Zoontje accepteert geen flesvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door SYRV, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hoi Ilse/Linda

Ik heb even een vraagje. Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden oud en ik wil binnenkort beginnen met het afbouwen van bv. Nu ben ik er laatst achter gekomen dat hij absoluut geen flesvoeding wil. Afgekolfde melk uit een flesje is geen probleem, dus het ligt niet aan het flesje. Ik probeer hem nu elke avond voor het slapen een flesje met flesvoeding te geven maar hij gaat dan compleet door het lint, trekt een vies gezicht, spuugt het uit, schreeuwt, huilt en ga zo maar door. Ik wil graag weten hoe ik hem hier aan moet laten wennen want zoals het nu gaat wil hij het echt niet!

Alvast bedankt!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi,

Nou dat is dan heel duidelijk, jouw baby wil borstvoeding!! Soms is het zo dat we keuzes maken waarmee onze baby's gewoonweg niet accoord gaan:)
    Miischien zie je alsnog een mogelijkheid om wat langer door te gaan met de borstvoeding? Het wordt als ideaal gezien om 6 maanden of langer borstvoeding te geven.

Misschien moet je de overgang naar de kunstvoeding wat geleidelijker voor hem maken en eerst eens een beetje kunstvoeding mengen met wat borstvoeding.
    Uiteindelijk zal jij het wel accepteren.

Succes
    Linda

Deel Deze Pagina