Wanneer geen opvolg melk meer?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door jerami, 16 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi,

Mijn zoontje is nu 10½ maand en hij drinkt de laatste tijd zijn flessen niet meer leeg. Hij lijkt dan ook echt geen honger meer te hebben.
    Dit is zijn schema nu...

08.00 1 boterham met fles 150+5 (drinkt maar 50 tot 75cc)
    09.30 kaakje
    12.00 1 tot 1½ boterham met fles 150+5 (drinkt maar 75 tot 100cc)
    14.30 sap en fruit
    18.00 prakje (eet met de pot mee) en soms toetje
    19.00 fles 150+5 (gaat helemaal op)

Als ik eerst zijn fles geef en daarna brood, dan drinkt hij meestal de fles wel leeg, maar wilt hij geen brood meer. Als ik tijdens de lunch minder brood geef, drinkt hij alsnog zijn fles niet leeg.
    Zijn fles niet geven werkt ook niet. Hij wilt echt nog een fles hebben al maakt het hem niet uit wat erin zit.

Vanaf wanneer hoeven ze geen opvolgmelk meer maar bijv gewone melk?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Je zoontje krijgt nu maximaal 340 ml melk per dag. Hij zou nog zo'n 100 ml meer mogen hebben, maar wat niet gaat dat gaat niet. Geef je ook weleens yoghurt? Als je hem wat yoghurt geeft als toetje, dan ben je er ook. Je kan ook eens proberen om de melk koud aan te bieden, sommige kindjes vinden dit lekkerder. Of op een andere manier, bijvoorbeeld in een tuitbeker of oefenen met een gewone beker.

Op zijn vroegst vanaf 1 jaar mogen kindjes ook gewone melk drinken. Dit bevat voor deze leeftijd nog wel iets teveel eiwit, zout en te weinig ijzer en essentiele vetten. Het is daarom beter om nog een tijdje door te gaan met (Friso) Peutergroeimelk 1+.

Groetjes Linda

3. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zal het eens koud proberen.
    Uit een tuitbeker wilt hij absoluut niet drinken, heb al meerdere in huis gehaald, maar hij is echt een flessenkind.
    Uit een gewone beker doen we oefenen met bijv. yoghurt of gewoon water, maar dit gaat heel moeizaam, want hij doet het niet inslikken.

Deel Deze Pagina