Hoe voel je je na de corona vaccinatie?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Anne2019, 15 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.474
    3.331
    113
    Hier pfizer, 1e vaccinatie alleen wat hoofdpijn maar of dat kwam van de vaccinatie geen idee. En een beurse plek op m'n arm.
    2e vaccinatie, m'n collega zei al hou het in de gaten want die voelde zij meer, alsof je koorts hebt door je hele lijf, stijve arm en een opkomend griep gevoel. Paracetamol hielp hiervoor. Ik had precies die bijwerkingen behalve die koorts niet maar voelde het wel in m'n hele lijf.
    Later hoorde k dat meer collega's van de 2e meer last hadden.
     
  2. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Gisteren 1ste vaccinatie astra zenica gehad.
    Werd vanochtend wakker en voel mij niet goed, pijnlijke arm, hoofdpijn, koortsig gevoel.
    Moet vandaag eigenlijk werken...maar dat wordt hem niet zoals ik mij nu voel.
     
  3. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.516
    1.942
    113
    Hier beide keren gevaccineerd met Pfizer.
    Beide keren alleen een pijnlijke prikplek gehad.
    Verder 0,0 bijwerkingen gehad.
    Heel blij mee.
    Bij mijn collega's is het wisselend.
    De een heeft van de 2e wel last (hoofdpijn, koorts en moe) en de andere helft ook nergens last van.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  4. Lindah

    Lindah Bekend lid

    21 apr 2012
    981
    132
    43
    Brabant
    Poeh ik moet dit eigenlijk allemaal niet lezen..
    Ik ‘moet’ 12 maart voor de vaccinatie(Astrazenica) en ben zo bang dat ik erna moet overgeven door de misselijkheid. Ik heb emetofobie dus die angst is echt heel groot. Zijn er hier mensen die na het vaccineren over hebben moeten geven?
     
  5. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Nog niemand gehoord over overgeven. Wel wat hoofdpijn. Enkeling koorts en zweten.
    Ik heb 1 gehad. En hoorde al dat 2de je meer reactie krijgt. En nu lees ik het hier. Zie er nu al tegenop. :)
    Ik had wel steeds beginnende migraine maar daar werd ik al mee wakker op de dag van vaccinatie. Tot nu een week later elke dag die migraine achtige hoofdpijn. Weet niet of het komt van de vaccinatie of door stress of door de Engelse drop die we van het werk gekregen hebben.
     
  6. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Ik heb zondag mijn 2e Pfizer inenting gehad. Die nacht werd ik wakker omdat ik het vreselijk koud had. Temp gemeten, 37,9. Maar omdat ik moest werken ben ik wel uit bed gegaan om te douchen. In de badkamer nog eens gemeten en ineens 35,9.
    Meerdere malen gemeten, maar geen koorts. Wel een heel koortsig gevoel, net of er een griep aan kwam. Dit heeft 2 dagen geduurd. 2e dag had ik ook hoofdpijn. Heb de 2e dag ook paracetamol genomen, want ook die dag moest ik werken en ik voelde me nog beroerder dan de dag ervoor. Maar door de paracetamol voelde ik me toch een stuk beter.

    Dinsdag krijgen onze bewoners de 2e vaccinatie.
     
  7. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    832
    638
    93
    Vrouw
    Mijn man heeft ook Astrazeneca gehad en voelt zich net als anders, geen koorts, echt niets!

    Geven jullie de bijwerkingen door? Bij b.v. Lareb? Als niemand het doet, blijven het iets "zonder bijwerkingen" of bij maar "10%" van de mensen milde bijwerkingen. Ook een dagje koorts zou je in principe moeten doorgeven, zodat de statistieken bijgewerkt worden.
     
    Vitamientjuh en littlemunchkin vinden dit leuk.
  8. Romy1234

    Romy1234 Actief lid

    16 sep 2017
    484
    335
    63
    Vrouw
    Hier ook ruim een week na de vaccinatie nog steeds last van hoofdpijn en slaap ook niet goed. Weet dat mijn dochter na de vaccinaties ook altijd 3 weken slecht slaapt. Dus hopelijk snel over. Heb trouwens mijn bijwerkingen wel gemeld bij t lareb
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  9. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Hondsberoerd, maar echt.. gisteren heb ik een prikshift gehad en om 10u zelf de 1e (Astrazeneca) gekregen. 'S avonds om een uur of 20u kreeg ik het koud. Binnen een half uur had ik koorts, koude rillingen, spierpijn, hoofdpijn from hell, misselijk.

    Baby krijgt bv, maar ook tandjes. We sliepen toch wel ruk, maar vannacht kon ik wel janken. Inmiddels nog niets verbeterd en 38,3C.

    Ik kijk uit naar de 2e..:cry:
     
  10. evsi

    evsi Actief lid

    3 mrt 2015
    104
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hier vanmorgen 10.00u, ook de Astra zeneca prik gehad. De rest van de dag wat hoofdpijn, deze werd 's avonds steeds erger. rond 20 uur last van koude rillingen. Koude rillingen zijn nu weg, hoofdpijn iets minder. Net maar even de temperatuur gemeten, 38,4°c enige tijd na de paracetamol dus. Hoop dat ik me morgen weer beter voel.
     
  11. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb vanmorgen om half 10 astrazeneca gehad. Voel nu nog niets. Mijn huisarts (die de prik zette) waarschuwde wel dat de kans groot is dat ik morgen ziek ben. Heb morgen ook niets gepland, voorraad pijnstillers ingeslagen voor het geval dat en ik zie het wel.
     
  12. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Helemaal mee eens. Ben als volwassene toch zeker een keer of 7 gevaccineerd en nooit ergens last van
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  13. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Is er iemand die bij de eerste vaccinatie met astra zeneca last heeft gehad van bijwerkingen en de 2e ook heeft gehad? Had je bij de 2e ook last van de bijwerkingen?
     
  14. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    832
    638
    93
    Vrouw
    Van de DTKP herhaling heb ik wel flink koorts gehad, maar dat was ook een flinke tijd na de inentingen die ik als kind gehad heb.
     
  15. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    832
    638
    93
    Vrouw
    Wordt die bij jullie dan als zo snel gedaan. Bij ons pas na 12 weken
     
  16. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Bij mij zitten er ook 11 weken tussen. Maar wellicht dat er iemand al de 2e had gekregen.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  17. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.433
    1.607
    113
    Ik heb de tip gehoord dat het kan helpen voor de vaccinatie al 2 paracetamols in te nemen.

    Mijn moeder (werkt in de gehandicaptenzorg) en mijn schoonvader (64 jaar) hebben beide astrazeneca gehad en allebei nergens last van gehad.
     
    Haver11 en TanjaK vinden dit leuk.
  18. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ik heb een uitnodiging gekregen.
    Maar digid gooit me er telkens uit, herkenbaar?
     
  19. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Hoi allemaal,
    Hoeveel uur na de prik kregen jullie last van bijwerkingen?

    Alvast bedankt.
     
  20. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    1e x om 8.30 uur vaccinatie, tegen 13 uur hoofdpijn en koortsig gevoel, later op de avond koorts.

    2e x 8.30 uur vaccinatie en toen in de avond ziek, koorts, hoofdpijn, misselijk enz.
    Behoorlijk ziek gevoeld.
    Was pfizer
     

Deel Deze Pagina