Onzeker en bang.....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anakin, 17 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hallo allemaal,
    Daar zit ik dan, om 4 uur 's nachts, slapeloosheid en een heleboel vragen...!
    Ik heb vandaag een echo gehad (ik ben 11 wk) en het is niet goed. Het vruchtje is gestopt met groeien/leven bij 9 weken.
    Dit is mijn eerste zwangerschap, dus mijn man en ik zaten lekker op de roze wolk. Hier hadden we niet op gerekend...
    Ik heb a.s. woensdag een afspraak voor een curretage, tot die tijd moet ik dus wachten of ik een spontane miskraam krijg. Ik ben heel onzeker....wat is beter/minder erg?Hoe voelt een beginnende miskraam? Wie heeft ervaring met een van beiden en kan mij geruststellen? En daarna...wat dan?
    Ik weet het even niet zo goed meer en ben verbaasd over de emoties die nu allemaal loskomen...
    Groetjes, Anakin.
     
  2. artep

    artep Lid

    18 feb 2006
    24
    0
    0
    lieve anakin,
    Wat vreselijk voor je... dat zal inderdaad wel een schok voor je zijn. Het is goed dat je op deze site bent gekomen, veel zullen een reactie geven en kunnen op die manier een beetje steu voor je zijn. Het us heel normaal dat er veel emoties loskomen, probeer deze maar te laten gaan.. Ik heb zelf vorig jaar nov. een miskraam gehad, bij mij was het spontaan gekomen toen ik bijna 10 weken was. Het hartje was met 8 weken gestopt. Ik begon snachts te bloeden en dat is niet meer gestopt totdat het vruchtje zich heeft losgelaten een aantal dagen later. Ik had daarbij toch wel hevige weeen. Wat het beste is? Dat is niet te zeggen..... Als het vruchtje niet wil loslaten zullen ze het dmv een curretage weghalen en dat gebeurt heel vaak. Het belangrijkste is dat jij je gevoelens een beetje kwijt kunt. ook zullen de zwangerschapsverschijnselen nog wel een tijdje kunnen blijven en kan het wel zijn dat je onregelmatig ongesteld gaat worden, bijv pas na 6 weken. (maar je akn wel weer gewoon zwanger worden).
    Ik wens je heel veel sterkte met je verlies...
    Laat je nog weten hoe het met je is?
     
  3. jennefer26

    jennefer26 Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    hoi anakin. ik weet wat je door maakt. ik heb 2 dagen geleden ook een echo gemaakt en kreeg te horen dat de gyn het hartje niet kon vinden. ik moet nu over twee weken terug om een echo te maken in de tussen tijd is het maar afwachten. zit ook met een miskraam in mijn gedachte hoe het zal zijn of niet. weet dat het nu een heel rot moment voor je is. hoop dat je de juiste steun van je familie of vrienden krijgt. zo zeggen hou jetaai al is het moeilijk ik weet het. zal aan je denken
    sterkte ermee he.
    hebben we beiden nodig.

    jennefer
     
  4. senna1979

    senna1979 Fanatiek lid

    3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Anakin en Jennefer,

    Ik wens jullie heel veel sterkte toe de komende tijd, ik leef met jullie mee.

    Liefs van Senna
     
  5. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Lieve Anakin,
    Het is inderdaad vreselijk als je een kindje verliest, want al is het nog zo klein vanaf het moment dat je het weet betekent het ontzettend veel.
    Ik heb mijn miskraam niet zien aankomen. Had opeens voor ik ging slapen na het sporten bloedverlies. Dit bloedverlies hield aan. Soms ging het weer weg en daarna begon het weer. Dit heeft ongeveer een week geduurd. Ik had af en toe last van krampen. Een keer erge krampen.
    Heb verder niets gezien van het vruchtje oid. Een curretage hoefde bij mij niet. Later bleek dat er nog een kindje zat en die doet het goed.
    Ik las op het forum ergens dat je er ook voor kan kiezen dat de miskraam vanzelf loskomt ipv curretage. Misschien kun je het dan beter verwerken. Misschien eens vragen aan je vk?
    Veel sterkte.
    Liefs Senseemillia
     
  6. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies
     
  7. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi lieve Anakin, ik weet precies wat je meemaakt want bij mij werd in oktober vorig jaar ook een missed abortion - zoals ze dat noemen - geconstateerd. Hieronder vind je de linkjes naar de topics die ik hierover heb geschreven:

    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=1832
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=1848

    En voor de volledigheid ook nog mijn recente topic over mijn tweede miskraam, twee weken geleden:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=5438

    Hopelijk heb je er wat aan. En als je vragen hebt of gewoon even behoefte hebt om van je af te praten, ben je van harte welkom. Als je privé erover wilt praten, mag je me ook wel toevoegen aan je MSN contacten (zie MSNM onderaan mijn bericht).

    Ik stuur je sowieso woensdag even een berichtje, om te horen hoe het gegaan is!

    Heel veel sterkte en een dikke knuffel, ook voor je man want voor hem is het net zo verdrietig,


    Wendy
     
  8. kaily122

    kaily122 Bekend lid

    3 mrt 2006
    581
    0
    0
    heel veel sterkte anakin en jennefer
     
  9. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Heel veel sterkte, hou je taai

    Liefs Lynn
     
  10. jennefer26

    jennefer26 Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    bedankt
     
  11. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Heel veel sterkte toegewenst!!
     
  12. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Lieve meiden,
    Bedankt voor jullie lieve en opbeurende berichten. Daar word ik dan weer heel blij van! De wereld is zo rot nog niet!
    Ik voel me gelukkig al wel weer wat beter, maar zit nog wel in onzekerheid, want er is nog niks gebeurd.
    Ik hoop maar dat het allemaal snel achter de rug is, dan gaan we weer met goede moed de toekomst in. Ik heb nu het gevoel dat de tijd even stil staat tot woensdag (ziekenhuisdag).
    Heel veel liefs van Anakin.
     
  13. Tiets27

    Tiets27 Actief lid

    15 feb 2006
    196
    0
    0
    Administratief medewerker
    Omgeving Groningen
    He Anakin,

    Heel veel sterkte.

    Ik weet hoe het voelt , ik heb uiteindelijk ook een curretage gehad.
    Viel me heel erg mee, je zit er vantevoren heel erg mee omdat je niet weet wat het precies met je lichaam doet.
    Je hebt nu nog steeds wat in je buik en je weet dat het niet meer leeft.
    Je weet niet wat je kunt verwachten, het enige wat je kunt doen is wachten tot er wat komt. En dat is nou juist zo erg en slopend.

    Ik hoop dat het snel spontaan komt en anders veel succes woensdag en ik denk aan je.

    liefs tiets
     
  14. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Heel veel sterkte meid, en veel succes woensdag.
     
  15. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    heel veel sterkte.
    groetjes jacky
     
  16. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Gatver, het is vandaag weer helemaal mis.
    Ik voelde me de afgelopen dagen echt wat beter, maar vandaag kan ik weer om alles huilen....
    Ik moet morgen naar het ziekenhuis en de zenuwen gieren door mijn lijf. Het idee wat ze daar met me gaan doen...ik moet er werkelijk waar niet aan denken. Er komt echt niks uit mijn handen en ik mis mijn werk en collega's enorm, maar daar kan ik ook niet heen, want stel dat de spontane miskraam daar op gang komt......ik sta voor de klas.....dus echt handig is dat niet.
    Ik zou willen dat ik nu onder narcose kon tot morgenavond ofzoiets.
    Gelukkig heb ik enorm veel mensen die met me meeleven en die aan me denken en dit forum doet me echt heel veel goed, maar ik heb toch het idee dat ik er helemaal alleen voor sta op het moment.
    Ik heb het fotootje van de echo van afgelopen donderdag meegekregen, het idee dat ze wat daarop te zien is morgen gaan weghalen vind ik verschrikkelijk. Hoofdje, armpjes en beentjes....alles zit eraan.
    Bah, ik heb er echt even geen zin meer in op het moment!
    Sorry voor mijn klaagzang, maar ik voel me echt kl*te op het moment...
    Anakin.
     
  17. jennefer26

    jennefer26 Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    hoi anakin

    ik begrijp heel goed wat je bedoelt
    we kunnnen je nog zoveel steunen ( en dat doe ik met heel mijn hart) maar jij bent het toch degene die alles door moet maken. jij en jij alleen weet wat je door maakt wij kunnnen alleen gissen. weet wat het is om je zo te voelen. heb vandaag wel mijn goeie dag maar dit weekend was ik ook een wrak. het enige dat ik kan doen is met je meeleven en naar je luisteren. en aan je denken en proberen te voelen hoe jij je voelt, een ieder gaat anders om met zijn of haar gevoelens en dat is logisch. en wat jij opschreef vind ik geen klaaggezang maar je bent je emotie en gevoelens van je aan het afschrijven en dat mag. als je wilt praten en je hebt niemand mag je dag of nacht contact opnemen.

    jennefer
     
  18. Niet meer actief

    meid wees niet bang dat we je een zeur vinden dat is nergens voor nodig als je jezelf nou even rot voelt kun j hier lekker je verhaal kijt aan ons
     
  19. caroline27

    caroline27 Actief lid

    3 jan 2006
    365
    0
    0
    ik vind het echt rot voor je en wens sterkte morgen

    liefs caroline
     

Deel Deze Pagina