Een heel riedeltje maar ik wil doorzetten maar mijn lieve meisje drinkt zo onrustig... En hoe kan ik mijn productie verhogen? Hopelijk kunnen jullie mij helpen...
hoihoi Wat vervelend dat je zoveel last hebt van borstontsteking en spruw. Ik begrijp uit je titel dat je antibiotica gebruikt voor de borstontsteking. Gebruik je ook wat tegen de spruw. Dit is namelijk erg pijnlijk voor je dochter en hierdoor drinken ze vaak erg onrustig. Zelf heb ik ook na 3 weken een borstontsteking gehad en flinke kloven. Ik heb toen ook AB gebruikt en gebruikte bepanthen zalf tegen de kloven. Het was echt even op mijn tanden bijten maar zeker de moeite waard geweest. Je vraagt hoe je je productie kunt verhogen. Heb je zelf het idee dat je in een dip zit?? De meeste baby's regelen dit zelf door de zogenaamde regeldagen. Mijn advies zou zijn zoveel mogelijk aanleggen. Zodra je dochter zuigbehoefte heeft aanleggen. Daarnaast kun je evt nakolven. Misschien kun je je situatie verder omschrijven zodat je wat meer specifieke tips kunt krijgen. Bijvoorbeeld in welke houding je voed, wanneer ze onrustig is etc etc. Daarnaast kun je ook altijd hulp inschakelen van een lactatiedeskundige heel veel succes groetjes Suzanne Ps je mag ook altijd even een PB-tje sturen
Ik zal even proberen duidelijk het verhaal te vertellen, Toen Nina 5 dagen oud was wilde ze 's morgens ineens niet meer bij mij drinken wat bleek spruw... Toen hebben we voor ons alle 2 Nystantine (als ik het zo goed schrijf gehad) toen kreeg ik ook last van kloven. Drankje netjes opgemaakt en spruw was weg tot dat ik een borstontsteking kreeg en antibiotica daardoor is de spruw weer terug gekomen (volgens lactatiekundige) en hebben we weer een kuurtje nystantine gehad en ik miconazolzalf voor mijn tepels. Ik had het idee dat de spruw toen nog niet over was maar volgens de HA was het nog van de borstontsteking en kreeg ik weer AB nu ben ik zelf gestart met Gentiaan Violet sinds 2 dagen. Nina drinkt erg onrustig en laat elke keer los (las dat dat ook symptomen zijn van spruw?) en dat is echt niet fijn voor mijn tepels. Nu heb ik Purelan besteld tegen tepelkloven (lees/hoor ik goede verhalen over) Gisteren had ik echt het idee dat ik geen borstvoeding meer had was ook erg gestresst en daardoor liep het volgens mij ook niet lekker. Nu heb ik vanmorgen al een aantal keren gekolfd en de volgende voeding wil ik weer live geven hopelijk komt alles goed. Maar wanneer is het beste om te kolven om het wat op te krikken?