Ben erg benieuwd naar hoe de eerste weeën voelen waarbij je dacht: 'Nu gaat het ECHT beginnen!' Want je hoort altijd: 'Als het eenmaal begint, dan weet je het gewoon!', maar aangezien het bij mij nog niet is begonnen sta ik bij ieder krampje op scherp, haha. Begon het als een aanhoudende menstruatiekramp die later in golven van weeën overgingen? Of was de eerste wee gelijk een golf? Of...? Ben erg benieuwd!! (40w4d nu )
bij mij was het meteen een wee waarvan je zegt dit is zeker .... een golf waarbij men buik hard werd pijn in rug en buik en trok gelijdelijkaan na een hoogtepunt weg
Van de eerste weet ik het niet meer precies, van de 2e kan ik me nog heel goed herinneren. Maar het moeilijk uit te leggen hoe het voelt... Ging ook heel geleidelijk dat het steeds pijnlijker werd... iig wel duidelijk verschil met de voorweeen! PS Ik zal voor je duimen dat je niet meer lang hoeft! Heb je het gevoel dat het al een beetje begint?
ik had al 3 dagen voorweeen maar heel onregelmatig en lange tijd ertussen toen werd ik om 5uur s'ochtends wakker en de voorweeen voelde anders als die dagen ervoor toen ben ik gaan klokken om de 7min toen ik dacht al toen ik de eerste wee voelde van nu is het begonnen en toen met het klokken wist ik het helemaal zeker en ze kwamen steeds korter op elkaar
Nee, ik voel nog helemaal niets, behalve het feit dat ik al dagen menstruatiekrampen heb. Mijn onderbuik voelt erg 'beurs'. Maar dat is al sinds een week of 36 denk ik. De laatste dagen is het gewoon vaker. Maar er zit geen golf in. Ik heb gewoon die krampen zo'n beetje de hele dag door. Als er vandaag niets gebeurd gaan ze morgen een balloncatheter inbrengen in het ziekenhuis en dan begint de inleiding... Ik hoop dus dat het vandaag nog iets wordt maarja...
Oja, en sinds gisteren ben ik enorm aan de diarree. Hier heb ik normaal niet snel last van eigenlijk. Ik hoop dus dat dit een teken is dat de baby snel wil komen en daarom de wegen worden vrijgemaakt en schoongemaakt... Maar het kunnen natuurlijk nu ook de zenuwen zijn omdat het ziekenhuis steeds dichterbij komt.
Nou troost je; ik werd 's ochtends wakker en voelde me niet zo lekker, een beetje menstruatieachtige krampen. Dan om de 15 min, dan om de 30 min en dan weer om de 5min, totaal geen regelmaat dus. Ik dacht echt dat het voorweeën waren en heb er totaal niet ingeloofd dat ik aan het bevallen was. Heb nog 125 cake'jes staan bakken enzo. Totdat om 12u het ineens om de 3 minuten constant kwam, toen geloofde ik pas dat het menes was. En 4 uur later was onze zoon er! Dus ik heb nooit gedacht 'dit is het begin, dit is een echte wee'. Succes!!
Ik heb nauwelijks voorweeën gehad, dus toen ik net in bed lag, en krampen kreeg, ben ik meteen gaan timen. Steeds 5 of 6 minuten ertussen. Dat heb ik 2 uur volgehouden, vervolgens mijn man wakker gemaakt, en toen werd de tijd tussen de weeën steeds korter. Bij mij heeft het van de allereerste kramp tot de geboorte 11 uur en 3 kwartier geduurd, haha!
Ik voelde om 9 uur 's avonds gerommel in mijn buik. Ik zei nog tegen mijn man dat ik een deze dagen zou bevallen........Om 10 uur gingen we naar bed en moest ik mijn "krampen" wegzuchten. Om 10.30 uur dacht ik dat het weeën waren en kreeg ik ook rugweeën. Om 11 uur de vk gebeld en om 04.02 uur was Jasmijn geboren.
bij de eerste wist ik het na een uur zeker en bij de tweede wist het pas dat het begonnen was toen ze mij toucheerde voor de zekerheid (bleek al 6 cm te hebben)
Bij de eerste wist ik het omdat het begon met het breken van de vliezen. de eerste krampjes die ik toen kreeg waren "dus" weeën. Bij de tweede wist ik het niet, ik twijfelde enorm. Ik had wat menstruatiekrampjes, maar die had ik al weken. Ik ben gaan timen en er bleek regelmaat in te zitten. Toen dacht ik dat dat het wel eens zou kunnen zijn....
Ik heb een nacht voorweeën gehad en dat was een nare buikkramp, kwam of ging niet, maar was constant en zo rot dat ik er niet van kon slapen. Een nacht later begon het weer zo maar had ik ook een krampende pijn in m'n rug. Die buikkramp ging na een half uurtje weg en de kramp in m'n rug ging over naar hele felle stekende krampen die af en aan gingen, ook gelijk behoorlijk heftig. Ik wist niet zeker of het weeën waren, al had ik wel een sterk vermoeden omdat ze anders voelden dan de voorweeën (die ook door de verloskundige waren bevestigd). Een kleine twee uur later wist ik het helemaal zeker want ik begon m'n slijmprop in delen te verliezen, met wat bloed erbij en de krampen werden zo erg dat ik midden in de nacht onder de douche ben gaan staan...
Ik vond het niet meteen heel duidelijk dat het weeën waren. Ik heb eerst een paar uur om de 8 minuten heeele lichte kramp gehad, en dacht toen idd aan beginnende weeën, maar op een gegeven moment kreeg ik ook steeds heel erg het gevoel dat ik naar het toilet moest, beetje diarree-achtig gevoel, dus toen ging ik twijfelen of dat het niet gewoon was, mar uiteindelijk zat er dus steeds precies 4 a 5 minuten tussen, dus toen was het wel duidelijk. En als ze ECHT pijn gaan doen (zeg maar als je zo'n beetje over de helft bent, na een cm of 5), dan twijfel je idd niet meer, niet meer te verwarren met andere kraampjes.
Ik dacht ook altijd....als het weeen zijn dan weet je het wel.... Nou echt niet dus he dat ik het wist. Had harde buiken die af en toe wat zeer deden dus dacht aan indalingsweeen. Heb om half 2 maar eens gebeld want begon te twijfelen en mijn man moest nog 1.5 uur rijden voor hij thuis was. Bleken die harde buiken al 6cm ontsluiting te hebben gemaakt. Dussss.......mij hoor je nooit meer zeggen dat je het wel weet als je weeen heb.
Nee ik wist het ook echt niets, dus dat verhaaltje van "je weet het gewoon" gaat bij mij ook niet op! Ik kreeg 's smorgens vroeg ineens ontzettende diarree-krampen, ben toen naar de wc gegaan. En indd, diarree, nix aan de hand! Ben daarna ook weer heerlijk gaan slapen! (wat een tijdstip voor diarree, rond zessen?!) Krampen waren over. Maar half tien begon het weer, diezelfde krampen, en pas 4 uren daarna dacht ik, goh....ze worden wel heel sterk, zullen dan toch wel de weeën zijn! Mocht ook wel met 10 dagen overtijd..... Dus ja.... Ik denk dat mn lichaam er wel mee bezig was, en dat die kramp van de diarree ook de rest in gang heeft gezet!!! Ze zeggen weleens, als je overtijd bent, eet iets waar je niet tegen kunt. Diarree helpt in sommige gevallen de weeën op gang!