Hallo! Ik had voorheen een cyclus van ongeveer 6 weken. Heb heel wat jaren een mirena gehad en recent laten verwijderen vanwege kinderwens. Eerste cyclus duurde nu 37 dagen. Ik lees overal dat tot 35 dagen normaal is en als ie langer is dat er dan mogelijk geen eisprong is. Dus...paniek! Ik hoop nu heel hard dat mijn cyclus korter is dan vroeger. Ik was nl 17 toen ik met anticonceptie startte... Dus, kan het zijn dat mijn cycli nu wat korter (normaler!) zijn? En zijn er meer mensen met een langere cyclus en daardoor stress? Thnx
Als ik goed lees zit je in cyclus 2 dus zou me nog niet te druk maken om je cyclus lengte je moet nog "onthormonen" dat kan tot 6 maanden of zelfs langer duren (ook korter dan 6 maanden natuurlijk)... De richtlijn voor een cyclus is tussen de 26 en 37 dagen... Ik zou zeggen niet te veel stressen en lekker genieten
Ik heb een langere én onregelmatige cyclus. Het meest vervelende is dat je je lichaam niet meer vertrouwt vind ik zelf. Maar je hebt kans dat de hormonen nog uit je lichaam moeten inderdaad. Wacht het af, meer kun je niet doen. Sommige vrouwen hebben gewoon een lange cyclus Menstruatie kan uitblijven door stress, probeer er rustig onder te blijven.
Ik heb na mijn curretage een onregelmatige cyclus, ging van 38 naar 34 en nu deze cyclus op 36 dagen maar ben nu zwanger! Dus je kan heel goed zwanger worden bij een langere cyclus. Anders met ovulatietesten aan de slag? Dan weet je meer waar je aan toe bent!
Normaal had ik ook cyclussen van rond de 35 dagen, anderhalf jaar niet zwanger geworden.. Toen had ik 1 keer mijn eisprong op dag 35 pas en zwanger! Nu zit ik trouwens op dag 78, dat is wel weer het andere uiterste, als ik donderdag nog niet ongesteld ben ga ik toch maar een keer naar de huisarts.. Gr. Carlien