Hoe voedingsschema opschuiven?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Druif78, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hoi allemaal,

ik geef mijn kindje 5 flessen van 180+6. Deze drinkt hij soms op, soms laat hij 10/20cc staan.
    Mijn schema ziet er als volgt uit: 5:30-9:30-13:30-17:30-23 uur.
    Die vroege ochtend tijd wordt de laatste week steeds vroeger. Was een tijdje terug 6:30, toen 6 uur, en nu dus steeds vaker 5:15 of 5:30 uur. Hierdoor verschuiven de tijden dus ook naar steeds vroeger. En 's avonds compenseert dat wel weer want na het flesje van 17:30 uur slaapt ie door tot we m om 23 uur wakker maken voor de laatste fles. maar ja: logisch dan dat hij na 23 uur niet zo heeeel veel slaap meer heeft!
    Ideaal zou dus zijn om de eenna laatste fles, dus die van 17:30, naar ca 19 uur te verplaatsen zodat hij korter slaapt en hopelijk 's nachts beter doorslaapt (tot bv een uurtje of 7!)

Hoe zouden jullie dat aanpakken? Rekken is met mijn hongerlapje ECHT niet mogelijk, niet meer dan wat ik nu doe iig.

Misschien een extra flesje om bv 7 uur 's morgens zodat ie een nieuw schema oppikt? En dan om half 6 een half flesje ofzo? (Anders heeft hij om 7 uur natuurlijk nog geen trek?)

Meer voedng op de dag geven heb ik al geprobeerd, zodat hij goed verzadigd is voor de nacht en uit zichzelf langer zal doorslapen en het schema verzet wordt. Maar helaas.. meer dan 180+ 6 krijg ik er niet in. (En is ook al meer dan genoeg bij 11 weken, toch?!)
    Hij is nog te jong voor bv rijstebloem oid.

Iemand tips??

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ons zoontje heeft dat ook gedaan. Hij ging aan het eind van de middag al in zijn nachtslaap. Dat was soms al om 16 uur. En dan begon de dag rond 4 uur weer.
    Wat wij deden wat het dagritme aanhouden. Dus na 4 uur nog een voeding om 8 uur. En daartussenin af en toe op de kamer rommelen, zodat hij niet in een hele diep slaap kan komen.

En toch proberen te rekken. Ons hongerlapje brulde ook nogal, maar als je elke fles een kwartier weet te rekken, ben je aan het eind van de dag wel een uur later. En dan begint de dag erna ook later, zodat je langzaam aan weer naar een normaal schema schuift.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Deepfreeze:
    Dat kwartiertje rekken doe ik inderdaad al, maar nog langer vind ik echt zielig worden en daar word ik zelf ook gestressed van ;)
    Ik heb meestal de een na laatste fles tussen 17:30-18 uur, maar dan zou ik na zo'n 3,5/4 uur nog een fles moeten geven dus? Zo rond 21:30 uur. ook hier heb ik wel eens over gedacht, maar in ons geval kom je dan weer rot uit. Want geef je dan om 23 uur nog een flesje? (Moet ik m dus 2 keer ervoor wakker maken terwijl hij die van 23 uur dan niet helemaal drinkt?) Of is die van 21:30 dan de laatste? Maar dan redt hij het wrs niet tot 7 uur? Zijn langste slaapje duurt meestal 7 uurtjes. Is die van 20 uur dan bij jullie het laatste flesje? Of geef je dan nog om 24 uur? Ik lig dan echt al op apegapen hoor...

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    het klinkt misschien gek, maar meestal slapen kindjes beter s'nachts als je rond 10 uur de laatste fles geeft ipv 11 uur. dit omdat ze rond 11 uur in de diepe slaap terechtkomen en de slaap erna korter is dan dat je rond 10 uur dat flesje geeft.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het is alweer een poosje geleden.. Maar ik geloof dat we als we na 21 uur zouden uitkomen (dus om 17.00 fles), dat we hem niet meer 's nachts wakker maakten, Anders was het om 23/24 uur aftanken. Ik geloof ook niet dat hij in de nacht dan wakker werd.

Maar het was even prutsen. Bij ons kwam het doordat hij te snel om de flesjes kwam. Hij hield max 3 uur tussen de flessen. Wij hebben dat ook opgelost door andere voeding te gebruiken, maar dat probleem speelt bij jullie niet. Wij konden door zwaardere voeding de tijden ertussen beter oprekken, en daardoor beter uitkomen.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36

Hebben meerderen deze ervaring?!

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Maar het was even prutsen. Bij ons kwam het doordat hij te snel om de flesjes kwam. Hij hield max 3 uur tussen de flessen. Wij hebben dat ook opgelost door andere voeding te gebruiken, maar dat probleem speelt bij jullie niet. Wij konden door zwaardere voeding de tijden ertussen beter oprekken, en daardoor beter uitkomen.[/quote]

Dit hebben wij dus ook, maar ik gebruik nu al Nutrilon Forte en dit ging een tijd goed. Maar wordt nu dus steeds vaker 3,5 uur en de nachten worden dus ook korter...

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Druif, wij hebben na de Forte er ook nog nutriton (johannesbroodpitmeel) aan de voeding toegevoegd. Op standaard was het 2,5 uur. Na 1 week Forte was dat 3,5 uur, na 2 weken forte nog maar 3 uur.
    En met nutriton (6schepjes op 180/6 fles) weer netjes 4 uur. Hij kwam ook helemaal uit zichzelf op dat 4-uurs ritme.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb toevallig gisteren ook nutriton in huis gehaald ivm spugen terwijl ik wel het idee had dat mijn kleintje meer voeding nodig had aangezien het eerder 3 uur dan 4 uur werd tussen de voedingen en aangezien de nachten ook korter werden.

Het wordt alleen echt superdik met die nutriton! 6 scheppen op 180 + 6... welke speen gebruik jij dan, deepfreeze? Ik heb vanmorgen na enig ge-experimenteer 180+ 6 forte voeding + 3 schepjes en dat was echt stroop... maar het ging wel goed! Hopelijk houdt ie het nu 4 uur vol aangezine hij niet de helft weer uitspuugd...

Vannacht kwam mijn zoontje voor het eerst in WEKEN weer om half 3... pfff... Ik had het idee dat ie een nachtmerrie had ofzo. Hij was aan het gillen en helemaal overstuur. Leek niet echt op honger maar ik kreeg m ook niet meer stil. Uiteindelijk heeft ie ca 100cc gedronken en daarna sliep hij weer verder. Toen werd t vanmorgen 7 uur dus voor vandaag zit ik met mn schema toevallig precies goed! Weer een geluk bij een ongeluk.
    En nu maar hopen dat we vanavond ook op 19 uur uitkomen, zodat de avond wat korter is en hij vannacht eens goed gaat doorslapen!

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gebruikten voor de 1e helft een 2-speen, en voor de rest (wat dan te dik was) een 3 standenspeen. Wij hebben ook flink lopen prutsen met verschillende flessen en spenen, maar uiteindelijk leek dit te werken..

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zo hebik het nu vandaag ook geprobeerd: en tis even een geklooi, maar dan heb je ook wat. Mijn zoontje doet veel langer over de voeding en lijkt aan minder genoeg te hebben. Ik heb m al 2 keer wakkermoeten maken voor zn voeding! Voor vandaag zit ik uistekend op schema en nu maar hopen dat ie de nachten ook wat langer maakt!

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Wij hadden eens het idee om de fles van 23:00 uur even te laten voor wat het was, dus hem om 19:00 uur de laatste fles en even kijken hoe laat hij zou komen. Wonder boven wonder kwam hij net zo laat als dat we fles wel gaven!
    Sindsdien heeft hij een paar keer doorgeslapen van 19:30 - 06:30 uur :D

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36

Krijgt hij dan 4 flessen ipv 5? Wordt dat dan niet te weinig?
    Ik ben al bang dat als ik de fles om 22 uur geef ipv 23 uur dat t dan 5 uur wordt ipv 6 uur!!

14. EmyD

EmyD Niet meer actief

[quote="Druif78]Ik ben al bang dat als ik de fles om 22 uur geef ipv 23 uur dat t dan 5 uur wordt ipv 6 uur!![/quote]

Zo werkt het bij ons niet. Ik geef de laatste fles minimaal 3 uur na de fles ervoor. Dat komt meestal neer op half 11-elf uur. Ik geeft em ook weleens later als we visite hebben (0.00 of 0.30 uur) en dan wordt ze 's ochtends net zo laat wakker. Meestal rond 7.30-8.00 dus we hebben sowieso enorm geluk..!!

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hebben meerderen deze ervaring?

het valt te proberen (maar dan wel in een weekend ofzo... kan ik een beetje uitslapen)! 23 uur vind ik soms ook wel laat als ik erg moe ben ofzo!

Deel Deze Pagina