Je afweersysteem werkt in ieder geval prima. Je lijf is gewoon hard aan het werk nu. De een reageert daar heftiger op dan de ander. Hopelijk knap je snel op!
Maar dat doe je bij kinderen toch ook als je ze vacineert? Uiteindelijk is het beter om te doen zodat het kind niet doodziek wordt.
Ook daar heb ik serieus lang over nagedacht en uiteindelijk krijgen ze een aangepast vaccinatieschema. I
Donderdag de 2e prik gehad. Beetje last gehad van een pijnlijke/beurse arm. Was vrijdag laat in de middag al weer over.
Snap goed Hoe jij je moet voelen. Ik heb na lang twijfelen ook besloten om toch maar te vaccineren. Vanmiddag heb ik mijn tweede prik. Maandag ben ik ook alleen met de kindjes. Ik knijp 'm ook een beetje.
En toch...krijgen ze wel een vaccinatie. Eerder of later maakt niet uit. Onze dochter heeft een paar vaccinaties ook anders/later gekregen. Soms loopt iets anders en voelt het op een andere tijd beter.
Eerder of later maakt wel degelijk uit. Het immuunsysteem van een 8 weken oude baby is wel degelijk anders dan het immuunsysteem van een eenjarige dreumes. En daarbij maak jij ervan dat mijn kinderen alle vaccinaties krijgen.
Herkent iemand dit op de prikplek? Zeer pijnlijke dikke harde hete rode plek. Zo’n 15 bij 8 cm. Voelt als een combinatie brandwond - blauwe plek - brandnetel. Kleine blaasjes of bultjes erop. Aanraking is echt pijnlijk. De rode plek ligt als het ware op m’n arm. Duidelijke randen zichtbaar en voelbaar. Heb een hoge pijngrens maar dit is echt niet fijn.
Ja heb ik ook gehad, het is al meerdere keren voorbij gekomen in dit topic. Het staat ook in de lijst van veel voorkomende bijwerkingen. Het kan 4-5 dagen aanhouden. Dwz bij mij waren toen de scherpe kantjes eraf en werd het snel minder, maar het duurde echt wel een week of 2 voor mijn arm er weer normaal uitzag. Bij mij hielp koelen wel goed tegen de pijn, lekker in een koud bad gaan liggen! Ik heb zelf flink corona gehad, ben behoorlijk ziek geweest met een lange nasleep. Ik vraag me wel af of ik zo heftig op het vaccin reageer, omdat ik ook heftig op corona reageerde. Mocht dat zo zijn, dan weet je in elk geval waarvoor je het doet
Heb net toch de huisarts gebeld. Heel m’n boven arm zit vanmorgen onder de blaasjes en bultjes. Het jeukt en voelt branderig aan is rood en gezwollen. De spierpijn is niet te harden. Koorts wil ook maar niet zakken. Ben ziek gemeld op m’n werk. Fijn zo na de vakantie… huisarts belt straks terug..
Het is inmiddels uitgebreid over m’n hele bovenarm. Koorts zakt ook niet. Ik wordt straks teruggebeld door de huisarts.
Ook gehad Ik was toevallig bij de huisarts de week erna en eens getoond. Niets aan de hand en zou wel wegtrekken. De vlek is gestart op de prikplek en zakte steeds lager bij mij. Voor mij voelde het als een ontstoken plek, heel warm en pijnlijk, zolang als de vlek er was, had ik een temperatuur die hoger was als normaal .
Het is inmiddels uitgebreid met blaasjes over m’n hele bovenarm. Koorts neemt ook niet af. Ik wordt straks teruggebeld door de huisarts.
Heb je een foto ? Of Google zelf eens op galbulten ? Een kennis van ons had een arm vol galbulten na zijn vaccin .
Krijg niet echt een duidelijke foto dan hierboven. Het is hetzelfde alleen erger, groter en meer uitslag