Hoi, Ik merk dat mijn buik echt enorm aan het groeien is! Wat ik natuurlijk erg leuk vind, maar waar ik ook best veel last van heb sinds een week... Mijn buik trekt en voelt hard en daardoor krijg ik het benauwd. Ik hoef maar een klein stukje te lopen en ik ben al aan het hijgen... Ik ben ook best klein (1.63) en heb daardoor het idee dat m'n hele romp aan het opzetten is pfff. Wie herkent het? En wellicht iemand tips waardoor ik me wat lekkerder kan gaan voelen?
Hier hetzelfde, ben 1,60 m en draag naar voren, dus op dat kleine stukje zit nu al behoorlijk veel buik en mn eergisteren de hele dag trekkerig, harde buiken en veel benauwd. Nu gaat het wel weer. Ik zit veel rechtop, dus zeker niet onderuit en als ik op de bank lig alleen maar op mijn zij. Rennen doe ik niet meer hoor, trok gisteren een sprintje, maar kreeg gelijk een harde buik. Heb dus eigenlijk geen tips voor je, maar snap wat je voelt
Ik had dit ook met 24/25 weken. Echt een groeispurt waar ik best van schrok (voor die tijd was buik nog best klein) en ook wel last van had. Ik ben 1.68 en heb een relatief klein bovenlijf. Nu bijna 29 weken en heb niet het gevoel dat m'n buik enorm veel groter is dan met 25 weken. Elke buik is anders, maar als het bij jou ook een groeispurt is: nu even een weekje rustig aan doen en dan kun je straks weer veel meer (tot de volgende groeispurt, haha).
Ik ben 1.58m en in de periode dat mijn buik groeide was ik ook ontzettend benauwd, huid begon te trekken en te jeuken, en giga maagzuur. Benauwdheid was lastig mee om te gaan, maar ging 's avond op de bank op mijn zij liggen. Dan ging het wel. Vaak duurt een groeispurtje een paar dagen tot een weekje, dan gewoon lekker rustig aan doen.
Ook herkenbaar. Genoeg rusten, niet te hard willen wandelen wil helpen. Op mijn linkerzij liggen wil de benauwdheid wel regelmatig verhelpen. Voor het strakke gevoel zou ik aanraden wat olie te smeren en je buik wat te masseren. Het helpt niet iedere keer, maar soms krijg je dan de verlichting die je zoekt.
Dank voor jullie reacties! Jaja, wat komt er toch een hoop bij kijken he, dat zwanger zijn Maar helemaal goed, ik ga het proberen.. Linkerzij liggen, insmeren, masseren, rustig aan doen. Thanks!
herkenbaar moet tijdens het lopen regelmatig stoppen en zeker niet te snel lopen, bij mij is de groei eerst ver omhoog gegaan (fundus hoogte lag voor) en sinds kort krijg k pas echt een zwangerschapsbuik en ben ook maar klein. Rust helpt zeker maar heb ook regelmatig een warm kruikje op de buik ter ontspanning.
Ja herkenbaar en ik ben nog niet eens zo ver als sommigen van jullie. Maar ben ook klein en de vk zei vanmiddag dat mijn baarmoeder al vrij hoog ligt. Vind het niet erg, maar voel mij met wandelen net een bejaarde haha. Vandaag waren we op de hei met de hond en mijn vriend moest regelmatig op mij wachten . Oh en voor mij voelt het soms heerlijk om met mijn handen achter mijn hoofd te zitten, beetje ruimte maken
Zooo herkenbaar! Ik zei ook al tegen de verloskundige vorige week dat mijn buik erg hoog zit.. Blijkt hij al op 1/4nx te zitten Dat benauwde is echt niet fijn.. Ik merk dat ik het deze zwangerschap zwaarder vind dan bij mijn zoontje en dat terwijl ik geen werk meer heb en bij mijn zoontje nog tot 32 weken zwaar werk heb gedaan.. Ik word nu ook sneller en vaker verkouden. Op dit moment last van 2 ontstoken ogen waar ik gek van word.
Herkenbaar! Vanwege extreme benauwdheid deze week zelfs nog een check in het ziekenhuis gehad. Niets aan de hand ( gelukkig ) maar wel nog steeds die nare benauwdheid Enige tips ( werken maar ten dele, maar ach...) 1. raam open! 2. buik insmeren: een soepele buik voelt al snel minder benauwd. 3. op je zij liggen 4. zitten met je armen omhoog ( ja, echt!) 5. rust, rust, rust..... Succes!
Wederom bedankt voor de tips meiden! En jullie uiteraard ook succes met de benauwdheid. Ik merk dat het sinds 2 dagen weer wat minder is. Zal wel weer even uit de groeispurt zijn. Op naar de volgende
Ik herken heel erg wat je zegt!! Hier ook klein en smal van stuk, en ook vanaf een week of 10 last van die groeiende buik eigenlijk alleen 's avonds en 's nachts. Misselijk, last van maagzuur, benauwd..slecht kunnen slapen daarvan. En mn eerste was ook nog eens enorm groot 9 pond dus kan je nagaan hoe groot mijn buik was vergeleken mij hihi En de laatste 5 weken ben ik ook uit mn velletje gescheurd, ondanks het vele vele smeren. Ik heb voor het maagzuur Rennies gebruikt, en verder idd op je zij slapen, buik insmeren dat staat het iets minder gespannen.