hoe is jullie kindje van 3,5?(heeeel slecht luisteren etc)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Daantje1, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    mijn dochtertje is sowieso al heel erg lang moeilijk en nooit echt makkelijk geweest maar de laatste tijd.....echt een grote ramp!!Natuurlijk is ze bij opa en oma wel heellief (nouja luistert soms niet) en op de psz ook.

Maar hier...echt heel veel negatieve aandacht vragen..gisteren had ze met een speelgoedje krassen zitten maken in de stoel,krassen krijg je dus niet weg, zitten er helemaal in. Ze zei toen ook zo: ik heb krassen gemaakt in de stoel!

aan mijn creme gezeten, ze weet dat dit niet mag.
    Vandaag ook weer steeds ruzie maken met zusje en grenzen opzoeken. En toen ik net de jongste in bed ging leggen, heeft ze haar ogen met mascara bewerkt (gek genoeg zat het er nog netjes op ook nog,maar dat zag ik naturlijk meteen) krijg het er lastig vanaf, ogen rood, en ze moet zo naar de psz..
    ze weet dat ze ook hier niet aan mag komen...
    ik wordt echt niet goed van al die negatieve aandacht ze vraagt!
    het is wel erg druk momenteel hier dus waarschijnlijk komt het ook daardoor. Beloon haar wel op de goede momenten en probeer zo min mogelijk straf te geven (belonen is beter) maar oh..momenteel zit het me echt tot hier...

ook vind k dat ze nog snel en veel huilt (ze is snel moe). Haren kammen is steeds een ramp...hoe zacht ik ook kam...
    ze is echt niet makkelijk, vooral als ik dan haar vriendinnetjes zie die ook wel eens moeilijk doen maar niet zo erg als haar..ook als ik navraag komen heel veel dingen die moeders niet bekend voor...
    lastig dus.

hoe zijn jullie kindjes van 3,5??
    natuurlijk weet ik dat het ook een fase is, lekker moeilijk doen enzo maar momenteel vnd ik het echt extreem hoe vaak ze zeurt, moeilijk doet, niet luistert, haar zusje pest etc

2. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    ja dat had en heb ik nog ik heb nu juist het advies gekregen om geen andacht te geven als hij er om vraagt zeg maar maar meer nu van mij dus dat ik zeg van kom we gaan kleuren ofzo

het is wel zo als ze veel negetieve aandacht vraagt komt ze toch ergens aandacht te kort doe je wel eens iets alleen met haar dus echt een moment van jullie samen tja meid ik heb het zelf ook en zeker toen mijn dochtertje geboren werd was hij dubbel zo erg geworden.
    ik zit zelf ook in die situatie hoor maar dit waren wel de tips die ik gekregen heb en ben er nog steeds mee bezig het werkt wel iets maar ben er nog niet mijn zoontje is al 5 jaar dus het is soms een fase maar helaas ook weer niet.

grjojo

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier een meisje dat in september 4 wordt. Ik herken veel van wat je schrijft. Op diverse plekken in onze huis staan pennenstreken; op de muur, traptredes, bank etc. Soms kan ik dingen 100x tegen haar zeggen, ze zal niet luisteren. Ze zoekt graag grenzen op om aandacht te krijgen. Het is niet iedere dag zo, het komt en gaat in fases.
    Haar borstelen: dat gaat hier iedere dag met gemopper. Ik kan me ook voorstellen dat ze dit vervelend vindt. Dus daar doe ik niet moeilijk over.

Wat ik zelf merk is dat het komt door drukke periodes. Hierdoor heb ik minder geduld om er goed op te reageren op haar gedrag. Ook als ze te weinig slaap heeft wordt ze erg vervelend.

Je schrijft ook dat ze moe is. Krijgt ze voldoende slaap?
    Misschien kan je daarin iets veranderen, qua slaaptijden bijvoorbeeld?

Hier helpt ook één op één aandacht geven. Met oudste dochter ga ik bijvoorbeeld tekenen, knutselen of met de playmobil spelen. Echt iets voor 'grotere' kinderen. Dit doe ik niet dagelijks, maar als we in zo'n negatieve fase zitten probeer ik op deze manier bewust de vicieuze cirkel te doorbreken.

Klinkt allemaal goed, maar als we in zo'n fase zitten dan ben ik er af en toe zó klaar mee! Vooral als ik zelf moe ben (jongste dochter is altijd rond 5.00 uur wakker), dan ben ik het zoooooo zat. In ieder geval hoop ik dat je verder komt met de tips.

Succes!

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier ook af en toe zo`n wandelend monster dat van alles uitvreet waarvan ze eet dat het niet mag. En als je boos wordt roept ze huilend/jammerd "maar dat wist ik niet".

Ze is deze week voor het eerst naar het kdv geweest om haar wat extra uitdaging te geven en ik moet zeggen dat ze de rest van de week liever is geweest. Vanmiddag begon ze er zelf ook ineens over, kortom ze weet het zelf ook heel goed.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier ook zo'n dame..
    Veel aandacht vragen, zeuren, miepen om niks en iets van de laatste weken: haar broertje pesten. Ze wil ook alles bepalen wat hij doet en doet hem regelmatig pijn.
    Ik ben ook aan het belonen als ze dingen goed doet maar ik ben voor mijn gevoel alleen maar aan het mopperen op haar. Echt niet leuk. En ze trekt zich ook weinig aan van straf. Wordt ze op de gang gezet? Gaat ze de wc in of naar boven. Spreek ik haar boos toe, knikt ze even of kijkt weg en gaat weer haar eigen gang. Of knijpt haar broertje om vervolgens direct heel overdreven 'sorry' te zeggen.
    Ze was al niet de makkelijkste maar de laatste weken is het echt een drama en ik word met momenten echt knetter van dr. Bij ons speelt denk ik ook mee dat we bijna gaan verhuizen en het druk hebben, vooral in ons hoofd en dan kan ik ook minder van haar hebben dus gaat ze extra aandacht vragen. Logisch.
    Maar ik ben blij dat ze over aan half jaartje naar school mag:)

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ook hier weleens drama... maar dat gaat wel weer over denk ik.
    op zulke momenten trekken wij gewoon extra duidelijk onze grens en dan is het meestal wel weer een tijdje over.

en wat betreft haren kammen.. hier ook altijd een ramp.
    Nu anti-klitspray van de etos (staat vlakbij het babyspul.. knalroze en het "ruikt" naar cassis).
    En tijdens het borstelen vertel ik vaak over rapunzel.

oh en voor bed: haar in een vlecht :)
    Dat scheelt 's ochtends echt een berg :)

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik heb altijd geleerd dat je haar daarvan breekt, als je het in een vlecht houd snachts....

Die tip van antiklitspray lijkt me wel wat. Is het niet heel kleverig ofzo?

En verder hie is het ook vaak alsof ze wortels in dr oren heeft ofzo. Als je zegt stop of hou daar mee op, gaat ze juist door lijkt wel

Deel Deze Pagina