Hoe voelen voorweeën eigenlijk? Heb nu eigenlijk alleen maar een keiharde buik die niet weggaat en steken naar m'n liezen en pijn in m'n bekken en onderrug. Bij de 1e alleen wat lichte weeën gehad en die was er erg vlot en tot het einde geen regelmaat oid. Zou het dan nu eindelijk eens beginnen of is zo'n harde buik echt niet meer dan een harde buik? Iemand trouwens ervaring met naweeën? Heb gehoord dat dit bij een 2e bevalling vaker voorkomt, is dat net zoiets als weeën en hebben jullie dat inderdaad gehad bij 2e zwangerschap?
Volgens mij is dat zelfs per vrouw verschillend. In principe is het verschil tussen harde buiken en voorweeën, dat voorweeën wel zeer doen. Maar, ik heb vooral bij de eerste veel voorweeën gehad, en ze doen bij mij een stuk minder zeer dan echte weeën. Echte weeën hadden een veel doordringendere pijn, veel heftiger. Toen ik die eenmaal had gehad kon ik het verschil goed merken. Ook zijn voorweeën (normaal gesproken) korter en minder regelmatig. Korter klopte bij mij ook, alleen waren ze bij mij al aardig regelmatig vaak (om de 6/7/8 minuten, wisselend). Alleen waren mijn echte weeën later dan weer zó precies regelmatig dat ook daar het verschil te merken was. Voor jou, lijkt me heel lastig. Als je je weeën al niet zo duidelijk voelt, zou ik zelf vast bij elk pijntje de VK bellen Regelmatigheid is dan ook geen duidelijke graadmeter... Misschien kun je dan het beste kijken naar de golfbeweging (zijn het echt weeën, of meer de hele tijd een kramperig gevoel) en de lengte van de weeën (echte weeën duren meer dan een minuut, officieel). Succes als het zo ver is!
Ik heb anderhalve week voorweeën gehad. Inderdaad, licht pijnlijke harde buiken. De laatste 12 uur voordat de echte weeën begonnen, had ik voorweeën om de 3 minuten. Echt heel regelmatig. Ik ben in 2,5 uur bevallen, vanaf de eerste echte wee, en heb daarna ook mijn portie naweeën nog gehad... (inderdaad, tweede kindje dus). De naweeën vond ik bijna net zo pijnlijk als de ontsluitingsweeën.... (ik ben toen ook aan de paracetamol gegaan, want als het nut weg is, is die pijn echt niet leuk, en zeker niet als je tegelijkertijd borstvoeding zit te geven!)
Bedankt voor de reacties. Het waren in ieder geval nog geen weeën want ik voel me weer prima. Toch lastig om het verschil te voelen, maar dat vond ik dus bij de 1e ook al.Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren want ik ben er wel klaar voor. Ben toch wel nieuwsgierig naar onze nieuwe aanwinst
Ik heb bij de eerste nooit voorweeen gehad, beviel gewoon ineens. Bij de tweede heb ik wekenlang voorweeen gehad. Wist alleen dat het nep was omdat het niet heftiger werd, dus dan was het steeds afwachten. Voordeel ervan was wel dat ik ondanks mijn turbo bevalling geen naweeen heb gehad!
Ik dacht ook dat ik het verschil moeilijk te voelen vond... tot mijn eerste echte wee.... Toen wist ik het weer!
heb vannacht in het ziekenhuis gelegen met voorweeen.. het probleem is dat ik bij de eerste ook gezegend was met weeen die amper pijn deden en een snelle bevalling... dus dat een echte wee veel meer pijn doet ging voor mij niet echt op..