Hoi allemaal, Ik ben bijna 17 weken zwanger en ben me aan het orienteren op zwangerschapscursussen. Ik wilde eigenlijk een cursus mensendieck (= een soort beweging en houdingleer, net als fysiotherapie) doen ipv yoga, omdat me dat zo zweverig lijkt. Maar die cursussen eindigen allemaal ongeveer na de uitgerekende datum, of juist twee maanden ervoor. Wat is de ideale periode om een zwangerschapscursus te doen? En hoeveel keer zijn jullie geweest? 10 keer? 4 keer? Je hebt ook van die doorlopende cursussen maar dat lijkt me wel minder leuk omdat je dan niet met alle vrouwen in ongeveer dezelfde fase zit... Groetjes Tesse
Ik weet dat Yoga je hele zwangerschap door kan,maar ik ga zwangerschapsgym doen,en daarmee mag je starten vanaf 24 weken. Kijk anders eens op de website van de thuiszorg,wat hun allemaal voor babycursussen bij je in de buurt hebben.
wat je ook doet, je moet nu ongeveer wel gaan opgeven waarschijnlijk. Ik heb gewacht tot 21 weken en toen bleek alles al vol te zitten voor mijn tijd. Uitendelijk is er een extra groep gestart, waar ik dus met 28 weken ben ingestroomd. Maar in principe is het volgens mij veelal beginnen rond de 24/26 weken. Ik doe trouwens Yoga, 10 lessen voor de bevalling, waarvan 2 of 3 partnerlessen (in overleg met de groep) en dan nog 3 lessen na de bevalling.
Heb het vandaag aan mijn gyn gevraagd en hij zei dat je best op ongeveer 25 weken met cursusen begint!
ik ging me rond de 20 weken inschrijven, maar was voor veel dingen toch te laat. Nu doe ik yoga, daar kon ik nog bij omdat er een extra groep is gestart. Ik zou dus niet te lang wachten
Ik heb me vandaag opgegeven voor zwangerschapsgym. De cursus begint 22 juli, dan ben ik ruim 28 weken. Hier kun je meedoen als je tussen de 27 en 31 weken bent, vrij laat vind ik het persoonlijk, maar ja.... De cursus bestaat uit 7 lessen en eentje van 1,5 uur met partner erbij. Ik ben benieuwd ...