Wat een uiteenlopende reacties van werkgevers hier. Ik hoop dat ik me straks aan mag sluiten bij de positieve reacties. Ik ga het nieuws volgende week aan mijn manager vertellen. Het is misschien wat vroeg maar ik zie hem maar een paar keer paar dus ik vertel het liever face to face dan via een telefonische vergadering 3 weken later. Dit is mijn eerste jaar bij deze werkgever dus vind het wel spannend, gelukkig heb ik direct voor een vast contract getekend. Daarnaast is het een family focussed bedrijf met veel dames met jonge gezinnen in hoge functies wat voor mij een teken is dat ze niet moeilijk doen over werkende mamma's Wish me luck!
Nou ik ben nu ruim 14 weken en vind t toch ook wel tijd om t te vertellen. Alleen moet t wel via de tel maar ben doodsbang, ben sinds okt begonnen en net voor ik mijn eerste werkdag had had ik een posi test. Weet echt niet hoe ze gaan reageren
Ik zie er wel aardig tegenop om het te vertellen. Werk al langere tijd voor deze organisatie, maar pas sinds een aantal maanden met uren op papier. En aangezien ik dit werk niet mag blijven doen als bekend is dat ik zwanger ben, kan ik me voorstellen dat niet iedereen hier even blij mee gaat zijn...
Ik vind het ook spannend. Vooral omdat ik na de 2e roepte dat ik geen derde wouw dus ook echt niemand gaat dit verwachten.
Hey Damali, Kinderwens 87 en joy13, hebben jullie het inmiddels verteld? En wat was de reactie? Hier ook mijn eerste jaar en voor de kerst aan manager verteld. Hij reageerde super positief. Vond het helemaal leuk voor ons en spannend. Vertelde over zijn eigen ervaringen als vader van de kleine meiden en vertelde dat ik me echt geen zorgen hoef te maken over het verlof. Mijn directe collega's weten het nog niet. Wij hebben ook een klein team dus als ik uitval (precies in de zomervakantie) wordt dit lastig voor de rest. Ik ben de enige hier in Nederland dus waarschijnlijk moeten ze iemand tijdelijk overbrengen voor de weken dat ik erniet ben.. spannend dus wat ze er van vinden. Ik ga het later deze maand vertellen bij een week of 14 ofzo
Vind die reactie wel heel erg raar van jou werkgever! Ik durfde het ook bijna niet omdat ik er ook pas een maandje werkte. Maar ze reageerde er heel positief en lief op. Ik mag nu gewoon aangeven wanneer het niet gaat en mag halve dagen werken als ik zou willen. Hoef niks te tillen en ondanks dat zijn ze toch heel blij met me omdat ik evengoed het werktempo redelijk kan bijhouden nog. & vragen me bijna elke week wel hoe het met de kleine is. Heb zelfs al spulletjes gekregen die hun zelf niet meer nodig hadden, speelgoed enz.
Nee nog niet verteld. Dat doe ik pas met de 12 weken. 1 directe collega wel verteld en die vind het super leuk.
Ik vond het ook heel erg spannend om het te vertellen op mijn werk. Reorganisatie aan de orde en nog geen vast contract. Mijn leidinggevende reageerde enthousiast en feliciteerde me en zei ik begrijp dat jouw leven ook doorgaat. De vestigingsmanager minder enthousiast, die moet me nog feliciteren. Mijn contract loopt precies af op het moment dat ik verlof heb.. Dus nog erg spannend maar ons gezin gaat nu wel voor! Voor deze zw een miskraam gehad en buitenbaarmoederlijke zw met spoedoperatie. Succes allemaal!
Nope nog niet verteld, doe ik na de termijnecho. 1 collega weet het, die was super enthousiast, maar had van deze persoon ook niet anders verwacht. Hoe dichter het bij komt, hoe meer ik er de zenuwen van krijg, maar goed, zal er toch aan moeten geloven.
Ik heb het verteld toen ze kwam controleren. Werk in de schoonmaak. Veel vrouwen, dus ze houden er wel rekening mee dar iemand een keer zwanger is. Ze vatte het heel goed op. En vond het super leuk voor me
Ik heb het zojuist telefonisch verteld aan mijn werkgever. Eigenlijk had ik het pas na de termijnecho willen doen (heb al wel 1 echo gehad, het hartje klopt), maar ik heb me vanochtend voor de 2e keer in een maand tijd ziek gemeld en werd meteen onderworpen aan een akelig kruisverhoor. Ik werk via een uitzendbureau, mijn 36-uurcontract loopt tot 1 april. De sfeer op mijn werk is erg negatief, en het werk gaat met veel stress gepaard. Mijn reistijd is lang (12 uur per week met OV), en ik voel me gewoon uitgeput. Het was dus eigenlijk een noodsprong om het te vertellen. Wel jammer, hierboven lees ik dat het ook leuker kan. Ik verwacht nu overigens niet dat mijn contract verlengd wordt. Maar ja, het zij zo. Als het maar goed gaat met het kindje, Deo volente.
Tillitwat jammer dat het zo moest gaan en dat de sfeer zo negatief is. Heel veel sterkte ermee en beterschap
Hier gelukkig wel een goede ervaring, ook al zag ik er onwijs tegenop. Door omstandigheden de knoop doorgehakt en het toch nu al verteld ipv over 3 weken, en tot dusver alleen maar super fijne/lieve reacties gehad. Iedereen heeft alle begrip, met name over waarom ik het nu al vertel, dus echt super
Ben nog niet zwanger maar denk niet dat er heel moeilijk over gedaan wordt! Vl en ik hebben dezelfde werkgever, zitten in hetzelfde team en op het zelfde project. Van Vl weten ze dat hij een kinderwens heeft van mij niet zozeer alleen dat ik een zoon heb. (Heb Vl ook op het werk leren kennen). Van anderen op het project hebben we al wel eens de vraag gekregen en wanneer gaan jullie voor een kleine, want dan hebben we een project baby, net als wanneer gaan jullie trouwen mss een idee bij de oplevering van het project? In de trand van we hebben wel zin in een dubbel feestje! Dat trouwen zie ik niet snel gebeuren, Vl lag al in scheiding toen we elkaar leerde kennen, is ook definitief rond, maar verwacht eigenlijk niet dat hij nog een keer wil trouwen, al zou ik het wel graag willen, maar ja wie weet! Maar vermoed dat ze er niet zoveel problemen mee hebben.
Wat vervelend als je werkgever naar reageert! Bij mij was iedereen meteen super positief! Dat voelt toch een stuk fijner. Kan me ook voorstellen dat je bij een nare reactie ook met minder plezier naar he werk toe gaat.