eindelijk eens een goede actie (voor voedselbank)

Discussie in 'De lounge' gestart door Sharon20, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi allen,

ik voel me weer helemaal goed! ik heb vandaag mijn goed hart nog maar is laten zien.

Vaak loop je in de stad ofzo en vragen mensen om geld voor een of ander goed doel, voor een dakloze krantje,...

nu kwamen wij vanavond bij de plus en stonden 2 jongens (binnen) met de vraag of we misschien iets extra's konden kopen voor de voedselbank. we kregen een papier met informatie.

alle producten die ze ophaalden waren voor de voedselbank in noord brabant en tholen. we mochten zelf kiezen wat we gaven en voor hoeveel!!

nu heb ik een blikje knakworsten gekocht, ananasschijven, fles cola en potje groenten (ertjes en peentjes) voor 2euro samen ofzo..

ik vond dit eigenlijk echt een mooie actie! voelde me helemaal goed en die jongens lieten heel duidelijk merken dat ze er erg blij mee waren! ik vind het een leuk idee dat die mensen eten krijgen waar ze blij mee kunnen zijn!!

nog iemand mee gedaan aan de actie?
    en wat vinden jullie van zo'n actie?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik kan me voorstellen dat dit een prettigere actie is, dan 'gewoon' geld geven. Hier hebben ze ook wat aan en je ziet gelijk dus wat er met je geld gebeurd, doordat je zelf het eten koopt. Leuk hoor :) !

Al geven mensen maar een potje groenten van 50 cent ofzo, het scheelt allemaal... en 50 cent zou je normaal misschien niet eens geven.

3. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

inderdaad een hele mooie actie, alleen ik doe er niet aan mee!!!!!!

sommige mensen profiteren..... zoals mijn moeder:

44 jaar, gescheiden sinds 5 jaar, nooit gewerkt, niet van plan te werken, bijstand trekken, krijgt ze een opleiding met baan-garantie aangeboden gooit ze na 2 weken de handdoek in de ring omdat ze geen zin had om met kerst te werken (beveiliging van musea overdag), weer de bijstand in met een goede smoes om natuurlijk het recht hierop te houden, solliciteerd niet en als je haar daarop aanspreekt zegt ze gladweg; ik heb er gewoon geen behoefte aan!!!1

Intussen zucht/steunt/klaagt ze dat ze geen cent te makken heeft, dat ze niet met sinterklaas/kerst/oud en nieuw en de geboorte van onze aanstaande kleine kan komen omdat ze er het geld niet voor heeft. Bedelt ze bij mijn oma om een treinkaartje om toch met kerst te komen (WOW ik heb er zin in!!!!!!). Het eerste wat ze zegt is: ik heb geen geld voor een cadeautje voor de kinderen (maar ze gaat wel naar de kroeg).

Tactisch is ze erg sterk hoor!!!!!!! Ze helpt 1 dag in de week mee bij de voedselbank (waar ze zelf ook haar pakketje komt halen) en verteld later trots aan de telefoon dat ze extra pakketjes in haar eigen doos heeft gedaan, en bijna het hele kledingrek in haar fietstassen heeft zitten want het is toch gratis etc..... etc.... etc........Nou kleding heeft ze meer dan ik hoor!!! Ze krijgt kleding van mij, mijn nichten etc....

Bah!!!!!!!!!!!!!

Tegenover mijn werk zit ook een voedselbank, mensen komen daar in de nieuwste auto's hun pakketjes ophalen. Het toppunt wat ik daar iedere keer mee maak: je voedselpakket op komen halen met de taxi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En nee die mensen die met de taxi komen mankeren niets hoor, want ze kunnen wel zelf lopen en dozen sjouwen!!!!!!!

Ik weet natuurlijk wel dat sommige gezinnen deze pakketten echt nodig hebben maar door mijn moeder..... GRRRRRRRRRRRRR, ik haar al graaien naar die blikken ananas en doperwten....... terwijl ze wel in de kroeg kan hangen.

Pffffff sorry hoor moest ff mijn gal spuien!

TS: Toppie dat jij je inzet voor de armere in ons land!!!! Ik hoop niet dat mijn lange bericht joouw voortaan weg houdt van goede doelen want dat is absoluut niet mijn bedoeling geweest.

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    haha neej hoor, want ik weet dat er heel veel profiteurs rondlopen. vandaar dat ik liever een blikje doperwtjes koop enzo dan dat ik ze echt geld zou geven waarmee ze de kroeg in duiken! ps het geeft me een goed gevoel dat de arme mensen (die het wel echt nodig hebben) heerlijk hotdogs kunnen eten met kerstavond hihi :) vooral de kindjes zullen hier erg blij mee zijn.

en een blikje groenten van 50cent is inderdaad nix zou je denken, maar als iedere klant iets kleins zou geven zouden er heel veel mensen toch gewoon lekker kunnen eten die avond...

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

heel leuk zo een actie en ik zou er ook ongetwijfeld aan meedoen.

mijn werk had vorig jaar heeel veel kerstpaketten over ..die had mn baas toen ook aan de voedselbank gegeven. waren ze heel blij mee. waren iets van 100 paketten over of wel meer. dus dat is wel leuk als je andere mensen op zo een manier kan helpen.

6. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Mijn vriend is bedrijfsleider bij de jamin..En daar is alles van de sinterklaas wat over was naar de voedselbank gegaan,en dat gebeurt straks ook wat over is van de kerst!

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    dat vind ik nou ook! ik vond het alleen jammer dat de plus zelf niet zei: voor elke volle kar krijgen jullie een waardebon van 100 euro ofzo. en dat die jongens dan zelf goede producten uit mochten kiezen en die ook nog eens aan de voedselbank kon geven...

maar die actie liep inderdaad goed, er stonden al 3 volle karren :) (ik weet niet hoelang ze er al stonden)

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier hebben ze dat pas ook gedaan, alleen dan voor een land ergens in het oosten an Europa... Geen idee meer welk land, maar ze hebben het er niet breed... ;)

Ze hadden zelf een voorbeeld pakket samengesteld en uit die producten kon je dan keizen... Bijv Brinta, rijst, een fles aanmaak, Potjes en blikjes groente enz... Gewoon simpele dingen die je ook makkelijk kunt bereiden...

Zelf vond ik het een heel goed initiatief, ik geef liever een product dan dat ik geld geef. Dan weet ik (Bijna) zeker dat het ergens aan een of andere rijke stinkerd zijn strijkstok blijft hangen... ;)

9. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

iets goeds doen voor je medemens geeft je altijd een goed gevoel!!!!! maar ik zie mezelf echt geen voedsel doneren aan de voedselbank alleen de gedachten van mn moeder erbij hahahaha.

Daarintegen steunen wij wel heel veel goede doelen en aan collectes doen wij ook altijd mee.

En ik scheer misschien nu inderdaad iedereen over 1 kam door niets voor de voedselbank te doen maar als ik naar mijn moeder kijk of die mensen die met de taxi hun pakketten komen ophalen kan ik daar echt niet aan doneren.

Nogmaals, er zijn zat gezinnen die heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gelukkig worden van een blikje knakworsten en die mensen wil ik dan ook ECHT helpen. Maar helaas kun je daar geen controle op uitoefenen.

Nu ik bij mezelf ten raden ga vind ik het eigenlijk wel heeel sneu voor de mensen die het echt nodig hebben dat ik niet mee doe omwille van mijn luie en lamme moeder!!!! Ik ga eens bedenken of ik daar iets anders op kan verzinnen......... er is namelijk een tijd geweest dat ik bijna zelf bij de voedselbank aanklopte.

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey ik kan je reactie goed begrijpen hoor. maar ik denk dat mensen zoals je moeder liever gewoon geld hebben dan een blikje eten... daarom dat ik geen geld geef. aan andere acties doe ik eerlijk gezegd nooit meer, geen collectes, geen kaartenverkoop,... omdat ik geld geen oplossing vind. vele van de mensen gaan gewoon bier kopen of iets dergelijks...

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Jaaa hier vandaag ook goed bezig geweest :p

Ik kwam de winkel binnen en kreeg ook een formulier met wat ze goed konden gebruiken....
    In de winkel kwam ik ook nog een oud vrouwtje tegen die iets niet kon vinden dus heb met haar meegezocht ;)
    En daarna heb ik ook voor de voedselbank dingen gekocht, ik had zelf niet meer zoveel geld maar heb toch wat doosjes thee gekocht en aan ze gegeven :)

12. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    wat goeie actie!! Ik zou inderdaad mee doen hier aan juist voor hen die zo weinig hebben. helaas zijn er ook profiteurs (ken ze ook) en zie je de echt behoeftigen hier niet bij. vaak toch een stukje schaamte, denk ik. (was voor mij altans zo)
    Ik heb samen met mijn man en 1 kind destijds een tijd geleefd van ong. 800 per maand nou en ik kan je vertellen dat je elk dubbeltje omdraait en al blij bent dat je warm kan eten en je brood hebt. maar gelukkig is die tijd voor bij al zitten we nog niet ruim.
    dus ik zou t zeker ook doen als hier zo'n actie zou zijn.

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier doen ze het bij de supermarkt rond kerst voor Roemenie.. Dan krijg je ook een lijst met wat je mag kopen.. Koop dan ook meestal iets voor 2-3 euro.. Geeft i.d. een beter gevoel dan gewoon geld geven..

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ook ik vind het een goede actie.

Hier in het dorp wordt het ook 1x per jaar gedaan. dan altijd de goedkope huis producten ( bv euroshopper van Albert Heijn )
    Dit is altijd wel voor een land als bv Afrika waardoor je een lijst krijgt met daarop keus wat je wilt kopen. Ze hebben een invoervergunning voor bepaalde producten dus alleen die producten kunnen ze dan invoeren ( rijst, zonnebloem olie, bloem ect )

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier doen ze het ook. ik geef meestal voor een 5 euro aan boodschappen. het geen wat op het lijstje staat ik vind het een kleine moeite omdat ik er toch moet zijn voor me eigen boodschappen.

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    super goede actie. Als ze er stonden had ik het ook gedaan.

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hier stonden ze ook bij meeder winkels vindt het ook een goei actie

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind het ook een heel goede actie!

Hebben er ook al een aantal keer aan mee gedaan, en we hadden het er toen later over dat het eigenlijk wel 'erg' was. Een hele kar vol boodschappen voor ons zelf en een stuk of 4/5 dingetjes voor die mensen en dan ook echt nog maar voor 3 euro ofzo. Maar vooruit, alle kleine beetjes helpen.

Maar moet dus ook toegeven dat we laatst expres dus niet meegedaan hebben. Wilden de ah in gaan en moesten gewoon ons door een stel opdringerige mensen heen wurmen ... ! Tsss echt belachelijk vonden wij. Dus toen zeggen we beide, als het zo moet dan dus gewoon helemaal niet! Het kan ook rustig, aardig en netjes, en dat was dit dus niet! Grrrr!

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    dat kan ik me wel voorstellen dat je dan denkt van zoek het maar uit ook. Beetje verkeerde aanpak van die mensen

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja precies, was echt niet leuk/fijn zoals ze het deden terwijl het andere keren juist heel vriendelijke mensen waren. Dus heel jammer voor hun (of ja eigenlijk de mensen naar wie het toe gaat), van ons hebben ze niks gekregen.

Deel Deze Pagina