Hoe voel(de) jij je na 12 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ShallY, 14 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Vrijdag was ik 12 weken. Nu kan ik hopelijk de angst een beetje los gaan laten en gaan genieten dat ik een wondertje in mijn buik heb. Nog steeds is het onwerkelijk dat er een beeb in mn buik aan het groeien is. Ik bedoel..voel nog niks en op een klein bolletje na is er nog niks te zien aan mn buik. Ik voel net als vandaag wel veel getrek, links in mijn buik. Moeheid neemt ook af, alleen lijkt de misselijkheid ineens toe te nemen terwijl ik daar tot nu toe weinig last van heb gehad.

Het kan ook niks te betekenen hebben en komen omdat ik slecht heb geslapen. Daar houd ik het maar op. Maar verder voel ik me prima.
    Ik kan niet wachten tot ik de beeb ga voelen en een babybuik ga krijgen en niet alleen maar die spekkies die ik nu heb.

Ze zeggen toch dat je je vaak heel goed voel na de 12 weken? Ben benieuwd!

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik voelde me in beide zwangerschappen heerlijk in het tweede trimester. Bij beiden heb ik de eerste 12 weken veel last gehad van psychische klachten en slecht slapen, dat was daarna helemaal over. Alleen begint dan je buik te groeien en die begint dan 's nachts weer in de weg te zitten (Buikslaper). Maar het leuke is dan wel dat je dan met je buikje kan gaan showen en je begint het kleintje te voelen in je buik.
    Ik ben nu net aan het derde trimester van m'n tweede zwangerschap begonnen en dezelfde klachten als de eerste keer beginnen weer te komen (bekkenklachten).

Geniet lekker van de rest van je zwangerschap.

3. stelpie

stelpie Actief lid

22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou wel rekening houden dat de meesten zich pas echt beter voelen na 14-16 weken. Ik voelde me na 16 weken weer (top)fit. Eindelijk m'n energie weer terug en niet meer misselijk. Nu 10wk zwanger vd tweede en ik verlang zo naar de 16 weken!

Ik voelde V. Rond de 18 weken en vanaf toen was ik me er echt heel erg van bewust dat er een baby in m'n buik zat.

4. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    misselijk (tot 20 weken), moe ( nog steeds) en verder uhm zwanger!
    Hahahah maar zwanger zijn is niet voor mijn lichaam bedacht. Dus tjah ik lig veel in bed en probeer daarnaast voor mn zoontje te zorgen!

5. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Hier ook misselijk en erg moe tot een week of 16. De rest van het 2e trimester voelde ik me wel lekker! Niet zoals normaal (niet zwanger), maar wel een stuk beter dan die eerste 4 maanden.

6. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Misselijk en moe en nu eindelijk bijna 15 weken en lijkt het steeds beter te gaan.

7. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de 1e voelde ik me pas 'goed' na 17 weken, maar heb me nooit echt goed gevoeld. Nu ben ik pas 8 en t lijkt nog zo lang tot 17 weken 😢

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Moe moe en eehhmm moe.
    Heel de zwangerschap al.
    Misselijkheid heb ik nu redelijk onder controle maar op sommige dagen pff

9. ennasus

ennasus Actief lid

16 mei 2015
    160
    87
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 11 weken en continu misselijk (zonder overgeven, maar de hele dag sluimerend zeg maar met af en toe een 'piek' en kokhalzen). Daarnaast ben ik ook moe en energieloos.. Hoop dat het na week 12 een stuk beter gaat, maar hoor ook zo veel verschillende verhalen. Hoop dat het binnenkort in ieder geval beter gaat, want zo gaat de tijd ook enorm traag, ook al werk ik gewoon.

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Qua misselijkheid voelde ik me weer top, had er geen last meer van. Maar met ik geloof 13 a 14 weken? Begonnen klachten als zwangerschapsischias. Daar heb ik sinds vorige week gelukkig geen last meer van maar ik heb al die tijd behoorlijk veel pijn gehad bij elke beweging die ik maakte. Nu voel ik super, voel de baby bijna elke dag en heb geen pijn meer.:)

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nog even rot. :) Het is nu eeeindelijk sinds drie weken wat minder, maar daarvoor in de plaats is weer extra vermoeidheid gekomen helaas.

12. LianneE

LianneE Niet meer actief

Vanaf 16 weken was de misselijkheid en moeheid weg :)

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik voel me nog bijna precies hetzelfde als voor de 12 weken..
    nu is er wel het maagzuur nog bij gekomen...

14. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Rond de 14 weken werd de constante misselijkheid wat minder.
    Nu is hij er nog steeds, maar voornamelijk 's avonds of wanneer ik een drukke dag gehad heb en ook iets beter te handelen.

Moe ben ik nog steeds (lig vaak rond 20:30 al in bed :))

15. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Toen voelde ik me nog net zo verrot en was liggen m'n enige optie.... En ik voelde me bedrogen omdat het na het eerste trimester beter zou gaan, mooi niet dus...

Deel Deze Pagina