Wonen omgeving Nijverdal

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 7 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Mijn vriend is gevraagd om te solliciteren voor een baan in Nijverdal. Heel eind weg want wij wonen in het westen aan de kust onder Alkmaar. Ons plan was altijd weg te gaan hier, veel te druk en de meeste banen voor hem zijn bij A' dam en dat is in de spits niet prettig in combi met zijn drukke baan. Wij heben altijd gedacht richting Drente te gaan maar nu is deze mogelijkheid er en een hele mooie kans.

Graag zou ik willen horen hoe deze omgeving is, waar het fijn wonen en is en waar niet. We zullen eerstmoeten huren via particieren en kwamen o.a in Borne uit, daar staat veel te huur. Steden zoals Hengelo liever niet en anders buitenwijken. Max 45 min rijden naar Nijverdal.

Mag ook in pb als je niet online wilt vermelden waar je woont :)

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Fantastische omgeving! Ben zelf in die buurt opgegroeid. Wat me aan plaatsen te binnen schiet:
    Zwolle: max. 45 minuten rijden (in de spits) naar Nijverdal. Mooie, gezellige stad, maar niet te groot waardoor je ook zo in de natuur bent.
    Nijverdal: voorzien van alle voorzieningen, Sallandse heuvelrug in de achtertuin.
    Holten: zie Nijverdal, maar dan wat kleiner. Denk 15 min. rijden naar Nijverdal. Leuk dorp, waar je als buitenstaander ook welkom bent. Treinstation, basisscholen en middelbare school aanwezig.
    Raalte: ook voorzien van alle gemakken, denk op ca. 20/25 min. rijden.
    Heino: zie Raalte, maar dan iets kleiner. Lijkt mij een leuk dorp om te wonen (maar ken het niet heel goed).
    Wat ik persoonlijk niet zou doen: Rijssen en Enter (beide zeer gelovig) en ik vind persoonlijk Almelo en Hengelo ook geen mooie steden.

Geen idee of er makkelijk te huren is, volgens mij zijn ook in bovenstaande plaatsen aardige wachtlijsten...
    Succes met het maken van deze stap!

3. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Heino is echt een dorp dorp. Moet je van houden, wel genoeg winkels :)
    Iets groter dan kom je op Raalte/Nijverdal uit.
    Of je moet in steden willen wonen dan kom je idd op Zwolle/Almelo/Hengelo evt Deventer uit.

Waar ligt je voorkeur en wat zoek je?

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Niet een te klein dorp waar je enorm je best moet doen er tussen te horen. Maar ook weer niet in de stad want wij zoeken wel rust. Genoeg winkels voor de basis dingen supermarkt, drogist bakker etc. Voor kinderen genoeg te doen.

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ommen? Leuk dorp/stad! En in de zomer sowieso volop activiteiten!

6. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Borne is heel erg leuk.. ik woon er, dus als je meer wilt weten over straten/wijken of voorzieningen, stuur gerust een privé berichtje..:)

Wierden, ook een mooie plaats..

7. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Ook sinds kort verhuisd van een grotere stad naar een nieuwbouwwijk in Borne. Het bevalt heel goed voor al met het oog op de toekomst dat onze kleine in een nette omgeving opgroeit.

8. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Ommen inderdaad! Daar wonen wij en bevalt prima. Ook mooie, natuurlijke omgeving en voor kinderen genoeg te beleven 😊. Vanuit Ommen is Nijverdal ook prima te doen, 20-30 minuten rijden.

9. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!

Dan zou ik is kijken in Raalte of Nijverdal ;)

10. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Raalte :) ben er opgegroeid en zou er zo weer heen gaan als ik de kans kreeg ;)

11. Priscillaxxx

Priscillaxxx Actief lid

5 jun 2013
    184
    45
    28
    Ommen :) Veel en goede voorzieningen. Lekker centraal. En heel gezellig in de zomer. En natuurlijk een mooie omgeving :D

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik woon zelf ietsjes verder (half uur van Nijverdal af) Wierden is mooi, Rijssen ook, alleen is dat behoorlijk gereformeerd, maar wel vriendelijke mensen, Raalte is ook mooi wonen, Borne, Delden etc. Als die kleinere plaatsen zijn eigenlijk bijna allemaal mooi om te wonen. De mensen zijn over het algemeen in deze hoek ook vriendelijk :)

13. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Dit dus :)

Rijssen zou ik zo gezegd d**d nog niet willen liggen.
    Ik ben geboren in Hellendoorn en opgegroeid in Nijverdal.
    Prachtige omgeving rondom en als kind super om op te groeien.
    Mijn halve familie (1 deel twents en 1 deel fries) is daar geboren en getogen.

14. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Rijssen en vooral Enter zijn niet meer zo zwaar gelovig als het was, het is maar waar je je aan kunt storen of niet.

Rond Nijverdal heb je nog Holten,Markelo en Goor niet al te groot maar wel gezellig.

15. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    271
    63
    Ik zou gewoon eens in Nijverdal gaan kijken. Ik moest eerst erg wennen in Nijverdal maar ik wil er nu niet meer weg. Ik woon buiten het centrum maar ook dan zijn alle voorzieningen lopend te bereiken.

16. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Borne is super!!! Ik kom zelf uit borne en wil er graag weer heen. Nu wonen we in Hengelo maar dat bevalt ons ook goed

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Wauw klinkt enorm goed dames!
    Het is eerst afwachten maar ik wil wel een beetje weten of het fijn wonen is. Is voor ons een hele omslag natuurlijk.

18. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Waar in Borne zou je willen wonen?
    Wij wonen nu aan de rand van Hengelo, tegen Borne aan.
    We hebben nog steeds de huisarts, apotheek en tandarts in Borne

19. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Wierden! Kom zelf uit het midden vh land en woon hier al jaren met veel plezier! Veel voorzieningen en een gezellig centrum. Leuker als Nijverdal en een kwartier/20 min er vanaf

20. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Nou Borne zou puur zijn gezien het aanbod van particuliere huurhuizen op Funda. Wij zijn daar op aangewezen namelijk , particulier huren. Kopen willen wij nog niet gelijk. De nieuwbouw wijk heet : Bornsche Maten

Uiteindelijk maakt het ons niet heel veel uit, als er dus maar voldoende faciliteiten zijn en het niet te klein is. Wij zijn niet van die mensen die elkaar de deur plat lopen, vooral mijn vriend niet. Dus willen niet te veel van dat ons kent ons gevoel hebben.

Deel Deze Pagina