Zorgtoeslag belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door loncocacola, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Wie krijgt er ook zorgtoeslag, maar moet het steeds weer terugbetalen?

Ik heb in 2006, 2007 en 2008 zorgtoeslag ontvangen, maar moet het elke keer ook weer terugbetalen. Waarom kijken ze niet gewoon naar het inkomen en beslissen ze of je er recht hebt of niet. Maar ze storten het maandelijks op de rekening en aan het einde van het jaar komen ze met die voorlopige aanslagen en dan moet je al die ontvangen toeslagen weer terug betalen. Zo irriterend vind ik dat van de belastingdienst. Heb het nu maar voor 2009 stopgezet, wil volgend jaar niet weer die voorlopige aanslagen ontvangen.

En hoe zit dat met kindertoeslag, werkt dat eigenlijk ook precies hetzelfde als al die andere toeslagen, dat ze naar je inkomen kijken of je er recht op hebt of krijg je daar ook voorlopige aanslagen van dat je alles weer terug moet betalen. Want als dat precies hetzelfde werkt als zorgtoeslag, dan ga ik het niet aanvragen.

2. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Mijn vriend krijgt ook zorgtoeslag, maar heeft vorige week een brief gekregen dat hij 500 moet terugbetalen :(. Snap er niks van, want hij heeft er wel recht op.

Misschien fout van hun ofzo? Raar hoor, dat ze je toeslag geven en dan weer terugvorderen.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook een jaar terug betaal nu gewoon maar stop gezet wat z'n vet pot is het ook niet.
    waarscheinlijk verdien je vriend dan toch teveel

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

altans bij mij dan ik kreeg maar 21 euro per maand

5. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Mijn vriend?
    Die krijgt stufi, dus daar kan het niet aan liggen ;). En ik als toeslagpartner krijg ook niet te veel, want ik heb ook stufi.

6. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Wij moesten vorig jaar een gedeelte terug betalen en dit jaar kregen we meer terug als vorig jaar.
    Vindt het ook maar erg vreemd allemaal.

7. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Zou Balkenende weer aan het kloten zijn met inkorten?

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

dan zou ik toch eens gaan bellen als ik jouw was hoor

9. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja hier ook vaak gedoe hoor.. heb nu al voor de 3x iets ontvangen waarvan ik weet dat ik er geen recht meer op dus zet het gewoon op zei..

10. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Je bent hier zelf verantwoordelijk voor je moet dan zelf een wijziging doorgeven dat jullie inkomen hoger is zodat je het niet meer ontvangt en dan hoef je het ook niet meer terug te betalen

11. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja maar het duurt wel eeuwen voor ze het veranderen want wij hebben het allang doorgegeven

12. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Ja maar TS heeft het al 3 jaar en het duurt echt geen 3 jaar eer ze het stopzetten hoor. Meestal uiterlijk een maand of 3.

13. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    nee daar heb je gelijk in hihi.. bedoelde dan ook echt mijn situatie en dat er vaak nog een tijd over heen gaat voordat het geregeld is maar goed je moet er gewoon rekening mee houden.. als je weet dat je er geen recht op hebt moet je het ook niet uitgeven maar gewoon opzij zetten..

14. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Nou het kan wel degelijk een jaar of 2 duren. Bij mijn ouders heeft het echt zo lang geduurd eer het werd stop gezet. Zelfs de boekhouder heeft het schriftelijk stop laten zetten en dan nog tig brieven en dergelijke van mijn ouders zelf.

15. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.554
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Zelfde probleem>echt om sch*tziek van te worden! =;
    Ben blij dat we dat binnenkort kunnen opzeggen,moeten wel afbetalen. :(

16. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ja belastingdienst kan echt vermoeiend zijn :(. Mijn schoonmoeder is ook een keer maaaaanden bezig geweest, en elke keer aan de telefoon zeiden ze dat het gewijzigd was. Maar nee hoor, het bleef maar doorlopen. Pff ze werd er echt wanhopig van.

17. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik heb ook een brief gehad..moet 237 terug betalen. tja erg jammer.maar ik blijf niet bezig.dan zet ik hem maar helemaal stop.

18. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ik moet ook 150 euro terug betalen :(

19. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik kreeg een brief dat ik nog 99 euro tegoed had :D . En vorig jaar was dat ook zoiets.

20. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant

kijk das beter!

Deel Deze Pagina