Hoe vinden jullie kindjes het kdv?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door one of kind, 13 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hallo meiden,
    Ik heb tot en met komende maandag( mijn zoontje is nu 9,5 maand) na de bevalling de hele tijd in de ziektewet gezeten door pnd en burn out.
    Nu heb ik te horen gekregen dat ik maandag toch weer werk moet gaan zoeken ( ben werkloos geworden toen ik 15 weken zwanger was van ons ventje) en nu hadden we dus zoiets we gaan voor een kdv kijken.
    Deze heb ik dus ook gevonden gelukkig.
    Hij gaat ook 1 of 2 dagen naar mijn moeder dan.
    Toen ze belde heb ik haar dus verteld dat we maandag gaan kijken naar het kdv.
    En eigenlijk ( snap wel ze vind het ook wat griezelig en emotioneel) ipv dat ze me steunde aan aanmoedigde begon ze te huilen en te vertellen dadelijk vind hij het niet leuk.
    En als hij daar huilt gaan ze hem niet direct pakken enz.
    Ik vind het zelf ook wel "moeilijk" van een kant , we hebben 4,5 jaar op hem gewacht en hij is echt de belangrijkste persoon in mijn leven nu:).
    Maar ik ben er zeker van dat hij het wel erg leuk gaat vinden.
    Hij is al vanaf dat hij een maand of 4 was helemaal weg van kinderen.
    Hij word helemaal blij en begint dan te schateren:D.
    Maar door de reactie heb ik toch zoiets.
    Hoe vinden jullie kindjes het kdv?
    groetjes OW

2. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik werk op een KDV en mijn dochter gaat hier ook 1 dag heen. Ze is natuurlijk pas 5 maanden bijna dus ja hoe ze het vind is nog moeilijk te zeggen.
    Ze kan goed tegen de geluiden en slaap en drinkt gelukkig ook goed.

Mijn ervaring is dat het wel een moeilijke leeftijd is, 9 maanden als het gaat om afscheid nemen maar dit hoeft niet zo te zijn en kan ook heel snel weer over zijn.

Ieder kdv is anders maar het is absoluut niet zo dat ze hem niet zullen pakken als hij verdrietig is, zeker niet als hij nog moet wennen, maar goed wat ik zeg ik kijk nu misschien vooral naar mezelf.
    En er zullen inderdaad wel momenten zijn dat hij eventjes "moet" wachten. Bijvoorbeeld als een kindje aangekleed wordt of een flesje krijgt, maar goed er zijn natuurlijk altijd 2 leidsters.

Ik snap echt dat je het moeilijk vindt, zeker omdat je zo lang met hem samen bent al. Maar als het een goed KDV is komt het goed.
    Zeker omdat je er zelf al het idee bij heeft dat hij het leuk zal vinden.
    Succes!!

3. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Mijn zoontje gaat vanaf 8,5 maand 1 dag in de week naar het KDV en hij vind het erg leuk! Is supervrolijk en blij kletsen en lachen als we daar aankomen. De leiding zegt ook altijd dat hij zo supervrolijk is. Het gaat erg goed. Slapen, eten en drinken, enz. De andere dagen gaat hij naar ouders/schoonouders.
    Ik vind het persoonlijk juist goed dat hij gaat. Zo leert hij juist dat hij soms ook even moet wachten en de omgang met andere kindjes...
    Je kan altijd eerst een proefochtend draaien toch??

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Patjuh denk ook dat het goed voor hem is.
    Hij is heel erg sociaal en heeft dan ook graag andere contacten.
    Als we bij ikea zijn bv is hij naar alle kinderen aan het kijken en "moet" hahah gaat mijn man altijd met hem korterbij kijken.
    Hij weet ook altijd hun aandacht te krijgen.

Afscheid nemen ik weet het niet.
    Hij heeft pas een kleine ingreep gehad in het zh.
    En toen kwamen ze hem van de kamer halen en wij moesten daar blijven.
    Hij heeft niet gehuild of niks toen ze met hem "wegreden" met het bedje.
    Hij had toen nog geen enkele medicatie gehad dus ik geloof dat hij daar best wel sterk in is.
    Ik denk mama minder hahaha.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter vond het van begin of aan prima op kdv. Wel heeft ze een periode gehad van verlatingsangst, ze huilde dan toen ik wegging maar dat was vrij snel weer over.. Als ik buiten liep, zag ik haar al weer lief spelen..

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn kids gaan beide vanaf ongeveer 15-16 weken naar het kdv en hebben het beide altijd prima naar hun zin gehad. Omdat ze beide redelijk strak in een ritme zaten / zitten, was het vrij makkelijk om te zien of het 'goed' ging... ze bleven in ritme en we hebben eigenlijk nooit 'gedoe' met wegbrengen (op een enkele heel korte periode van eenkennigheid na)
    Wat later kon ik goed zien dat ze genieten van de andere kindjes om hen heen en ook van het andere speelgoed, de jufjes, buitenspelen, samen eten. Het is gewoon leuk! En ja, soms moeten ze even wachten.. lijkt me een waardevolle les.. wachten is in dit leven heel gewoon ;)

7. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    D. gaat sinds 6.5 /7 maanden naar het kdv. Eerste proefdagje, was wat betreft het slapen niet zo'n succes. De dagen er na en nu nog steeds gaat het SUPER. Ik heb het idee dat hij het erg naar zijn zin heeft. Hij gaat qua ontwikkeling met sprongen vooruit. Met andere kindjes spelen gaat nu ook super goed. In het begin ging hij nog wel eens huilen en schrok hij van andere kindjes. Nu gaat hij 'uitsloven' en alle grote kindjes nadoen. Ik ben enorm tevreden over zijn leidsters. Leuke enthousiaste meiden. In het begin sliep hij zelfs beter op het kdv dan thuis. Nu is het om het even.
    Kortom ik heb zeker geen spijt.
    Hij gaat 2 dagen in de week naar het kdv en heel soms is nog 1 dag in de week opa en oma oppas nodig.

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn oudste was 2 toen hij voor het eerst naar het kdv ging (daarvoor gastouder) en hij hoefde geen seconde te wennen, terwijl het best een lastige leeftijd is om te starten op een kdv
    Mijn dochter is met 14 weken gestart en dat ging ook direct helemaal goed. Ze zit daar in hetzelfde ritme als thuis, slaapt net zoveel, eet net zo goed en verder lekker vrolijk.
    Ik snap je gevoel wel. Hoewel ik zie dat mijn dochter 0 problemen heeft met het kdv, vind ik het soms een beetje lastig om haar uit handen te geven aan het kdv. Dat komt omdat ze nog zo klein is en niet kan communiceren. Dat zal ik over een tijdje wel kwijtraken als ze wat ouder is. Bij mijn zoon heb ik dat gevoel nooit gehad omdat hij een stuk ouder was toen hij daar kwam. Ons geluk is dat wij een kleinschalig kdv hebben. Op de babygroep zitten er op de 2 van de 3 dagen dat ze gaat slechts 3 tot 4 baby's. Dus ze krijgt aandacht zat, gelukkig.
    Maar ik ben wel van mening dat een kdv heel goed voor een kindje is. Er is daar veel afwisseling en ze worden er goed uitgedaagd. Contact met andere kindjes en idd leren te moeten wachten is goed.

9. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook helemaal happy dat onze dochter naar het kdv gaat. Ze houdt van drukte en spelen 'met' andere kindjes. Ze vindt het er prachtig. Begonnen met 10 weken en is nu 12,5 maand.
    En ondanks dat papa en mama niet helemaal tevreden zijn over het huidige kdv en ze volgende week naar een nieuw kdv gaat, vindt zij het prima :D Maar het is een makkelijk kind, ze vindt het overal best en kan zichzelf erg goed vermaken :p
    Rond de 10 maanden wel even wat verlatingsangst gehad en huilen bij het afscheid nemen, maar dat is helemaal over gelukkig.
    Komt echt goed hoor!

10. Maia

Maia Niet meer actief

Fleur vind het geweldig. Over het algemeen zegt ze me nauwelijks nog gedag zodra ze er 1 stap binnenzet. En zo is het vanaf het begin al gegaan eigenlijk.

11. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Zorg ervoor dat je een KDV vindt waarbij je een goed gevoel hebt. Wij hadden bij ons KDV gelijk een heel goed gevoel: superlieve, betrokken leidsters een duidelijke visie op kinderopvang die goed aansluit bij onze opvoedstijl. Dat vond ik al heel erg schelen bij het idee dat je je kindje wegbrengt. Ons KDV vindt het belangrijk dat je als ouders betrokken bent bij alles wat er gebeurt en organiseert veel activiteiten, zodat je de andere ouders ook leert kennen, wij vinden dat heel prettig. Onze zoon vond het in het begin soms even wat minder leuk, hij moest aandacht leren delen, maar sinds hij zelf goed kan kruipen en staan kan hij heel goed zichzelf vermaken en heerlijk spelen met de andere kindjes. Het klopt dat hij heel soms even moet wachten, maar als hij echt verdrietig is weet ik zeker dat ze heel snel reageren. Maar nogmaals, je moet vooral zelf een goed gevoel bij het soort KDV hebben en het is mooi als het aansluit bij je eigen opvoed/levensstijl. Succes!

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat opa's en met name oma's een wat ander beeld hebben van het kdv dan wij inmiddels. Mijn ouders vonden het begin ook heel zielig eigenlijk. En ze snapte wel dat het moest - maar leuk? Nee dat vonden ze het eigenlijk niet voor de kinderen. Inmiddels zijn ze meermalen mee wezen halen en brengen en hebben ze gezien hoe de meiden het naar de zin hebben... Dus dat gevoel is bij mijn ouders weg. Maar ze hadden wel een vooroordeel eigenlijk, wat dus niet klopte.

Beiden meiden hebben het dus prima naar hun zin, ze komen alleen wat vermoeid en soms oververmoeid thuis, maar het is ook zo leuk, dat ze niet altijd tijd en zin hebben om te slapen ;)

13. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn oudste vind het GEWELDIG! Kan het niet anders zeggen. Ik krijg nog net een kus als ik weg ga maar dat is eigenlijk al teveel moeite. Als ik hem kom ophalen dan is hij blij maar kan hij gaat dan ook weer verder spelen en als we dan echt naar buiten lopen dan wil hij niet altijd mee haha. Mijn jongste vind het ook wel leuk volgens mij, hij houd erg van de aandacht.

14. Mijn zoontje gaat vanaf ruim 1,5 en dochter 5 maanden naar het KDV. Bij zoonlief was het in het begin drama, huilen,huilen en nog eens huilen. Na een tijdje ging het beter en heeft hij het geweldig! Maar nog steeds is hij niet vrolijk als ik hem breng, hij gaat heel zielig bij de leidster op schoot zitten. Dochter is gelijk vrolijk en gaat spelen.

Ik ben heel eerlijk; ik vond het vreselijk om ze naar een KDV te brengen en heb de eerste paar keer huilend in de auto gezeten. Maat ik wist vanaf het begin dat ze het daar zo leuk hebben, ze leren ook zoveel.
    Dus maak je niet druk, komt helemaal goed! Je zoontje gaat et vast ook leuk vinden met alle kindjes.succes!

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ze vindt het GEWELDIG!:D Al die kindjes! Helemaal in der element;) Ze heeft geen tijd me me gedag te zeggen hihihihi

16. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij hebben onze zoon 3 maanden laten gaan en toen aan de grootouders gevraagd of zij wilden oppassen. Gelukkig wilden ze dit doen!

Ik had er geen goed gevoel bij, had het gevoel dat mijn zoontje er wat verloren liep.

Mijn metekindje gaat nu sinds enkele weken ook naar een KDV en mijn vriendin heeft er nu ook al vreselijk spijt van. Ze is zelfs al naar de directrice gegaan om haar klachten te uiten... :)

17. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ons mannetje vind het erg leuk op het kdv. Gaat ook al vanaf de dag dat mijn verlof er op zat.
    Ook hij vind andere kindjes erg leuk en de leidsters moeten hem steeds tussen de lopende kindjes uit vissen. Ook met zijn nichtjes van bijna 3 en bijna 5 "speelt" hij mee. Als een dolle tijgert hij er achteraan haha!

En natuurlijk huilt hij er wel eens. Maar dat is dan vaak om aan te geven dat hij honger heeft.
    Slapen doet hij er niet zo heel goed... maarja, dan thuis eten en naar bedje toe.

De leidsters houden een boekje bij waarin ze alles opschrijven. Erg leuk om te lezen en dan merk ik ook dat hij het leuk vind. Hij komt overigens ook nooit sjaggie/overprikkeld thuis.

18. Henriette76

28 mei 2008
    24
    0
    0
    Schiedam
    Wij hebben ook goede ervaringen met het KDV. Vanaf 13 weken (tja, mama moest ook weer aan het werk) is ze al daar. In het begin vond ik het wel moeilijk. Konden deze mensen wel net zo goed voor m'n kleine zorgen als ik??

We zijn een paar keer op het KDV geweest en hebben er altijd een goed gevoel bij gehad. Een goede klik met de leidsters en ze reageerden altijd enthousiast op Eva.

Oppassen door opa's en oma's is voor ons door de afstanden niet eens mogelijk, gastouderopvang wilden we niet dus KDV was een logische keuze voor ons.

Eva eet goed, slaapt goed en we krijgen altijd goede en duidelijke terugkoppeling hoe de dag is verlopen. Maakt niet uit wanneer we komen. Eva vindt het hardstikke leuk om naar het KDV te gaan. Als ik haar wegbreng 's ochtends en de auto voor het KDV parkeer, reageert ze helemaal enthousiast. Tijdens onze drie weken vakantie had ik zelfs af en toe het gevoel dat ze de andere kindjes best miste ondanks alle aandacht van papa en mama.

19. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    ons meisje gaat sinds september naar het kdv ze heeft een tijdje moeten wennen toe was ze daar vrij stil en wou het liefste de hele dag haar knuffel bij zich hebben nu vind ze het echt super leuk

20. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ons meisje vindt het ook heerlijk op het kdv. Ze is gek op andere kinderen en heeft het er super naar haar zin. Zodra we de oprit oprijden, wordt ze vrolijk en zegt ze 'kindjes'. Binnen gaat ze meteen naar de andere kinderen toe of, als die er nog niet zijn, zelfstandig spelen met het speelgoed wat er is!

Het is bij ons nooit nodig geweest, maar bij ons op het kdv gaan ze heel lief om met kinderen die moeite hebben met afscheid nemen. Zo was er een kindje wat altijd moest huilen en dan gingen ze echt even met hem voor het raam zwaaien, hem afleiden, etc. tot hij gekalmeerd was. Dat heeft eventjes geduurd maar tegenwoordig is hij helemaal gewend en huilt hij nooit meer.

Deel Deze Pagina