Hoe voelde jij je na de bevalling? Wat kon je wel/niet?

Discussie in 'De bevalling' gestart door milou1991, 19 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.788
    7.374
    113
    Niet om je te ontmoedigen, maar na mijn eerste bevalling kon ik alleen maar liggen, 2 dagen lang. De eerste nacht ben ik naar het toilet gelopen in het zkh en daar flauw gevallen, daarna maar in bed blijven liggen tot ik naar huis ging (in de rolstoel, en strompelend naar mijn bedje thuis, waar ik bijna weer flauw viel). Ik heb toen pas op dag 4 ofzo de laptop er eens bij gepakt. Voor die tijd kon ik amper zitten. Maar geboortekaartjes kunnen natuurlijk prima later verstuurd worden. Wij hadden simpele kaartjes zonder foto's, dus die kon mijn man gewoon bestellen. Het was via een gewone drukker, dus 1 telefoontje voor de naam en datum en klaar.
    Na de tweede bevalling kon ik ook de eerste uren niet overeind komen, niet douchen, omdat ik weer bijna flauw viel, maar dat was de volgende ochtend over.
    En na de derde keer stond ik na 2 uurtjes zittend knuffelen met zoontje zo op om te douchen en was er niks aan de hand. Toen heb ik na een half uurtje al foto's zitten maken van hem. Bij hem heb ik zelf de kaartjes besteld via internet, mijn man zou het doen, maar op de één of andere manier was het hele proefkaartje verdwenen, dus heb ik alles opnieuw zitten doen, een paar uurtjes na zijn geboorte.

2. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Ja ik kan nu ook wel echt tot de conclusie komen dat het echt afhankelijk is van de situatie, maar dat diezelfde situatie er dan juist ook weer voor zorgt dat ik wel of niet behoefte heb aan kraambezoek. Zodra ik mij na de bevalling goed genoeg voel voor bezoek, dan pas ga ik de kaartjes maken (of andersom, is maar hoe je het bekijkt).

Bedankt allemaal voor de reacties!

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Bij mijn oudste had ik een ks en had ik al de kaartjes al klaar staan in een account op mijn laptop (we wisten nl. niet of het een jongetje of meisje zou worden). Ik was van plan die dan zelf af te maken en te bestellen. Achteraf bleek er toen op de afdeling geen internet te zijn, dus toen heeft mijn man het kaartje afgemaakt, maar dat ging ook niet helemaal vlekkeloos. Dus achteraf waren de kaartjes toch nog later verstuurd dan ik had gehoopt. Maar eigenlijk was dat ook wel prima, omdat ik door de ks toch al 3-4 dagen in het zkh lag en we de eerste dagen even rust hadden (de belangrijkste mensen wisten het toch al van ons persoonlijk en kwamen toch al langs).
    Bij de tweede zwangerschap had ik weer twee kaartjes klaar staan. Ik ben toen spontaan bevallen en was dezelfde dag weer thuis en heb diezelfde dag zelf het kaartje af kunnen maken.

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Lichamelijk kon ik eigenlijk na één dag alles weer bij beiden bevallingen. Ik zou het echter niet zo relaxed hebben gevonden om zelf nog van alles aan kaartjes gedaan te moeten hebben. Ik had echt nul behoefte aan bezig zijn op mn laptop of ipad, terwijl ik hier normaal zo'n beetje aan vastgelijmd zit. Mn hoofd stond er gewoon niet naar. Heb ook niks op social media gepost de eerste twee weken. Mn dochters sliepen eigenlijk altijd boven op me en wanneer ze even wakker in de box lagen, was ik liever bezig met klusjes, opruimen of eten maken en dergelijke. Heel bizar, want normaal haat ik dit en zou ik dit graag delegeren, maar toen wilde ik alles zelf doen. Het zullen de hormonen wel zijn geweest.

Ik denk op zich dat het geen ramp is als je jezelf nu "verplicht" om hier straks een half uurtje aan te besteden, maar als het een hele avond werk zou zijn, zou ik het liever uit handen geven of anders regelen. Je weet van te voren nooit, hoe je je voelt en iets dat waar je écht geen zin in hebt in meestal niet zo'n succes in je kraamweek ;).

Deel Deze Pagina