Wat nu weer? Ineens niet meer eten...?

Discussion in 'Voeding' started by Kikibo, Dec 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kikibo

Kikibo Actief lid

May 2, 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Mijn dochtertje van 8 maanden is met 6 maanden begonnen met fruit en even later groente.

Fruit at ze meteen heel goed, de laatste tijd at ze zo'n 1,5 tot 2 stukken fruit 's morgens. Aan groentehap moest ze wat langer wennen, maar ze at wel alles. Ze heeft al veel verschillende smaken gegeten. De laatste paar weken at ze ook haar groente heel goed, best flinke porties vind ik.

Maar nu zei men op het CB dat ik de voeding van 15.00u kon gaan afbouwen, omdat ze eigenlijk teveel melk nog dronk (800 ml per dag). Zodat ze dus van de avond hap maar zou gaan eten. Dus die ben ik gisteren gaan afbouwen... maar.... nu eet ze sinds gisteravond niks meer! Gisteravond geen groente (2 verschillende creaties van mama geprobeerd.. ;)), vanmorgen geen fruit :$:$:$ en nu weer geen groente. Ze doet elke keer meteen, zonder proeven, haar lipjes stijf op elkaar! Ik kan er wel iets in dwingen opzich, maar dat lijkt me ook niet goed. Vanmiddag at ze wel goed brood.

Wat nu te doen? Want als ik die fles van 15.00u ga afbouwen, én ze eet geen groente.. heeft ze dan niet weer 's nachts honger? Dat willen we natuurlijk niet.. :D ;)

Is dit nou ook een fase? Herkent iemand het? Wat moet ik doen!?!? :$ 8) :D

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Volgens mij een sprongetje, fase dus. Hier ook meerdere keren meegemaakt. Pfffff wat is het erg als je kind niet eet!!! Maar het komt vanzelf weer goed (als er verder niks aan de hand is natuurlijk). Merel ging dan na een paar dagen/weken de schade weer inhalen.

In elk geval geen drama van maken, want dat werkt averechts. Niet willen....dan niet. Als de flessen er wel goed in gaan dan komt er wel genoeg binnen evengoed.

3. Kikibo

Kikibo Actief lid

May 2, 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Klinkt logisch.. ik dacht het ook wel al, maar ik dacht ook: krijgt ze wel genoeg binnen? Want ik weet natuurlijk niet bij de fles van 15.00u, of ze 's avonds gaat eten.. :D Misschien die dan nog even niet afbouwen, tot ze weer goed gaat eten?

Ik wilde er al geen drama van maken, niet, dan niet.. 8) Maar ja, ergens dan toch zorgen maken of ze genoeg binnen krijgt. En balen van mijn culinaire inspanningen... ghahaha.... :D ;)

Wat heb jij toen gedaan?

4. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Hoeveel flessen krijgt ze nu totaal?
    Vicky zit nu op 3 flessen, waarvan 2 pap ('s morgens en 's avonds).
    Ze eet nu ook goed brood, en als ze 2 boterhammen op heeft dan vervalt bij ons de middag fles.
    Ze eet nog niet elke dag 2 boterhammen, dus op de dagen dat ze er maar 1 eet, krijgt ze nog wel de middag fles.

5. Kikibo

Kikibo Actief lid

May 2, 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ze krijgt 4 flessen van 200 ml (180+6). Meer per fles krijgt ze niet op. Dit is zo'n beetje haar schema:
    7/7.30: fles, daarna meteen weer
    slapen tot +/- 9/9.30
    9.30: fruit
    11.00: brood of pap met fles (100 ml als ze pap eet en 200 ml als ze brood eet = nog niet zoveel)
    slapen van +/- 11.30u - +/- 15.00 (zo'n 2,5 tot 3,5 uur)
    15.00: fles (maar die ga ik dus afbouwen)
    meestal nog een uurtje slapen
    18.00: warm
    19.00: fles met rijstebloem

Wat bedoel jij met pap? Maak je pap van de fles en geef je dat met een lepeltje, of doe je rijstebloem in de fles?

Hier wordt nog niet heel veel brood gegeten, tussen een halve en en hele snee (maar nu ook pas weer 3 dagen mee bezig, eerst spugde ze kokhalzend alles uit en nu gaat het goed). Dus daarna krijgt ze wel een volle fles, die ze net overigens niet helemaal opgedronken heeft. Maar dat is wel een goede tip voor straks: eet ze weinig brood, zoals vandaag, dan wel de fles van 15.00u en eet ze veel brood, dan niet. Bedankt!

6. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Wat ik heb gedaan.... elke keer gewoon aanbieden, de flessen gewoon op tijd gegeven en wat meer laten drinken erbij, water, thee. Wij zaten toen denk ik nog wel op 3 á 4 flessen en die gingen dan ook lang niet allemaal leeg, ze wilde dan gewoon weinig hebben, dus vandaar extra vocht aanbieden. Yoghurt ging meestal wel goed en dat kreeg ze ook gewoon.

In elk geval gewoon erbij aan tafel, stukjes van ons eten geven om mee te spelen (was zeer interessant, ze kreeg eigenlijk altijd potjes) en soms ging er wel wat naar binnen. Dat zat er dan toch weer in. Na een week werd het eten alweer wat beter....

Wat ook hielp was telkens een ander nieuw lepeltje om mee te eten, nieuwe aparte tuitbeker/rietjes beker om uit te drinken. Nieuw bord, het liefst zo'n zelfde als wij hadden, alles wat nieuw was, was hier echt een aanrader bij niet eten. Zo interessant dat er toch al snel een slokje of een hapje in de mond verdween.

7. Kikibo

Kikibo Actief lid

May 2, 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Oké, zo wilde ik het ook doen.. bedankt! Goede tip, om haar te laten 'spelen' met wat eten van ons..

Ik heb trouwens de vermoedelijke oorzaak kunnen vinden, ze had vanmorgen ineens poeff.. een tandje!!! :D :D :D :D

8. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Pap is bij ons een fles melk + 3 schepjes bambix.
    Ik geef het nog niet met een lepeltje omdat Vicky nog graag uit een fles drinkt, en het voor ons echt even een rustig momentje bij papa of mama op schoot is.

Share This Page