Hier wordt dat heel veel aangegeven dat je dat echt moet doen. Ik heb het wel doorgegeven, vooral dankzij de reminder van mijn leidinggevende.
Ik ken inmiddels heel veel mensen die gevaccineerd zijn (voornamelijk met AstraZenica) en niemand heeft moeten overgeven. Wat ik wel steeds hoor is hoge koorts en vreselijke hoofdpijn.
Een vriendin van mij (Covid verpleegkundige in België) had 4 dagen lang hoge koorts na de tweede prik. Maakte me echt zorgen om haar. Voorheen huiverde ik niet voor zo'n prik. Wel zenuwachtig en terughoudend, maar niet echt bang. Maar nu na haar reactie wel...
14:30 Geprikt, in de avond koud maar linkte ik niet direct naar de prik. In de nacht goed ziek geworden.
Dat kan zeker, mijn vader moest van de week zijn vaccinatie halen en heeft ook nergens last van gehad. Ik heb vanmiddag m'n prik gehaald, nu hoofdpijn, spaghetti benen, wat spierpijn in de geprikte arm en ontzettend moe maar durf niet te zeggen of deze klachten vaccin gerelateerd zijn..
In de nacht ben ik echt goed ziek geweest. Rillingen, koorts, pijnlijke spieren etc. De ochtend voelde ik me al stukken beter en begin van de middag was ik eigenlijk wel weer de oude.
Smorgens om 8.40 vaccinatie gehad en savonds om 18.30 begon ik te rillen ( koorts ) werd misselijk, hoofdpijn.
Mijn moeder (76) krijgt vanmiddag haar eerste vaccin van Pfizer. Iemand die ouderen in hun omgeving heeft die het Pfizer vaccin hebben gehad? En wat waren de bijwerkingen op die leeftijd? En hoe ging dat bij de tweede vaccinatie? Mijn moeder maakt zich niet veel zorgen, ik daarentegen wel. Ze woont alleen en als ze echt beroerd wordt dan weet ik even niet of ze dan hulp nodig heeft of niet.
Op mijn werk ( ouderenzorg ) heeft niemand klachten gehad. Gisteren hebben ze allemaal het 2e vaccin gekregen. Ook mijn opa en oma hebben geen klachten gehad. Bij de 1e en de 2e niks. 84 en 85 jaar.
Hier gisteren AZ gehad. Gisteren had ik een beetje een gevoel van "ik ben niet helemaal fit". Lichte verhoging. Vandaag niks aan de hand, zelfs mijn arm doet geen zeer.
Mijn vader (van 1950 - Moderna) : Gevoelige arm - geen klachten Moeder (van 1958) Astra Zenica : Ietwat gevoelige arm. Verder geen klachten. Zij heeft wel1000mg paracetamol preventief voor de vaccinatie genomen. Beiden 1e prik . Mijn vader afgelopen maandag, mijn moeder gisteren, woensdag.
Ik ken een persoon, zij heeft na de astra zeneca een lichte hartaanval gehad. Artsen konden of mochten niet zeggen dat het door de vaccinatie kwam vertelde ze. Maar het was wel heel toevallig, ze is verder gezond en nooit hartklachten gehad, ze is nog geen 40 jaar. Ik vind dat soort verhalen dus wel eng. Ik heb een hartritmestoornis die van uit de kamers komt en de laatste maanden ook ritmestoornissen vanuit de boezem. En ik weet niet of ik nu wel of niet goed doe met de vaccinatie.
Gisteren geprikt met Astrazenica. Prikje zelf stelde niets voor. Vanochtend vroeg wakker geworden met verhoging, hoofdpijn, pijnlijke spieren en een pijnlijke arm. Ik voel me niet super ziek maar ook verre van fit. Mijn immuunsysteem draait duidelijk overuren. Vanavond vroeg naar bed en hopelijk morgen weer te vrouwtje. Ach ja beter 1-3 dagen gecontroleerd ziek dan corona denk ik dan maar
Ik heb gisteren om kwart over twee de AstraZeneca gekregen. Prikje en inspuiten vloeistof niks van gevoel. Meteen begonnen met arm goed bewegen. Na het kwartiertje wachten snel een liter water gedronken (had via iemand gehoord dat dat helpt tegen de hoofdpijnklachten). Rest van de dag wat meer gedronken als anders. Ik heb tot nu toe nergens last van op een heel licht beurs gevoel in mijn arm en echt hele lichte hoofdpijn na. Ik voel me dus echt prima.
Mijn vader kreeg AZ op woensdag 24 maart. Hij had nergens last van. Alleen op de vrijdag erna werd hij 's avonds echt super moe en is toen ook om half 8 naar bed gegaan maar de volgende dag werd hij kiplekker wakker. Ik heb de AZ op donderdag 25 maart gehad. De volgende dag had ik aan het einde van de dag een beetje dat typische "Ik voel me mwah" gevoel en was erg moe. 2 paracetamol ingenomen en dat trok weg. De volgende dag nergens geen last meer van. Ik had wel ook een zeer licht blauwe plek gevoel in mijn arm voor 1 dag. Verder geen klachten gehad.
Ik heb ook hartritmestoornissen, maar heb gelukkig wat dat betreft geen enkel probleem gehad na de vaccinatie met AZ. Maar elk persoon is verschillend en iedereen moet voor zichzelf (eventueel met overleg met hun arts) uitmaken of ze het "aandurven" of niet.