bij de eerste een keizersnee, en bij de 2e ook een keizersnee ? Want ze zeggen wel eens dat als je gewoon gaat bevallen nu ja gewoon , maar goed dat je als je eerst een keizersnee hebt gehad, dat die snee open kan gaan bij de 2e als je gewoon gaat bevallen , dat vindt ik best wel een enge gedachte ???? En zou je dat aan de verloskundige kunnen voorleggen , dat je wil liever een geplande keizersnee wil omdat te voorkomen, ik voel hem nu ook al trekken de vorige snee, omdat mijn buik groter wordt van een 2e ?? dus dan heb ik helemaal zoiets van ojee!!! Gr jmm
Ja, ik heb wel 2 keizersnedes gehad. Mijn oudste was een spoedks nadat ze bij het persen niet bleek te passen omdat ze zo groot was. De jongste werd een geplande keizersnee, omdat op groeiecho's al te zien was dat het weer een te grote baby zou zijn. Mijn kansen op een 1e echo was 60-70%, maar dat ligt aan de reden van ks. Een stuitligging o.i.d. hoeft de 2e keer niet weer te gebeuren. Overigens gebeurt maar zeer zelden iets met de oude wond, maar daarom moet je ook in het ziekenhuis bevallen. Er staat idd een grote spanning op, zeker als je 1e groter is. Bij mij stond de wond op knappen toen ze de keizersnede maakt. Ze keken zo op de vliezen en noemden het een 'window'. Het schijnt maar bij 0.5 % voor te komen dat er iets gebeurt met de oude wond.
we gaan het over hebben met de verloskundige erbij , net geweest bij vriendin eerst zelf bevallen daarna zagen ze dat om zijn nekje de navelstreng zat en nog wat meer ellende erbij, ik dacht o had ik dat nou maar niet gehoord ik moet ook nog helpie , nog even geduld 2 nov gesprek met verloskundige ! groetjes jmm
ik heb een ks gehad bij de eerste ivm stuitligging. toch heb ik 10x liever een vaginale bevalling, je bent dan veel sneller op de been. bij de andere twee bevallingen heb ik geen last gehad van mijn ks litteken, terwijl het beide zeer heftige en snelle bevallingen waren emt een weeenstorm en er dus veel druk op staat. het is inderdaad iets dat zou kunnen gebeuren, echter gebeurt het echt maar zelden. tijdens de zwangerschap wordt dit ook in de gaten gehouden.