Hoe voel jij je als je weer gaat werken.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jebb, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe voel jij je tov je werk?

1. Yes, we gaan weer! (Leuke baan, leuke collega's, enz.)

2. Het is dat het moet, dus we maken er wat van..

3. Bleh, eigenlijk heb ik écht geen zin!

4. Anders, namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. susy26

susy26 Niet meer actief

Vooral blij zijn dat ik me werk heb en mag houden !

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ergens wel lekker weer in het ritme, maar ook wel weer jammer dat 'gehaast' weer elke ochtend (vooral doordat de kinderen naar school moeten).

3. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

ik ben de dans ontsprongen dit jaar!!
    ik heb lekker bevallingsverlof tot half februari :)

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik heb een echt blegh gevoel. Mogelijk ook omdat ik momenteel aan het beslissen ben of ik wel echt dit werk wil blijven doen (werk in het VO) of dat ik iets heel anders ga doen. Namelijk accountant worden...

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Beetje blegh gevoel vandaag omdat mijn bed zo lekker lag na die paar dagen vrij en rust. Maar nu ik op mijn werk ben is het wel prima. Overigens vind ik het de rest van de maandagen nooit een probleem. Leuk werk, leuke collega's, helemaal happy!!

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    Nou ik kijk er echt nog niet naar uit.ik moet 1 februari weer beginnen en heb zo geen zin.

Weer elke week andere diensten, van 6 uur smorgens tot 6 uur savonds van huis of van 9 tot 19. Nooit weten waar je aan toe bent en elke keer dat gezeur om de planningen, dat ik weer te weinig word ingeroosterd. Elke dag weer een uur in de auto. Altijd dezelfde werkzaamheden en hoge werkdruk, geen waardering.
    Dan geef ik aan hogerop te willen voor extra uitdaging maar dat kan niet want je hebt kinderen.😑 of dan vraag ik om een overplaatsing naar een filiaal dichter bij huis, dat "kan ook niet". Ze hebben gewoon geen zin moeite te doen.

Nee laat mij maar thuis zitten:D ik ga ergens dit jaar een nieuwe opleiding doen en hopelijk ben ik dan over een jaar of 4 hier weg. Nog even doorbikkelen

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.279
    6.192
    113
    Zo ervaar ik het ook. Alleen geen eigen bedrijven :)

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Over het algemeen is het echt wel "Yes, ik mag weer". Weken vliegen voorbij. Wel dat ik op zondagavond wel ns denk, "oh het weekend is alweer voorbij"... maar voordat ik met mn ogen heb geknipperd is het dan alweer donderdag en denk ik "Hmm laatste werkdag alweer deze week" (ik werk 4 dagen en heb 3 dagen "weekend")

Ik had ook echt zin om vandaag weer naar kantoor te gaan, maar door de ijsbanen (van straten/wegen valt hier in het noordoosten niet meer te spreken) richting Groningen, heb ik besloten vandaag maar thuis te blijven werken.
    En zoals het nu lijkt, blijf ik ook morgen thuis werken, de vooruitzichten zijn zo super slecht mbt de ijzel.... mn werk is leuk, maar mn lijf is me toch net even wat liever :D

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Vakantie? ik heb met oud en nieuw gewoon gewerkt. Normaal 24 uur per wek, nu 5 dagen achtereen. Laatste dag nog gereanimeerd... heb nu 4 dagen vrij en ben blij toe. Had vandaag geen zin om de kleine naar de psz te brengen, maar vooruit met de geit. Blij dat het normale leven weer begint.

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Hoe langer ik vrij ben geweest, hoe minder zin ik heb om te gaan. Maar als ik er dan eenmaal weer ben vind ik het eigenlijk wel weer prima. Dat heb ik dus eigenlijk alleen maar na een week vakantie of langer. Als ik zomaar een weekend of lang weekend vrij was heb ik het thuis met de kinderen wel weer gezien en vind ik het wel leuk weer te gaan werken.

Ik heb een leuke baan. Vrij hoge werkdruk en soms gezeur er omheen. Maar dat laatste moet je n beetje tegen kunnen (oor in, oor uit tactiek).

11. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Nee vandaag heb ik er ook geen zin in zal eind van de week wel minder zijn!! goed vooruitzicht dat ik morgen lekker vrij ben :D Ik ben altijd vrij op dinsdag en donderdag en weekends dan ;)

12. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik vond de wekker vanmorgen wel even zwaar, maar had ook weer erg veel zin om te gaan werken.
    Mijn collega's zijn mijn vriendinnen en mijn werk is onwijs leuk.

13. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Na een vakantie heb ik nooit zin om te gaan werken.. maar ik troost me met het idee dat ik dit jaar meer vrij zal zijn ivm verlof/vakanties etc :D

Verder wel een leuke baan hoor, du als ik er morgen ben zal het allemaal wel meevallen :p

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Doe nu al een jaar vrijwilligerswerk en in het begin was het best wel wennen maar. Het geeft ook zeker wel voldoening ook al is het maar vrijwilligerswerk. Het geeft mij echt afleiding in de dagelijkse beslommeringen en eens wat anders dan alleen mijn kinderen.

Ik heb gekozen voor anders.

Maar op gang komen de eerste week blijft wel lastig haha. twee weken lang lekker uit geslapen.;)

15. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik moest vandaag weer voor het eerst werken sinds mijn verlof, dat vond ik wel lastig, omdat ik vanmorgen een huilende baby achter moest laten bij het kdv en ze hebben me gebeld om hem eerder op te halen :(:(:(

Normaal gesproken heb ik er altijd wel zin in, dus heb de eerste optie aangeklikt.

16. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Mag ik vragen waarom je hem eerder moest ophalen?(ik.werk zelf op een kdv)

17. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Hij was zo overstuur en wild niet eten of slapen. Hij zou eigenlijk om 17.30 opgehaald worden door vriend, maar uiteindelijk ben ik 3,5 uur eerder weggegaan van mijn werk en hem al om 16.15 opgehaald. Kind was totaal over de rooie en ligt nu te slapen na wat gegeten te hebben.

Dit wordt wat morgen :(

Mag ik vragen hoe jullie op het kdv daar normaal gesproken mee omgaan?

18. tuc

tuc Niet meer actief

De vraag was niet aan mij;) maar ja ik zou ook gebeld hebben. Zo'n kleine baby die niet wil slapen en vooral eten...en dan in een drukke kdv groep. Ik ga er tenminste vanuit dat ze echt alles geprobeerd hadden wat kon. Maar dan snap ik idd dat ze gebeld hebben.

19. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Oh ik ook hoor. Snap het helemaal. Maar ja, weet gewoon niet zo goed wat ik aan moet met de situatie. Ik heb een dag ouderschapsverlof opgenomen, maar dan moet zoon alsnog 2 dagen per week naar het kdv (en deze week 3, normaal is vriend op maandag vrij maar hij is nu in het buitenland). Ik kan dit een keer doen, maar als ik dit morgen weer moet doen, dan heb ik toch een gigantisch probleem met mijn werkgever. Het is op het moment heel druk en ik ben gewoon nodig.

Bij het wennen vorige week ging het een stuk beter.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Misschien had hij zijn dag niet of zit hem wat dwars( ziek worden).
    Hopelijk gaat het morgen wel. En hij zal even moeten wennen. Anders misschien op zoek naar een gastouder die misschien meer rust in huis heeft en meer tijd.

Deel Deze Pagina