Ik ben nu 11 weken en 2 dg zwanger en heb eigenlijk al vanaf het begin last van buikpijn. Al een paar keer nagevraagd of dit wel in orde is en moest me er vooral niet te druk om maken. Met 9 1/2 week een goeed echo gehad, die me wel gerustgesteld heeft. Maar de buikpijn blijft, en sinds gister is hij ook nog eens verplaatst. Eerst zat hij vooral links iets onder mijn navel, en waren het ws mijn darmen. Gisteravond kreeg ik opeens erge steken ter hoogte van mijn schaambot, naar links toe uitstralend. Die steken bleven komen en gaan, alsof het kleine stroomstootjes waren. Gelukkig vanmorgen een stuk beter, al ben ik me wel heel bewust van mijn baarmoeder. Volgende week donderdag pas weer een echo.. Zijn er meer die dit hebben en daardoor ook zo onzeker worden en moeilijk van het zwanger zijn kunnen genieten? Groetjes
Hai Lillibit, is dit je eerste zwangerschap? Dan kan het zijn dat je wat meer buikpijn hebt. Alles rekt op en de groei van je baarmoeder drukken je darmen naar boven en misschien wel in een rare kronkel tot ze hun weg een beetje vinden. Ik merk het zelf ook en zie het ook, een onwijs dikke buik boven mijn navel. Snachts kan ik alles letterlijk voelen verschuiven in mijn darmen, zo vreemd, maar goed ik weet hoe het komt. Steken boven je schaambot hebben misschien toch te maken met de groei van je baarmoeder en het oprekken van de banden. Vanaf week 10 tot week 16 groeit je baby het hardst, dus niet gek dat je van alles voelt. Zo lang je geen bloedverlies en hevige krampen hebt is er niets aan de hand. Liever iets voelen dan niets voelen hoor, dat zou ook niet goed zijn toch? Ik vind het ook moeilijk om te genieten van de zwangerschap totdat ik en goede 12 weken echo heb gehad. De tijd tussen de echo's duurt me veel te lang. Maar ik ben dan ook al 37 en heb toch meer risico dat het fout gaat. Hopelijk komen we deze week goed door. Sterkte ermee en hopelijk zit je snel op een roze wolk. Charlie
Ik had het ook hoor. Vanaf dat ik wist dat ik zwanger was met bijna 5 weken. Heb het nu niet meer dagelijks zo heftig maar het blijft. Heb het ook aan mn vk gezegd maar die maakte er niet zoveel van. Zijn waarschijnlijk gewoon groeipijnen en je darmen. Er gebeurd heel wat ik je buik nu. Dat heeft me wel gerust gesteld. En ben nu juist soms onzeker als ik het niet heb want ja het moet wel blijven groeien natuurlijk!
Goh ik dacht dat ik de enige was met dit probleem..PFff ook enorme buikpijn en rugpijn. Lig al 4 dagen plat. Vk gebeld zegt ook dat het bandenpijn is en de darmen..om de 4 uur een paracetamol mag. Ik hoop dat het gauw wat minder wordt.. Suc6
Het is inderdaad mijn eerste zwangerschap. ja, bij mij deed de verloskundige er ook vrij gemakkelijk over! haha, was dat voor ons maar ook zo! En bij mij is inderdaad mijn buikje ook heel dik boven de navel, ziet er nog niet uit, haha! Ben het er ook helemaal mee eens dat het ook wel weer fijn is om wat te voelen, heb verder nl nergens last van en anders zou ik dus niet eens merken dat ik zwanger was! Maar kan idd niet wachten tot volgende week, de echo, zodat ik daarna echt kan gaan proberen te genieten, want ik wil nou ook wel eens op die roze wolk zitten!