hoe doen jullie het vlees door de groente hap met aardappels? koken jullie het vlees? bakken? wat voor vlees gebruiken jullie? daarna door het keukenmachien/ staafmixer? of meeprakken? ik heb een paar dagen geleden tartaar gekookt en een kwart daarvan door zijn groentehap gedaan maar hij hoeste het steeds op ik vond het een beetje eng. verder nog geen vlees of vis geprobeerd.
meestal kook ik het mee en dan pureren(alles met de staafmixer hier) . Kipfilet is nog een goede optie, maar witvis kan ook, dat voelt ook wat zachter. Het is even een kwestie van volhouden, omdat het toch minder fijn te pureren is dan groente. Ze moeten er echt even aan wennen, een andere structuur. Momenteel geven wij stukjes te eten. En dan geef ik ook ieniemienie kleine stukjes van het vlees hoor (vis is zachter en dus makkelijker), ik vind het ook nog eng
Ik neem diepvriesvis (kabeljauw), maar als ik een groentehapje bereid heb, dan kan je de diepvriesvis toch niet meepureren, want je mag diepvriesvis toch niet weer opnieuw invriezen? Hoe doen jullie dat?
over vis heb ik ook na zitten denken. dat moet dan vers zijn. hebben jullie nog creatieve ideeen qua groente hapjes. ik ben daar minder creatief in omdat ik me nog niet gewaagt heb aan de nitraat rijke groente, mijn zoon eet nu wortelen met aardappel, bloemkool met aardappel, brocolli met aardappel en sperziebonen met aardappel en dat wissel ik af. en dan nu met vlees erdoor. qua fruit heb ik wel al veel dingen uitgeprobeert. banaan met peer, banaan met mango. banaan met perzik. pruimen, peer, banaan. appel met abrikoos. aarbeien met banaan, meloen.peer. banaan.