Weeën bouwen zich op en voelen als golven waarbij je steeds je pijngrens gaat verleggen. Je bent in opperste concentratie. Het voelde voor mij als heftige krampen. Je kunt meer aan dan je denkt en anders is er nog pijnstilling Bij mijn tweede had ik er rugweeën bij en hoewel ik buikweeën op te vangen vindt, werden de rugweeën zeer vervelend omdat ik geen andere houding kon aannemen. Ik heb daarom met 8 cm toch om remifentanil gevraagd om nog wat te kunnen ontspannen. Hoewel ik de pijn van de weeën vergeten ben, weet ik nog wel hoe het voelde toen het hoofdje stond. (Als je je mond wagenwijd open doet en dan je mondhoeken zo ver mogelijk uit elkaar trekt). Ik dacht alleen maar zuchten zuchten max twee minuten en het kan je schade schelen! Hou dat voor ogen. Het duurt niet lang. En dan is je kindje in twee persweeën na dat moment meestal geboren. En dan is alle pijn weg. Bizar! Alsof er niks gebeurd is Bevallen is geweldig! Spannend en je staat versteld van je eigen oerkracht.
Hier ingeleid, dus misschien is dat anders? Maar had rugweeen, niets hielp. Had zo'n tensapparaat maar nee, bedankt. De rugweeen voelden inderdaad aan als een golf. Ze kwamen, werden erger en gingen langzaam weer weg. Een heel verkrampt knijpend gevoel. Niet fijn, zeker niet fijn. Maar als je eenmaal die kleine op je buik hebt, ben je het echt zo weer vergeten.
Ik had een zeurderig gevoel in mijn onderrug. Net of ik ongesteld zou worden. Kon ook niet lang in 1 houding zitten. Niet pijnlijk maar meer vervelend. Bleek dus rugweeen te hebben. Ik zat op "golven" te wachten maar die zijn hier nooit gekomen. ..
Dit dus! Ik vond het ook een prikkeldraad gevoel, maar echt gruwelijk erg! Heb ook nog nooit zo'n pijn gehad!
Hoi, Ik had een weeenstorm met rugweeen. Het voelde als golven, en op de piek van de pijn had ik het gevoel dat een bankschroef langzaam de boel wat verder uit elkaar trok. Ik vond de ontsluitingsweeen vele malen erger dan het persen, ondanks een knip. Geef jezelf over aan de pijn en laat je niet gek maken door horror verhalen. Echt je kan het! ' k Vond het gruwelijk..maar helemaal waard. Kijk nu naar 4 maanden positiever terug op de bevalling dan op 9 maanden zwangerschap.