Misschien hoef je je huis wel helemaal niet te verlaten. Even bellen kan toch geen kwaad om advies te vragen?! En nogmaals ik ontvlooi nooit preventief dus af en toe een pipetje vergeten is echt geen drama. Mijn honden hebben al 7 jaar geen ontvlooi middelen gehad. Behalve toen ze oormijt hadden. De cyclus van een vlo speelt zich voor 90% af buiten de hond. En ze hoeven echt niet alleen op honden bloed te leven. Over die vlooienpoep op je hond was m eens met ontvlooiingsshampoo dan min 48 uur wachten en dan een pipetje geven (NIET tegelijk doen aangezien dit reacties kan veroorzaken)
voor honden zijn er tabletten. die geef je 1 x per 4 weken en dan is binnen 4 uur echt alles wat op hem leeft van ei tot volwassen vlo dood. echt geweldig spul!!! want die pipetten voor in de nek werken hier gewoon niet. mijn huis behandel ik ieder half jaar met een bom, die koop ik in duitsland omdat ze hier verboden zijn, maar ook dit werkt super. op iedere verdieping zet je een bom, die vernevelt dus behandelt ook je matras en bank en tussen de plinten. en daarmee is je huis gegarandeerd een half jaar vlo vrij. de katten laat ik inenten bij de dierenarts, de reden dat ik hier zo extreem in ben is omdat we 2 jaar geleden ook last van vlooien kregen en verder helemaal niks het gewenste resultaat opleverden. mijn katten komen veel buiten en ook bij andere mensen in de straat binnen, denk dat zij ze meenemen, toen ik alleen de hond nog had hebben we nog nooit een vlo gezien...
en alleen de hond behandelen is echt niet voldoende, vlooien eitjes kunnen maanden liggen wachten, en die eitjes liggen nu echt overal door je huis doordat ze onder je sokken zitten, met zo'n bom hoef je maar 2 uur je huis uit en dan nog een paar uur luchten, dan ben je er echt vanaf
even advies van een dierenartsassistente hopelijk heb je er wat aan Ik zou naast je hond, ook even de omgeving behandelen. Ik zou je de ecostyle omgevingsspray willen adviseren, omdat deze gebruikt mag worden in aanwezigheid van dier en kinderen. Ontvlooi je hond met een goed middel. Zoals al eerder gezegd is; Frontline werkt helaas niet meer afdoende. Je kan in de dierenwinkel (en ook dierenarts) advantix verkrijgen, bij de dierenarts ook Prac-tic, advocate of een ander middel wat alleen bij een dierenarts verkocht mag worden. Van de vlooienpoepjes kom je lastig af. Je moet dan je hond wassen. Maar let op: 24 uur voor en 48 uur na behandeling met vlooienbehandeling, moet je je hond NIET wassen. Een andere oplossing is kammen met een vlooienkam (of netenkam voor kinderen) Als laatste, en niet geheel onbelangrijk; ontwormen! Vlooien brengen namelijk lintworm over. Dus ik zou ook even een ontwormtabletje geven. @kimlovesbobby: kun je een linkje geven naar zo'n bom? Ik ken ze nl alleen als antischimmel...
zo vervelend he! Tijdje terug hadden we hier ook last van... Eindelijk was het weg! Hebben we een verjaardag nemen mijn schoonouders hun hond mee... Je raad het al! Die had vlooien (& niet zo beetje ook.. Hun hebben ook thuis een buitenkat en zijn zo laks als wat grrr) ... Dus mijn honden hadden ook gelijk vlooien en ik kon weer van voor af aan beginnen... Grrrr wat was ik pissig zeg!!! Zo sorry dat moest ik even kwijt haha! Wij hebben goed stofzuigen/alles wassen en stoomreiniger gebruikt ook de honden gewassen met vlooienshampoo! Succes!
Ik heb niet alles gelezen hoor, maar zag wel een paar overtrokken reacties ertussen staan.... Als je hond vlooien heeft wil niet zeggen dat je hele huis vergeven is van vlooien! Je moet je hond goed behandelen, vlooienshampoo, nieuw pipetje, zijn dekens/kussens uit zijn mand wassen. Hierna als een vlo hem bijt gaan ze dood. Verder goed stofzuigen en eventueel je vloer stomen met azijn, stinkt even, maar wel effectief. En nu je bij a moet bevallen is het natuurlijk veel erger met nesteldrang... Maar het valt heus mee
Thanx voor jullie reacties! Vandaag iig alles gedweild met azijn. De hond is lekker kort geschoren en daar is geen vlo meer op te bekennen! Nu toch maar die veilige omgevingsspray kopen, just to be sure! Maar de echte noodzaak is er volgens mij niet. Jammer dat die vlooienpoepjes niet te verwijderen zijn. Ben trouwens wel bang voor de hondenuitlaat. Daar zal hij het waarschijnlijk opgelopen hebben.
@angels88. Snap dat je daar boos over wordt! Ik ben ook n beetje boos op de hondenuitlaat hoewel t niet zeker is dat t daarvan is gekomen.
er is een veilige omgevingsspray te koop en die werkt: Zie link: http://www.natulistic.nl/webshop/index.php?action=article&aid=996&lang=NL
Hond wassen, ik weet niet hoe vaak dit mag, maar bij een echte vlooienplaag helpt het wassen in 1e instantie erg goed, dood veel vlooien (kan me dat nog herinneren omdat we dat n keer bij ons hond hadden gedaan en er kwam echt veel dooie vlooien uit haar vacht tijdens de douchen). Dan even frequent blijven behandelen met anti-vlooien spul. Dierenarts vertelde mezelf dat de pipetjes er alleen voor zorgen dat er de vlooien geen eitjes meer kan leggen in de vacht van het dier.