Graag willen wij nog even een weekendje weg in één van de eerste weken van mijn zwangerschapsverlof in oktober. (week 35 vd zwangerschap) Even lekker een weekend naar CenterParcs of Landal met onze dreumes, om nog even lekker 100% alle aandacht aan hem te geven en zelf ook even tot rust te komen. Zijn er meer meiden die dat gedaan hebben? En is dat bevallen? Tot wanneer 'mag' je weg van je verloskundige?
Ja en het is heerlijk! Zolang je geen reden hebt medisch gezien kan je gewoon lekker weg tot wanneer jij het prettig vind (ik kan me voorstellen dat sommigen geen zin hebben om met 40 weken nog weg te zijn van huis). Je zwangerschapskaart meenemen en stel het begint, ben je vaak nog ruim op tijd thuis of in het dichtsbijzijnde ziekenhuis als er spoed bij is. Ik ben met 36 weken nog een weekje CP in Belgie wezen doen. Heerlijk om nog even je rust te pakken. En hier ook om nog even met zn drietjes te zijn en de volle aandacht op mijn zoontje te richten. Is super bevallen!
Zolang je je goed voelt, zou ik zeggen, gewoon doen! Ik ben met 36 weken nog naar Duitsland gereden, mijn zusje woont daar (Winterberg) en ik wilde er per se nog een keertje heen voor m'n bevalling. Tot m'n verlof was het er niet van gekomen... Dus ik zou het gewoon lekker doen, gezellig een weekendje weg, je gaat je rust nog hard nodig hebben!
als je je goed voelt zou ik zeggen zeker doen. heb het zelf ook gedaan toen ik 36 weken was en had het beter niet kunnen doen, was net iets te zwaar voor mij. heb er wel van genoten hoor daar niet van maar het lopen en het slapen in een ander bed, ik was helemaal gebroken toen ik weer thuis kwam. maar als je het nog aan kan moet je dat zeker doen
Heb het beide keren gedaan en er erg van genoten! Even lekker ontspannen voordat de drukke weken/maanden aanbreken is zeker een aanrader. Bij de oudste waren we een paar dagen weg met 35 weken (in NL), nu met 34 weken (België). Zorg idd dat je je kaart bij je hebt, en misschien voor de zekerheid een annuleringsverzekering afsluiten? Wij hadden de laatste keer (4 weken geleden) een hotel dat je tot de dag voor aankomst gratis kon annuleren, ook handig.