Was het een knip? de ontsluitingsweeen? de persweeen? iets uit je keizersnee? de ruggenprik? het hoofdje wat erdoor moet? de angst? ik ben erg benieuwd. x
Ontsluitingsweeen en persweeen, die kwamen namelijk al bij 7 cm. Vervelend als het nog uren moet ophouden....
Echt waar? Ik heb soms de neiging dat ik dan ga hyperventileren ofzo. Ik heb al last van een lichte vorm.
Dat me ontsluiting niet vorderde en dus naar het ziekenhuis moest na 1 dag thuis lopen/hangen/douche/janken .... in het ziekenhuis was het al snel goed trouwens...maar zo druk dat ik uren heb moeten wachten op een gyn.
Ja persweeën terwijl je nog niet mag persen. Bij mij kwam mijn hele buik omhoog en had ik het gevoel dat mijn ingewanden door mijn keel naar buiten werden gedrukt. Ik lag dan ook steeds te kokhalzen. Rugweeën vond ik ook totaal niet prettig, maar als je dan gaat staan en er wordt over je rug gewreven dan waren ze nog een beetje te houden. Ruggeprik vond ik een zegen! Knip heb ik niet gevoeld (wel daarna natuurlijk, maar het moment zelf niet) Hoofdje wat erdoor moet vond ik werkelijk het makkelijkste van heel de bevalling (met vacuüm). Angst had ik tijdens de bevalling helemaal niet meer, ik wilde gewoon dat ie eruit kwam . Persweeën als je al wel mag persen vond ik niet erg. Iedere perswee was er 1 dichter bij de geboorte en zo voelde dat ook vond ik.
@Beastie; vind het altijd schandalig dat ze je uren laten wachten in de wachtkamer, vind dat echt niet kunnen.
Ik heb zwangerschapsgym altijd onzin gevonden, vraag me niet waarom. Heb zoiets van als ik moet puffen dan doe ik het daar wel.
lag gewoon op een bed hoor op een eigen kamer....maar je wil zo graag dat iemand wat voor je doet...vliezen zouden gebroken worden maar daar moest toch echt een gyn voor komen....maar die das druk en zoalng er geen levens op het spel zijn moet je wachten
Maar ik vind dat er gewoon om het half uurtje ofzo een arts moet komen kijken, ik bedoel jijzelf moet toch ook het gevoel krijgen dat je er niet alleen voor staat, en dat er af en toe controle is etc, mocht er wat gebeuren.
hahaha...we hebben gewoon flik gesport hoor met de gym zo'n onzin was het niet en dat puffen doe je niet zomaar...ik was ook aan het hyperventileren en dus aan het kotsen erna....
Tja wat jij vind hebben ze echt geen boodschap aan. Daar zijn verpleegsters voor ...maarja die prikken geen vliezen.... (ook irritant is als de gyn afentoe even weg gaat tijdens het persen..maarja je kan alleen commentaar geven..verder geen kant op!) Ik gaf toestemming tot doorprikken om 10.30 ...om 14.30 was de gyn er De afdeling ligt vol met dames...onmogenlijk om in een half uur ze allemaal te touceeren of alleen al te bezoeken
Ik moest even een geheugen opfrisser krijgen van verpleegster en man....en toen kwam het goed....ze stonden verbaasd te kijken hoeveel kracht ik nog had na 44 uur weeen opvangen...
Idd puffen en wat ik deed is billen samenknijpen! Net zoals je het doet als je moet poepen en er is geen wc in de buurt. Ik had echt het idee dat als ik dat niet doe dat de verloskamer gebombardeerd wordt door een ontzettende dikke dr*l (sorry voor de taal). Maar het is meer geestelijk. Dat helpt de perswee niet verdwijnen, helaas.