak. Totdat ik met 27 wk bedrust moest houden en ze elke dag zag ;)

Maar ik weet nog wel dat ze zeiden dat ze aan het begin niet zoveel afspraken doen want dan gaat het er vooral om of je geen MK krijgt en daar kunnen ze niets aan doen, tweede trimester heeft toch meestal de mid-pregnancy dip in je bloeddruk, en pas derde trimester wordt link voor bloeddruk. Maar ivm je depressie is het misschien wel een goed idee om wat vaker consult te vragen? Of aan de bel te trekken zodra het minder goed gaat?

10. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Ik vind er ook veel tijd tussen zitten.

Ik ben 1 april voor het eerst geweest bij de gyn (11 weken) en 22 april (14 weken) ga ik alweer.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

even denken tot nu.

7 weken vk
    8 weken vk
    10 weken gyn
    13 weken gyn
    16 weken gyn
    19,5 weken gyn
    21 weken spoed gyn

nu met 24 weken weern
    daarna waarschijnlijk na 3 weken weer.
    en dan om de 2 weken. na 35 weken om de week

12. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    6,5 week bij de gynea met Echo (wel vruchtzak geen vruchtje)
    8 weken gynea met Echo (vruchtzak met vruchtje)
    12 weken gynea met Echo (Extra ter controle van de groei)
    18 weken gynea met Echo
    19 weken heb ik de 20 weken echo gehad
    19,1 week extra controle bij de gynea doorgestuurd door de huisarts ivm bloeddruk. met Echo
    23,5 weken VK in het ziekenhuis controle gehad zonder Echo
    26,5 week controle bij de Gynea 22-04-2011 en daarna krijg ik weer de afspraken.

In het begin zit er hier normaal gezien +- 6 weken tussen, en daarna ga je naar om de 3 weken,dan om de 2 weken en dan elke week. en dan mag ik ook om en om tussen Gynea en VK in het ziekenhuis tot aan mijn bevalling.

13. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    ik zit dan op de high risk maar mij was als volgt

6 wk
    10wk
    12 wk (groeiecho)
    16 wk
    20 wk 20 weken echo
    21 wk 20 weken echo bespreken
    25 wk
    27 wk extra
    28 wk extra
    30 wk
    33 wk (groei echo)
    34 wk (groei echo bespreken)

En dan moeten we maar kijken hoever ik nog kom...

Bij mij zoontje heb ik eigenlijk net zoals jou flinke tijd er tussen gehad en op het laatste leek er meer tijd tussen te zitten dan in het begin! Vond het niet fijn maar goed de rede dat ik bij de gyn loop is anders (ivm vroeggeboorte) als mijn baby komt dan maakt het niet echt uit hoeveel controlles ik heb gehad want dan bel ik op en mag ik komen...
    Jij moet voorjezelf goed weten wanneer je lekker in je vel zit en wanneer niet..Vind dat ze dat wel goed in de gaten moeten houden! Bel ze eens op en zeg dat je graag wat korte op elkaar wil omdat je onzeker bent...En vooral de risco's die je loopt als je er te lang mee door loopt

Hoop dat je me verhaal een beetje snapt en als die assistent het niet snapt dan kun je altijd je gyn inschakelen...

Oja hier werden de afspraken ook pas gemaakt na de controlle...Dus zei de gyn tegen de assistent dan en dan moet ze terug komen...

14. belin

belin Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    1,477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vind dit ook erg ver uit elkaar liggen ! Ik liep ook bij de gyn voor hoge bloeddruk en moest om de twee weken en vanaf 32 weken iedere week. Ook bij elke controle urine laten controleren op eiwitten en om de keer bloed. Zou er zeker naar vragen. Ik vind hoge bloeddruken zwangerschap toch best zorgelijk !

15. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Ik vindt het wel ver uit elkaar liggen hoor..

-4 weken, gyn + echo

-7 weken, vk + echo

-9 weken, gyn + echo

-12 weken, gyn + echo

-14 weken, vk + echo (dit was echt medisch, want de bloeddruk was 35 punten omhoog geschoten en was ook in overleg met de gyn.

- 16 weken, gyn, die afspraak staat voor as. woensdag. Ze maken met mij gewoon afspraken als ik daar ben voor de volgende keer, dus verder weet ik het nog niet..

Ik zou als ik jouw was gewoon om meer afspraken vragen, omdat je anders onrustig wordt en graag goed in de gaten wilt worden gehouden. Daarvoor loop je toch bij de gyn. ;)

16. Sincerity

Sincerity Actief lid

Oct 14, 2010
    105
    0
    0
    Enschede
    Voor mij gezien is het ook wat ver uit elkaar hoor, ik vond 4 weken op een gegeven moment al ver uit elkaar zitten.

Ik zat vanaf 20 weken bij de gyn.

8 weken afspraak verloskundige,
    12 weken echo,
    14 weken afspraak bij de verloskundige
    20 weken afspraak echo ziekenhuis
    21 weken afspraak gyn echo bespreken
    22 weken spoedafspraak
    24 weken afspraak gyn
    28 weken afspraak
    29 weken extra groeiecho
    32 weken afspraak
    33 weken extra groeiecho
    37 weken afspraak
    40 weken afspraak

Alleen ik ben bevallen op de dag dat ik de afspraak op de 40 weken zou hebben dus die heb ik gemist.

17. MissJopie

MissJopie Actief lid

Feb 24, 2009
    387
    0
    0
    Bij mij zat er ook vaak 6 weken tussen en wanneer de zwangerschap vorderde en het om de twee/drie weken zou moeten zijn werden het er drie/vier. Ik snap dat je wat vaker wilt dus gewoon aangeven. De andere kant is dat een gyn ook echt wel weet wat nodig is.

18. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

Jan 30, 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gebeld en uitgelegd wat mijn probleem was. Ze gaven aan dat ik altijd een afspraak kon maken. Aangezien ik me minder slecht voel dan eerst heb ik besloten als er verder niet veranderd gewoon tot de 21 weken echo te wachten.

Wel ga ik denk ik de volgende keer een extra afspraak maken omdat ik denk ik niet weer bijna 7 weken kan wachten omdat ik dan voor mijn gevoel ook niet meer aan het begin van mijn zwangerschap ben.

19. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    Ik sta ook onder controle bij de gyn dit zijn mijn afspraken

14-2 termijn echo bleek 10 wk en 6 dgn te zijn
    16-3 controle bloeddruk,gewicht en hartje geluisterd
    14-4 20 weken echo
    16-5 info bij verpleegkundige over bevallen in zk etc