kraamtijd? hoe door gebracht?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Iggylover, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja stomme vraag maar ik heb dus helemaal geen kraamtijd in bed doorgebracht... meteen de volgende dag na de bevalling (behoorlijke heftige bevalling dat wel) liep ik al beschuitjes te smeren en de wasjes te draaien en dingetjes te doen...
    nou hoor ik om me heen dat iedereen kraamtijd in bed heeft doorgebracht maar ik ben liever lekker bezig en voelde me verder goed en gezond en stralend gelukkig zijn ben ik nog steeds ondanks dat vele mensen zeiden dat ik een terugslag zou krijgen... nou echt niet gehad hoor

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou ik moest wel in bed blijven, ks gehad en ik kon echt wekenlang bijna niks
    was al kapot als ik een kopje thee voor mezelf had gezet.

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    de eerste dagen in het ziekenhuis na mijn keizersnee moest ik zoveel mogelijk in bed blijven. maar thuis knapte ik al snel op en moest ik me echt inhouden dat ik niet teveel ging doen. ik heb alles rustig aan opgebouwd.

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb ook niet in bed gelegen hoor.
    wel wat meer gerust maar ik was ook gewoon rustig dingen aan het doen.
    maar ik was meer aan het knuffelen enzo met mijn meisje.
    voor de andere dingen had ik de kraamverzorgster.
    7 dagen na de bevalling liep ik al weer vrolijk buiten.
    maar ik heb wel een hele kleine terugslag gehad.
    11 dagen na de bevalling was ik ook gaan wandelen en toen ik thuis kwam kon ik niet meer plassen.
    mijn hele bekkenbodemspier was verkrampt.
    maar verder... lekker gewoon alles gedaan.

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hier wel zes dagen in bed gelegen maar ik heb dan ook een liter bloed verloren bij de bevalling. Daarna kon ik nog erg weinig en nog steeds ben ik niet de oude. Nog steeds bloedarmoede helaas. Kon die eerste week niet eens naar beneden... Heb ook alles weer heel rustig opgebouwd en daar ben ik eigenlijk nog steeds mee bezig.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    bij de eerste liep ik een dag na de Ks alweer rond want had zoiets van als ik in bed blijf wordt ik stijf en duurt het nog langer
    met een week liep ik al 20 min heen naar de stad en 20 min terug

bij dice heb ik meer geslapen en had veel pijn van de knip

7. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Ik heb de eerste 3 dagen in bed door gebracht, maar naar 1 week deed ik de boodschappen alweer te voet. Maar heb wel een lichte terugslag gehad toen onze dochter 2 maanden was ben ik echt dagen ontzettend moe geweest. Ik leek maar niet bij te kunnen slapen. Nu is dat gelukkig weer helemaal over :D

8. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Mijn bevalling was ook best heftig, ook ik liep gelijk alweer rond. Iedereen waarschuwde mij ook voor die terugslag en gelukkig heb ik die niet gehad... maar achteraf gezien denk ik toch dat die rust heel belangrijk is. Op het moment zelf voelde ik mij goed en ik denk dat je goed naar je lichaam moet luisteren.
    Maar een terugslag kan je ook een hele tijd later krijgen... niet dat ik denk dat jij dat krijgt hoor!

9. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik heb bij de 1e een superbevalling gehad en was de volgende dag al gaan shoppen (hij was 5 weken te vroeg, dus er moesten wat maatjes 50 bij gekocht worden en ik wilde zoooooooooo graag weer normale kleren aan!).

Ik kreeg ook continue te horen dat ik nog wel een terugval zou krijgen en moest gaan slapen tussen de middag etc, maar is nooit gebeurt. Wel ging ik s'avonds wat eerder naar bed en deed mijn partner vaak de nachtvoedingen!

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb ook de hele week lekker beneden gezeten en dingetjes gedaan hoor. Lekker voor de visite gezorgd enzo (die overigens wel allemaal raar op stonden te kijken). Maar ook gewoon zelf de was gedaan en een beetje schoongemaakt en gekookt enzo. En natuurlijk zoveel mogelijk van Milan's verzorging zelf gedaan. Achteraf hadden wij de kraamverzorgster echt niet nodig gehad (we kregen overigens maar 14 uur, vanwege de zomerdrukte, maar dat was echt meer dan genoeg).

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik was volledig uitgeput na de (lange) bevalling. Dus ik heb veel tijd in bed doorgebracht, ik kon de 1e dagen amper op m'n benen staan. Ik wandelde af en toe naar de babykamer toe enzo, maar veel meer deed ik niet.

12. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    hier stond ik ook de eerste dag naast mijn bed...had dan wel een ks gehad maar voelde me prima....ook lag julian op een andere afdeling dus ik moest wel....eenmaal thuis doe ik ook gewoon weer alles...de badkamer koken....behalve zware dingen tillen...ivm ks.....ook ik heb smiddags nog niet geslapen....waar ik snachts altijd spijt van heb haha...maar ik begrijp als je een ververlende bevalling of ks heb gehad dat je dat wel nodig hebt....ik lig wel vaak in mijn bedje omdat julian dan naast me ligt in zijn wiegje dan kan ik lekker staren....hihi

13. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    na ongeveer een week weer naar buiten, daarvoor veel in bed gelegen en af en toe naar beneden, maar was al snel te veel. Toen ik eenmaal buiten was geweest smaakte dat naar meer, maar was teveel van het goed met als gevolg een dipje...weet nu als ik teveel doe dat ik dan s'avonds om alles kan janken en niks van mijn oudste kan hebben dus doe het rustig aan hebben we allemaal het meeste aan. Vind het deze keer zwaarder als 1 e keer, toen was ik na 2 weken weer helemaal op de been, " moest " ook wel kreeg toen nl te horen dat mijn vader therminale kanker had, hij kon toen al snel niet meer naar ons toe komen dus gingen wij naar hem om de laatste tijd nog samen door te kunnen brengen....

14. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb dan wel een vrij makkelijke bevalling gehad dus dat scheelde enorm. Ik was om 11:00 bevallen en zodra de kraamzorg weg was om 18:00 zat ik al beneden. Ik kon er echt slecht tegen de hele dag op bed. De volgende ochtend al voor de kraamzorg kwam gedoucht enzo en gelukkig bleef ze maar tot half 12, want het verplicht rusten van 13:00-15:00 heb ik nooit gedaan.

Ik ben wel af en toe even tegen gehouden door mijn vriend als ik te veel wilde doen.
    Vrijdag (eerste dag zonder kraamzorg) zijn we bijvoorbeeld echt de hele dag buiten en weg geweest en dat was me nog even te veel, ik heb daarna wat meer last gekregen van mijn bekken. Het weekend dus heel rustig aan gedaan verder.

Ook hebben mijn vriend en moeder het huishouden de eerste week helemaal overgenomen, pas na 5-6 dagen begon ik weer met kleine dingetjes.

Vanaf dag 5 ben ik al naar buiten geweest met Jayro (met toestemming van de vk, die zei het zelf al).

15. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik ben nog nooit zo hyper geweest als na mn bevalling :oops:
    2 uur later liep ik alweer vanalles te doen. En zo is dat mn hele kraamtijd gegaan eigenlijk. Geloof dat ik in 1 wk tijd 1x smiddags op bed heb gelegen.
    Ik kan er niet zo goed tegen dat er alles voor me gedaan wordt en ik maar een beetje lui op de bank hang.
    Nu voelde ik me ook direct goed na de bevalling, heb daar wel geluk mee gehad.

16. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    heb een keizersnee gehad maar doordat mijn zoontje niet geheel gezond is geboren werden we de dag na de bevalling pvergeplaatst naar het sofia kinderzieken huis en daar ben ik gelijk van alles gaan doen op een laag tempo maar niet zoals je normaal kan rusten na een kz. nu na bijna 7 maanden is eindelijk de rust terug gekomen in het gezin en kan mama ook een stapje rustiger aan doen. (voor hoever mogelijk met een peuter en een van 7 maanden)

17. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    hihi t lijkt wel of ik mezelf hoor in jou berichtje. ben ook een liter bloed verloren en heb 3 weken nodig gehad voordat ik een middag zonder bed door kon brengen. ben nog steeds heel moe en t is al bijna 9 maanden geleden

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb een ks gehad en stond de dag erna in de douche, als het aan mij had gelegen had ik dat dezelfde avond nog gedaan maar dat mocht niet :( van de verpleegkundigen. Op de 3e dag mocht ik naar huis, de kraamhulp wilde me minimaal 3 dagen in bed houden :confused: maar dat heb ik geweigerd. Keek ze heel verontwaardigd om haha...en ze waarschuwde me ook voor een terugval, net zoals iedereen die me zag. Na een week liep ik met mijn man gezellig te winkelen bij Prenatal en Babyplanet, Charlotte had te weinig kleertjes in maat 50 en die wilde ik natuurlijk zelf uitzoeken. Ik heb geen terugval gehad, voel me prima, het enige wat ik niet heb gedaan is stofzuigen, dweilen en ramen lappen de eerste 5 weken, en zwaar tillen uiteraard. Nu na 7 weken heb ik echt nergens meer last van en geniet ik zoveel als het maar kan van ons kleine meisje!

19. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik zat een uur na de bevalling alweer in de kamer beneden :). Eerst even lekker gedouched natuurlijk! Ik liep te trillen van alle emoties en adrenaline, maar ik blijf echt niet in mn upje boven op bed liggen, no way haha. Een dag na de bevalling deed ik ook alweer wat lichte werkjes samen met de kraamhulp. Gezellige week gehad! Daarna begon de drukte pas met alle visite enz. Dat vond ik veel zwaarder dan de kraamweek.

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb een KS gehad, dus de 1e 5 dagen zo goed als in bed doorgebracht.(elke dag wel even wandelen, de kleine een keer verschonen enzo)

Verder alles rustig opgebouwd, want was wel heel snel moe.

Deel Deze Pagina