Dames, Op het cb zei de arts dat mijn zoontje over mocht naar opvolgmelk als hij nog maar 4 flessen drinkt. Maar hij heeft nog steeds 5 flessen per dag Mag ik nu dan niet over naar de opvolgmelk en moet ik wachten tot er een fles af gaat Groetjes hugbear
Hey, Ik zou het gewoon proberen hoor, die opvolgmelk. Opvolgmelk vult namelijk ook meer dan zuigelingenmelk. Dus je hebt dan kans dat hij zelf al naar 4 voedingen gaat.!! Gewoon je gevoel volgen Succes
Hangt een beetje af van hoeveel hij naast de flessen al eet. Op zich, opvolgmelk geeft een wat voller gevoel dan nummer 1, waardoor ze vanzelf wat minder willen drinken. De hoeveelheid flessen maakt natuurlijk geen biet uit, al zou je je kind 6 of 8 flessen geven...het gaat om het totaal aan voeding dat je kind op een dag binnenkrijgt. Bij opvolgmelk mag je kind niet meer dan 24 schepjes per dag. Bij 4 flessen mogen de flessen dus niet groter zijn dan 180/6, bij 5 flessen kom je dan op 4 keer 150/5 en een keer 12/4 uit. Hou er wel rekening mee dat kinderen slechter vast voedsel kunnen gaan eten als ze veel opvolgmelk krijgen omdat dat een vol gevoel geeft!