Onze zoon heeft erge last van reflux. Hij krijgt afgekolfde borstvoeding. Als dit wat ingedikt is gaat dit wel goed, dit hebben we gemerkt toen we johannesbroodpitmeel in de voeding deden. Hier krijgt hij alleen diarree van, dus moesten we mee stoppen. Nu kreeg ik het advies van het consultatieburo om door 1 fles per dag rijstebloem te doen, dit doen we dan ook (ook al is hij nog geen 4 maanden) en dit helpt perfect!! Maar het kan natuurlijk niet door alle flessen. Hebben jullie nog tips om de voeding ingedikt te krijgen??
Hier is alleen nutriton te krijgen om in te dikken voor zover ik weet. Hoe lang heb je dat geprobeerd? het duurt 2 weken voor de darmpjes aan andere voeding gewend zijn.
Bedankt voor je reactie! We hebben het een paar dagen geprobeerd. Hij kreeg er enorme diarree van dus hierom moesten we mee stoppen.
Mijn zoontje heeft ook last van reflux en hij krijgt van de nutrilon ar waar dus ook dat johannesbroodpitmeel in zit ernstige verstopping en helse krampen. Dit was nog ondragelijker dan de klachten van de reflux. Ben dus ook op zoek naar een alternatief. Gisteren moest ik voor mezelf naar het zh dus even langs de poli van de ka gelopen en daar gevraagd en ze zouden me s'middags bellen en dit is dus niet gebeurd. Vanmorgen zelf maar gebeld en ze zouden me straks bellen en nog steeds niets gehoord.
Je zou eens met je kinderarts kunnen overleggen over de volgende voeding http://www.meadjohnson.nl/consument/main01.asp?menu=52&art_id=96 Hier zit geen johannesbroodpitmeel in. Verder is hier in nederland volgens mij niets anders te krijgen dan nutriton. Succes!
Wij gebruiken hier Friso Comfort (zit ook jbpm in) maar omdat dit ligt verteerbaar is deed onze dochter het nauwelijks 3 uur op een fles van 150+5 (toen ze net 1 maand was). Op advies van de huisarts door elke fles rijstebloem gedaan (volgens hem was het halen van voeding voor hongerige baby's geldklopperij en kon je net zo goed rijstebloem erdoor doen) en het gaat hier prima. Ik zou zo ook geen andere producten weten die de voeding in dikken. Groetje sAnita
Ben net uiteindelijk terug gebeld door de ka en ik had deze voeding ook gezien op het internet en overlegd met hem, maar het mag niet. Volgens hem doet het verdikkingsmiddel wat in deze voeding zit de werking van de Zantac te niet. Moest nu van hem de losse nutriton gaan proberen en dan voorzichtig gaan schipperen met de hoeveelheid.
Mijn zoontje kreeg nutriton ivm verzadiging. Maar kreeg er ook diaree van. Toch ben ik gaan kijken of ik wat kon schipperen,. Steeds een beetje minder zodat de diaree binnen de perken bleek maar dat je nog wel effect hebt van de nutriton. Rijstebloem dikt de voeding wel in, maar in de maag wordt t wel weer vloeibaar in tegenstelling tot nutriton. Bovendien schijnt rijstebloem best veel calorieen te bevatten? Maar ja: als het bij jullie werkt en je kindje is niet te zwaar dan zou ik dat gewoon doen?!
Ik weet niet hoe ver je van Belgie woont, maar daar (en ik dacht in Duitsland ook) kun je Gelilact krijgen. Dat is ook een verdikkingsmiddel dat je net als nutriton in de vorm van een papje voor en na een borst geeft. Het is alleen op een andere basis en daarom geschikt voor kinderen die geen nutriton kunnen verdragen. Daarnaast is er als je borstvoeding geeft ook heel veel te winnen als je je borstvoedingsmanagement aanpast. Een lactatiekundige kan je hierbij professionele begeleiding geven. Een paar punten waar je al op kunt letten: -vaak kleine beetjes laten drinken -tussen 2 borsten door laten boeren -je kind rechtop houden bij het drinken -je kind zeker 45 minuten na een voeding recht overeind houden (draagdoek is hierbij ideaal) -door borstcompressie tijdens voeden of kolven zorgen dat je kind veel vette melk krijgt (eventueel eerste deel van kolfbeurt invriezen voor later en alleen de melk van de 2e helft van het kolven geven -zelf een week of 2 hypo-allergeen eten, want reflux en voedselallergie gaan vaak hand in hand -vooral niet te vroeg (voor 6 maanden) gaan bijvoeden -als je last hebt van hyperlactatie, dit probleem eerst aanpakken
Ondanks maar een half schepje nutriton op een fles van 150. Een heel zielig kind met helse krampen. Ben er dus weer mee gestopt. Heb dan liever dat hij spuugt.:x Gelukkig zit mijn mannetje nu in belgie voor werk en die gaat nu daar naar een aphoteek om een aantal potjes gelilact te halen. Kan niet wachten tot zondagavond, want dan is hij weer thuis
Als je de voormelk weggooit, heeft je zoontje meteen de dikkere, vettere achtermelk te pakken. Rijstebloem is mij afgeraden door de kinderarts. De darmen zijn daar, zeker met 3/4 maanden, nog niet aan toe. Verder geeft Dirksmama nog een aantal goede tips: neem rustig de tijd voor het voeden en laat idd goed boeren tussendoor en houd lekker lang rechtop na het voeden! Succes! Oh ja; met 6 maanden was het over!
Je kunt de voormelk ook invriezen en gebruiken om pap van te maken als je kind 6 maanden is, of om hapjes smeuiig te maken.