Hoe voel je dat je baby ingedaald is?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Marleen2109, 14 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik ben nu 30 weken zwanger van de 2e. Bij de 1e heb ik een KS gehad.Mijn 2e is wat minder eigenwijs en ligt goed. Dus ik moet het deze keer zelf gaan doen, daar ben ik wel blij om. Want volgens de meeste is het herstel wat sneller. Aangezien er al een peuter rondloopt lijkt me dat wel prettig! Ik ben ook erg benieuwd hoe ik het allemaal ga ervaren. Ik heb ook m'n moeder uitgehoord over haar 3 bevallingen!
    Nu was ik dinsdag bij de VK en zei tegen haar dat ik zoveel menstruatie achtige kramp onderin heb. Bij Thomas bleek dat ik toen blaasontsteking had, dus ik zei dat ik dacht dat dat nu weer zo was. Ik had urine bij me wat getest is en het is geen blaasontsteking. De Vk denkt dat de baby al het indalen is.
    Nu heb ik een aantal dagen flinke krampen gehad en ineens een drukkend gevoel bij m'n vagina als ik bijv. buk, het is ook allemaal erg gevoelig daarbeneden. Aangezien ik er dus geen ervaring mee heb vraag ik me af of dat nog iets inhoud. Thomas heeft de hele zwangerschap bovenin gezeten. Achteraf klem met zijn hoofdje onder mijn ribben...
    Mijn kraamverzorgster zei dat je het kunt voelen als je baby ingedaald is. Nu is mijn vraag aan jullie wat voel je dan precies?
    Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten, Marleen

2. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    ik ben ook erg benieuwd!

3. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    ik had een drukkende pijn bij mijn schaamstreek

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ik merkte het bij mij omdat de kleine ineens lager zat.
    Ook merk je het met lopen je benen gaan iets meer uit elkaar staan.
    Voel me net een eend af en toe haha :)
    verder tja had af en toe wat indalinsweeën meer niet.
    Het verschilt ook weer per persoon.

5. Marleen2109

Bedankt voor jullie reacties! Het lijkt erop dat bij mij de baby is ingedaald :D !
    Ik waggel inderdaad ineens, want ik loop inderdaad naar buiten, daar werd ik op gewezen door een collega :confused: !
    En inderdaad een gevoelige schaamstreek en een buik die "laag" hangt.
    Het is niet echt een prettig gevoel geweest moet ik zeggen. Nu zijn de scherpe steken gelukkig minder, maar lekker zitten of liggen is er nu ook niet meer bij :( !

Groeten, Marleen

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Bij mij voelde ik het vooral toen mijn (positie)jeans niet meer lekker zat bij de onderbuik. Ook had ik continue een drukgevoel op mijn blaas, meer dan gebruikelijk. Als ik op een stoel zat, dan was mijn buik van ribben tot schaambeen gevuld met babyballon, en na het indalen leek het net alsof ik weer meer adem kon krijgen.
    Ook lijkt het net alsof ik 's ochtends meer een puntbuik heb, de maagstreek is dan wat vlakker.
    Je verloskundige kan je precies vertellen of je kindje al aan het indalen is.

Waggelen is bij mij niet echt een indicatie omdat ik dat al weken doe :)

Succes,
    Groetjes van Kiki

7. Marleen2109

Hoi!

Haha, ik kreeg het ookal een week of drie geleden te horen. :oops: , ik had er zelf nog helemaal geen erg in dat ik dat deed! Sindsdien probeer ik op te letten hoe ik loop, maar als ik moe ben...(zo'n 75% van de dag dus!).
    Ik ben vorige week dinsdag bij de VK geweest en toen dacht ze dat het kindje aan het indalen is, maar toen had ik net 1 of 2 dgn last van m'n onderbuik. Na die afspraak is het echt helemaal losgegaan en denk ik dat het kindje nu ingedaald is. M'n buik hangt lager, m'n blaas is gevoeliger en lang zitten is geen pretje nee, af en toe heb ik het idee dat het helemaal beurs is daarbeneden! Ik vroeg me af of dat ik het me verbeeldde of dat het echt al aan het indalen is. Ik wil namelijk graag op de normale manier bevallen deze keer...(en het liefst vandaag al i.p.v. morgen :oops: )

8. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Uhm heel grof misschien maar zo voelt het voor mij...

alsof je k*t een ronde in de ring heeft doorstaan met mike tyson...

Voelt erg beurs aan en betrap mezelf erop dat ik voor het douchen in de spiegel kijk of er geen blauwe plekken zitten....

nou zo voelt dat dus.. hahahaha

9. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    :)

En wat te denken van slechte wegen, putdeksels of drempels? Als ik tegenwoordig ook maar voor vijf minuten in de auto moet zitten, dan ga ik eerst nog even naar de WC. Anders voelt het net of die kleine er zowat 'eruit valt', zo laag zit die op dit moment.

10. Marleen2109

Haha, wat fijn dat jullie er ook zo over praten! Hier hoef ik me dus niet meer in te houden :D! Al m'n klachten werden steeds erger en het voelt inderdaad nog al beurs daarbeneden.
    Ik ben net bij de VK geweest en ze bevestigde dat ons Pukkie inderdaad ingedaald is.

11. Salamalikoum

Salamalikoum Nieuw lid

17 nov 2007
    4
    0
    0
    Mijn baby was ook heel vroeg ingedaald, met 30 weken!

Ik voelde het met het lopen, ik kreeg een druk op me onderbuik en zelfs als ik rustig lag voelde ik daar wat bewegen het was het hoofdje. Verder voel je het ook aan steken in je onderbuik en steken in de vagina. Waar je het ook aan merkt, is als je wilt plassen. Je krijgt een grote druk op je blaas en je wilt het z.s.m. leeg krijgen. :oops: En oja mijn baby heeft heel vaak de hik en ik voelde het vooral onder in me buik dus het was snel te raden dat ie ingedaald was. :rolleyes:

Alleen jammer dat het indalen niks zegt over datum bevalling. :(

12. Marleen2109

Door die KS bij de vorige zwangerschap had ik echt geen idee wat ik dan zou moeten voelen. Toen de VK zei dat het aan het indalen was dacht ik ja en? Nu het echt ingedaald is voel ik het over duidelijk! Nu kan ik het aardig omschrijven. Ik kan alleen niet zeggen dat het prettiger aan voelt... :( Ben alleen wel erg blij dat ik het deze keer op de gewone manier mag gaan proberen! Inderdaad jammer dat het verder niks zegt...Ben het wel een beetje zat :cry: maar ja 32 weken is nog wat vroeg...

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Het schijnt zo te zijn dat je als je op je rug ligt en dan boven boven je schaambeen met twee handen het hoofdje kan voelen.

Ja ja de bevalling op tv dient nog ergens voor hahaha.
    Misschien kan je aan je VK vragen of ze het kan laten voelen de volgende keer.

14. Doreth

Doreth Lid

3 nov 2007
    11
    0
    0
    Bij mij was de baby een aantal weken geleden goed ingedaald en 'zat vast'.
    Maar na een weekend oefenweeën / voorweeën bleek gisteren bij de controle dat de baby opeens niet meer ingedaald is.... Heel raar. Ze was er zelf ook heel verbaasd over.
    (Ik ben 10-7 uitgerekend.)
    Iemand die daar ervaring mee heeft? Alvast bedankt voor je reactie!

15. Marleen2109

Huh? Niet meer ingedaald? Nog nooit gehoord eerlijk gezegd!
    Ik ben nu inmiddels 34 weken en, na alle tips/opmerkingen en een aantal afspraken met VK verder, voel ik overduidelijk dat de baby ingedaald is.
    Ik hoop dat er iemand een antwoord voor je heeft!

16. Doreth

Doreth Lid

3 nov 2007
    11
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.
    De verloskundige vond het ook raar. Er werd meteen een echo gemaakt om te controleren of de baby wel nog met het hoofdje naar beneden lag (als hij / zij nog de ruimte had om weer naar boven te gaan, zou het ook kunnen dat er ruimte was om om te draaien en daar wilde ze zekerheid over). Gelukkig bleek de baby wel nog goed te liggen.
    Maar dat het raar was, werd ons ook duidelijk, uiteindelijk stonden we met 3 verloskundigen (meer waren er niet aanwezig in de praktijk) te praten....

17. Marleen2109

Misschien lag je kindje dan toch nog niet helemaal vast? Ik heb eigenlijk geen idee. Ik kan wel gaan speculeren, maar daar heb je ook niks aan! Gelukkig ligt je baby nog wel goed. Dat lijkt me wel een geruststelling. Succes!

18. MissOngeduld

4 jul 2008
    16
    0
    0
    Heb het gevoel alsof ik een paar flinke trappen in mn schaamstreek heb gekregen! Verschrikkelijk! Mijn man noemt me al weken Wammes Waggel hahahaha Inderdaad alsof je een eend bent!
    Het lukt mij niet echt om het hoofdje te voelen hoor. Maar moet eerlijk zeggen dat het kindje erg diep ligt en dat ik ook niet teveel kracht durf te zetten. Ben bang dat ik in een oog prik ofzo hahahaha

Deel Deze Pagina